"Synthesizer Greatest"-FAN

Origineel geplaatst door Hover
Weet iemand waar ik de Synthesizer Greatest - The Classical Masterpieces cd's nog kan bestellen? Ik ben al geruime tijd op zoek naar deze 2 albums maar kan ze maar niet vinden.

cm01.jpg

cm02.jpg

De SYNTHESIZER GREATEST - "The Classical Masterpieces 2" vind je momenteel in:
www.marktplaats.nl onder:
Groep: Muziek en Instrumenten
Rubriek: Cd's
Omschrijving: "synthesizer greatest"

´k Zal de 1e synthesizer-album van "The Classical Masterpieces" voor je in de gaten houden.

Succes !

The Classical Masterpieces

The Classical Masterpieces

Weet iemand waar ik de Synthesizer Greatest - The Classical Masterpieces cd's nog kan bestellen? Ik ben al geruime tijd op zoek naar deze 2 albums maar kan ze maar niet vinden.

Waarschijnlijk zag je ´m zelf ook al, maar ´k heb de eerste deel ook op Marktplaats gevonden (met méér...):
http://www.marktplaats.nl/index.php...text=1&d=1&s=30&b=1&t=a&submit1=Zoek&g=21&p=1

Nog nooit van mijn leven gezien. Maar ik ben zeker dat je die na een tijde op ebay vindt. De originele reeks vind je nu bv. op ebay.be

Mitta

Re: samenwerkende site´s (is niet meer)

Re: samenwerkende site´s (is niet meer)

Origineel geplaatst door michael-rozema
De intro en een paar foto´s met achtergrond-informatie heb ik met toestemming van www.starink-world.net mogen plaatsen. Omdat er vele overeenkomsten bestaan tussen deze 2 site´s, hebben we een gezamelijke Forum opgezet, die nog warm moet lopen.

´k Ben dan wel geen nieuw lid meer, maar misschien toch leuk om te melden dat er zich nieuwe ontwikkelingen hebben voorgedaan betreft onze website synthesizer-greatest.info. Ondanks dat ik veel info en hulp te danken heb aan StarinkWorld, is de samenwerking met bijvoorbeeld het forum stopgezet, maar daarvoor is er nu een eigen gastenboekje.

Ook zijn er vele verzamelcollectie´s naast die van "Synthesizer Greatest" toegevoegd, te weten:

- "The Surround Experience"
- "Sequences Synthesizer"
- "Film en TV Hits"
- "Moods - theme from a new age"
- "The Ultimate Dreammix"
- "Synthesizer Greatest - The Trance Edition"
- "Ad Visser´s - Brainsession´s"
- de modernere collectie´s "DreamHouse", "ClubTrance", "Trance 100 (vol.1-9)"
- en de (sinds ´96) aktuele verzamelaars "DreamDance (vol.1-37)" en "FutureTrance (vol.1-33)"

´t Lijkt nu wel heel erg op een promotiepraatje voor mijn websitetje , maar ja, :o: daar komt ´t inderdaad wel op neer:D ....

Ben effe weggeweest en heb intussen mijn site een facelift gegeven met wat meer informatie.
De naam is ook veranderd:
http://www.synthesizergreatest.eu

Ik zou het tof vinden als jullie het es bekeken en wat jullie van het strakke design vinden en de opzet enzo. Mijn site trekt nu niet zoveel bezoekers, maar als Ed Starink straks zijn nieuwe muziek openbaar maakt, zou hij wel es beroemd kunnen gaan worden.

Maar ja, zo ver is het nog lang niet heh ......

Laatst gewijzigd:
Dat was-ie vier jaar geleden al. ;)

Maar: leuke site hoor! Alleen wel onhandig dat met scrollen ook je menu verplaatst (links) en dat plaatjes achter je 'banner' terecht kunnen komen. Ik zou, denk ik, óf alles scrollen, of iets met frames doen, waardoor je menu niet scrollt en je niet achter de banner terecht kunt komen. Ziet er wel straks uit verder. :)

Hm, Synthesizer Greatest 7 - moet ik die misschien ook nog maar zien te krijgen. En eigenlijk het origineel van 1; ik heb 1-6 wel allemaal op bandje, maar 4 niet op cd en een heel vervelende heruitgave van 1, waarbij een stel andere (veel slechtere!) tracks op staan. Zonde natuurlijk. Classics Masterpieces 1 en 2 heb ik trouwens ook op bandje; erg leuk. :)

