Emu
Koffieleut
Ik heb sinds de dag dat ik begonnen ben met muziek maken gemixt op allerlei hi-fi speakertjes. Dat komt voornamelijk omdat elke keer als ik weer wat geld had ik toch liever een nieuwe synth kocht ipv monitors (tja, synthfreak he
). Ik ben nu echter tot de conclusie gekomen dat ik nu echt eens fatsoenlijke monitors ga kopen want m'n nummers klinken werkelijk overal weer anders, dan weer teveel midden, dan weer teveel bas etc.
Nu is m'n probleem dat ik totaal geen ervaring heb met monitors.. en ik heb geen idee wat nou voor mij een goede set zou zijn. Ik kan wel bij een muziekzaak gaan luisteren maar ja, ik heb geen idee waar ik moet letten en de enige referentie die ik heb zijn lullige hi-fi speakertjes.
Ik zat te denken aan een KRK RP8 set omdat die wel goede kritieken krijgt, maar deze zijn op zich best prijzig. Ik wil echter ook weer niet gaan voor een goedkope (beginners) set want ik wil er een aantal jaren mee vooruit kunnen.
Ik weet dat het waarschijnlijk hier heel vaak gevraagd wordt maar kan iemand mij wat aanbevelingen doen?
Ik maak voornamelijk electronische muziek, m'n budget is 500-600 euro.
). Ik ben nu echter tot de conclusie gekomen dat ik nu echt eens fatsoenlijke monitors ga kopen want m'n nummers klinken werkelijk overal weer anders, dan weer teveel midden, dan weer teveel bas etc.Nu is m'n probleem dat ik totaal geen ervaring heb met monitors.. en ik heb geen idee wat nou voor mij een goede set zou zijn. Ik kan wel bij een muziekzaak gaan luisteren maar ja, ik heb geen idee waar ik moet letten en de enige referentie die ik heb zijn lullige hi-fi speakertjes.
Ik zat te denken aan een KRK RP8 set omdat die wel goede kritieken krijgt, maar deze zijn op zich best prijzig. Ik wil echter ook weer niet gaan voor een goedkope (beginners) set want ik wil er een aantal jaren mee vooruit kunnen.
Ik weet dat het waarschijnlijk hier heel vaak gevraagd wordt maar kan iemand mij wat aanbevelingen doen?
Ik maak voornamelijk electronische muziek, m'n budget is 500-600 euro.