Logic, USB en 2 synths (n00b)

Bartology

Big member
Ik kom er niet uit.
Ik wil Logic aansturen met 2 synths, beide op een apart kanaal. Beide hebben een USB to host.
Een USB hub biedt geen soelaas, beide synths sturen namelijk hetzelfde kanaal aan, wanneer ik ze beide op de hub aansluit.

Heb ik een MIDI interface nodig? Oftewel... hoe los ik dit op?

Dat uitgaand kanaal moet je toch gewoon in je synths zelf veranderen, niet :confused:

Ehm... ja, dat klopt......maar als ik geluiden van Logic wil gebruiken en wil laten uitsturen naar 2 synths (of 2 masterklavieren) via 2 afzonderlijke kanalen met verschillende geluiden... hoe gaat dat dan?
Bijv. Logic uit-> masterklavier1 in .... kanaal 1..... EPiano
Logic uit -> masterklavier2 in .... kanaal 2...... Ac. Bass

Misschien handig om is te zeggen welke synhs (of masterkeyboards aangezien je de 2 woorden dooreen gebruikt)

Vrij handig voor troubleshooting

Re: Logic, USB en 2 synths (n00b)

Origineel geplaatst door Bartology
Ik kom er niet uit.
Ik wil Logic aansturen met 2 synths, beide op een apart kanaal. Beide hebben een USB to host.
Een USB hub biedt geen soelaas, beide synths sturen namelijk hetzelfde kanaal aan, wanneer ik ze beide op de hub aansluit.

Heb ik een MIDI interface nodig? Oftewel... hoe los ik dit op?

Een USB hub kan nooit 2 devices als 1 aansturen. Ook met een USB Hub worden namelijk 2 afzonderlijke devices herkend.

Wat wel kan is dat ze beiden op hetzelfde midi kanaal uitsturen. Dit is zoals de reply hierboven al aangeeft makkelijk op te lossen door je midi settings te veranderen.

Maar beide klavieren hebben een aparte midi driver en de data kan nooit in dezelfde driver binnenkomen..... Je zult dus ergens beide klavieren als midi input hebben gekozen en op de klavieren op hetzelfde kanaal uitsturen.

Okee, ik zal er eens beter naar kijken. Thanx!

Ik wil er morgen mee aan het klussen, samen met een vriend die een Mini Mac met Logic heeft.
Beide hebben we er nog niet zoveel verstand van. Ik doe nu alles (nog) met de sequencer van de Fantom X.

@ DJDM : mijn Fantom X en Motif, plus zijn Roland 49 keys (USB) masterklaviertje.

ik heb dus het zelfde probleem met twee controllers en een pc maar ik kan geen oplossing vinden

Back