Maar die panfluiten - bah! :frons:

;)

Maar: leuke site hoor! Alleen wel onhandig dat met scrollen ook je menu verplaatst (links) en dat plaatjes achter je 'banner' terecht kunnen komen. Ik zou, denk ik, óf alles scrollen, of iets met frames doen, waardoor je menu niet scrollt en je niet achter de banner terecht kunt komen. Ziet er wel straks uit verder. :)
;)

Het is - als ik de manier gevonden heb - de bedoeling dat het menu niet mag meescrollen. De banner is wellicht ook een goed idee om die wel mee te laten scrollen. :okdan:

Synthesizer Greatest :D

Ik herinner me dat nog wel ja, kwam een beetje tegelijk op met de opkomst van de CD speler voor het grote publiek. Persoonlijk vind ik SG een absolute triomf van wansmaak, maar ik kan het zeker waarderen dat er zoveel jaar na dato nog steeds mensen actief mee zijn :okdan:

Het is - als ik de manier gevonden heb - de bedoeling dat het menu niet mag meescrollen. De banner is wellicht ook een goed idee om die wel mee te laten scrollen. :okdan:

Beide kan op, zo ver ik weet, twee manieren:

(1) Met frames. Dus twee verticale frames, en dan het rechterframe weer verdelen in twee horizontale frames. Vervolgens wordt alleen gescrollt met het onderste horizontale frame. Probleem is wel dat dit met php niet simpel is. ICT-vrienden van me hebben een keer uitgelegd hoe dat zou kunnen werken, dus het moet kunnen, maar ik vond het voor mij teveel gedoe worden. Alternatief is weer om frames in html te gebruiken, maar dan krijgt iemand die één specifieke frame opvraagt weer alleen die frame te zien, zonder de rest van de pagina. Da's natuurlijk niet mooi. Dan liever dieper in php duiken, zou ik zeggen.

(2) Paginadelen vastzetten. Ik zie dat je dat nu al met je banner doet, en dat kan dus ook met het menu. Dan houd je alleen wel, dat je overlap krijgt bij het scrollen; volgens mij is daar niets aan te doen.

Alternatief: volgens mij is het momenteel algemeen geaccepteerd dat bij het scrollen de bovenkant en menu's aan de zijkant verdwijnen. Zie bijvoorbeeld de voorpagina van het Synthforum zelf of de website van de BBC (vooral als je een nieuwsitem aanklikt; dan verschijnt het menu links). Ik zou dus tabellen gebruiken om er één vaste pagina van te maken, die in z'n geheel scrollt; heb ik na wat geëxperimenteer ook gedaan met de site die ik moest maken.

Ik zat laatst bij Gemmetje deel 1 of zo te luisteren. Dat klonk toch wel heel erg beroerd vergeleken met mijn herinnering moet ik zeggen.....maar die Kraftwerk dingen die waren toch wel origineel? Het viel me vroeger altijd al op dat die zo anders klonken als de rest van de CD.

Nee joh! Ik luister er nu even snel wat van terug, en het is echt precies wat ik me ervan herinner: zo'n ontzettende late 80s sounds! Helemaal niet zo kaal en plat als Kraftwerk zelf. :)

Ik speel nog regelmatig nrs van SG na.Vooral oefeningen voor soundbuilding.
Wat me opvalt is dat die sprankelende heldere sound van ruim 20 jaar geleden nog vrij moeilijk is na te bootsen.
ik hoor ook vrij weinig demo's hier op het forum die in de buurt komen van die geluidskwaliteit.
Je zou toch zeggen dat dat na 20 jaar ,en nu met de huidige techniek een eitje zou moeten zijn.
Vreemd of gewoon briljant gemixt/gemasterd?

Opzich wel jammer dat er nooit een (software)synthesizer fabrikant is geweest die zich speciaal op SG geluiden heeft gericht.
Althans ik ken ze niet.

Een softpakketje van Starink zou ik waarschijnlijk blind kopen.

welkom :)
Leuke cd serie is het inderdaad :)

Even kijken op Discogs, daar zie ik er op dit moment twee te koop staan :)

Back