Venetian Snares distortion

isnieZot,

De G2-performance die ik gebruikt heb kan je helaas niet
in de demo draaien voor 2 redenen:
1) Hij gebruikt meer dan 1 slot op de G2, en de demo heeft maar 1 slot beschikbaar.
2) Hij gebruikt ook reverb, en dat is een module die niet beschikbaar is in de demo...

Als ik ooit iets maak wat wel kan draaien op de demo, laat ik je het weten!

Mvg.

CoolRunning

Origineel geplaatst door isnieZot
ok maar enige idee hoe ik zoiets in elkaar steek? waar moet ik beginnen? ik heb namelijk geen flauw idee.

Dat ligt er helemaal aan wat je precies wilt bereiken. Je kunt zoveel me deze pakketten (helemaal met reaktor want dat gaat met de nieuwe core level echt heel ver).

Ik heb geen idee hoe de G2 patch die je hoorde in elkaar zit. Zeker zaken met random seeds worden vaak heel bizar in elkaar gestoken om de randomness te verkrijgen. Wel leuke projecten hoor......heb toen ik mijn G2 nog had hele mooie gehoord en in reaktor zie je ze ook wel af en toe.

Lijkt alleen wel zo dat het onder G2 gebruikers meer speelt. Geen idee waarom.

Zal eens in de user library rondgraven of ik wat kan vinden. Alleen is het dan wel weer illegaal om een patch van daar hier te posten. Ze hebben het niet voor niks password protected. maar ik kan je de naam geven natuurlijk! :)

Heb volgens mij eens zoiets gemaakt in Reaktor 4. Alleen was dat gebaseerd op de audio input waarna er met behulp van allerlei filtering en processing weer audio uitkwam. De eventsignalen van de filtering enzo werden dan random genegereerd (maar wel gebaseerd op de midi clock om het och een beetje op tempo te houden). Zijn echt leuke dingetjes.

veel G2 gebruikers posten zelfs alleen mp3 demo's en houden de patches voor zichzelf omdat dit soort patches doorgaans nogal veel tijd vergen om te bouwen.

Origineel geplaatst door CoolRunning
isnieZot,

De G2-performance die ik gebruikt heb kan je helaas niet
in de demo draaien voor 2 redenen:
1) Hij gebruikt meer dan 1 slot op de G2, en de demo heeft maar 1 slot beschikbaar.
2) Hij gebruikt ook reverb, en dat is een module die niet beschikbaar is in de demo...

Als ik ooit iets maak wat wel kan draaien op de demo, laat ik je het weten!

Mvg.

CoolRunning

Dus je zit op 100% DSP of module gebruik in een slot? Anders kun je als je het echt zou willen wel wat verhuizennatuurlijk. En die reverb i denk ik niet zo essentieel voor het idee.

Maar ik kan me ook goed voorstellen dat je de patch gewoon liever zelf wilt houden! ;)

Nou OK, ff een uurtje of zo aan het patchen geweest
om dit in een fatsoenlijke 1-patch performance die in
de demo kan draaien te maken.

Heb ook de 8 variaties snel opgevuld. Verder nog geen
controllers toegewezen, alleen 12 en 13 zijn gereserveerd
voor control van de delay-lines.

By the way, je moet de master-clock starten om de delay
module te laten werken.

[EDIT] Ik kom er net achter dat de patch toch nog modules
bevat die niet in de demo-editor draaien (2 CtrlSend modules)

Ik zal wel ff kijken of ik dat anders kan oplossen...[EDIT]

Veel plezier!

Mvg.

CoolRunning

Attachments

• randolab 1.0.pch2
    5,5 KB · Bekeken: 135
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door R-ond

maar wat vervelend elke keer uit te moeten[kmoet nikss] uitleggen dat mn hoofd sneller gaat dan mn handen kunnen typen ,...

Ik moet zeggen dat dat vrij normaal is.. als mijn hersenen langzamer beginnen te werken dan mijn vingers kunnen typen.. dan weet ik niet of het nog wel helemaal goed met me gaat.

Je hoeft niet langzamer te denken, je moet 's wat langzamer typen! :D

erm.. btw.. je hoeft van mij helemaal niks hoor, ik vond de verklaring wel grappig :D

nu we het toch over random beats hebben. kheb een manier ondekt om random slices van de fruity slicer te triggeren. zonder steeds alles opnieuw te programmeren. gewoon 5 keer dezelfde break laden. en daar op de arp activeren. hem op random zetten. en syncen op 1 step. en doe dat nu 5 keer maar sync er van de 5 eentje op 1/2 en eentje op 1/4. maak een Layer. en verbind alle slicers met de ene layer. en vink bij opties van de Layer "random" aan. dan gaat hij random tussen de 5 slicers switchen. nu alleen nog een beetje proggen en de layer. en hoppa!
en dat zonder reaktor :D

Attachments

• random_devine.mp3
    860,3 KB · Bekeken: 115
tjonge jonge wat is dit leuk zeg.
ik moet voor een keertje niet de hele dag zitten klikken voor wat variatie. :D

Attachments

• synced_3.mp3
    668,6 KB · Bekeken: 132
Origineel geplaatst door CoolRunning
Nou OK, ff een uurtje of zo aan het patchen geweest
om dit in een fatsoenlijke 1-patch performance die in
de demo kan draaien te maken.

Heb ook de 8 variaties snel opgevuld. Verder nog geen
controllers toegewezen, alleen 12 en 13 zijn gereserveerd
voor control van de delay-lines.

By the way, je moet de master-clock starten om de delay
module te laten werken.

[EDIT] Ik kom er net achter dat de patch toch nog modules
bevat die niet in de demo-editor draaien (2 CtrlSend modules)

Ik zal wel ff kijken of ik dat anders kan oplossen...[EDIT]

Veel plezier!

Mvg.

CoolRunning

Coole patch Coolrunning!
G2 is echt een droom voor zulke toestanden :-)

Hi Mother Misty,

Goed om je hier ook op het forum te zien :), we kennen elkaar al van electro-music.com
(daar ben ik The Why Project).

Ik heb de patch nooit gepost op electro-music.com, maar het is in principe
de fx-engine van Glitchlab, met tempo-sync stereo delay recycler, en met een
nieuw sequencing mechanisme.

Mvg.

CoolRunning

Back