Online release - AB11001101

Sorry Fuse, maar ik vind dat je je nogal kinderachtig gedraagd. Het feit dat je een hoop tracks openbaar maakt is heel mooi maar houd niet in dat iedereen gelijk op de knieen moet om je te bedanken lijkt me. Riekos geeft overigens gewoon netjes commentaar op je tracks. En ik moet zeggen dat ik het met hem eens ben. AlterSpalter klinkt echt dof. Het hakkelen in Shore is ook heel goed hoorbaar, vooral op de piano. Het is behoorlijk storend zelfs. Komt volgens mij door die kabbelende (en, sorry, dof klinkende) golven op de achtergrond. Zo en nu ga ik de andere tracks luisteren.

En een tip die voor iedereen geldt: blijf met je tengels van de "normalize" en "maximize" knop af in je audio programma.

Origineel geplaatst door omiel

En een tip die voor iedereen geldt: blijf met je tengels van de "normalize" en "maximize" knop af in je audio programma.

Normalizen kan echt geen kwaad hoor. Je zorgt er alleen naar voor dat de luidste piek op 0dB komt te liggen, geen compressie of zo whatsoever. En bedoel je met maximize hetzelfde of wat anders?

If you can't stand the heat, get out of the kitchen!

Lijkt mij redelijk van toepassing hier. Ik vond het commentaar van Riekos heel netjes eigenlijk. Helemaal niet kwetsend ofzo...maarja....

Origineel geplaatst door omiel
Sorry Fuse, maar ik vind dat je je nogal kinderachtig gedraagd. Het feit dat je een hoop tracks openbaar maakt is heel mooi maar houd niet in dat iedereen gelijk op de knieen moet om je te bedanken lijkt me. Riekos geeft overigens gewoon netjes commentaar op je tracks. En ik moet zeggen dat ik het met hem eens ben. AlterSpalter klinkt echt dof. Het hakkelen in Shore is ook heel goed hoorbaar, vooral op de piano. Het is behoorlijk storend zelfs. Komt volgens mij door die kabbelende (en, sorry, dof klinkende) golven op de achtergrond. Zo en nu ga ik de andere tracks luisteren.

Ik begon al sterk aan m'n eigen oren te twijfelen bijna...

Wat lullen jullie nou?

Er is helemaal niets mis met die mixen. Of zijn jullie geen dynamiek meer gewend te horen?
Als jullie pleuris speakers hebben is niet mijn schuld. En ook al is die mp3 encoding niet al te dan klinken de orginelen op m'n speakers hier, headset en in m'n auto gewoon prima.
En ga me niet vertellen dat jullie computer speakers of zo gebruikt hebben want dan heb je echt een kwaaie piet.

En Omiel die opmerking over normalizing is wel leuk, maar als je het over mij hebt kun je er niet verder naast zitten. Ik heb al vaak zat preken gehouden hoe 'evil' normalisering is.

Maar ik merk het al weer. Beste stuurlui staan aan wal.

Stelletje rukkers!

Normalizen heeft niks met dof klinken te maken, maar goed. Ik ga de tracks van Fuse als ze ooit weer on lijn komen lekker luisteren, kan het mij wat schelen.

:biertje:

Origineel geplaatst door fuse
Wat lullen jullie nou?

Er is helemaal niets mis met die mixen. Of zijn jullie geen dynamiek meer gewend te horen?
Als jullie pleuris speakers hebben is niet mijn schuld. En ook al is die mp3 encoding niet al te dan klinken de orginelen op m'n speakers hier, headset en in m'n auto gewoon prima.
En ga me niet vertellen dat jullie computer speakers of zo gebruikt hebben want dan heb je echt een kwaaie piet.

En Omiel die opmerking over normalizing is wel leuk, maar als je het over mij hebt kun je er niet verder naast zitten. Ik heb al vaak zat preken gehouden hoe 'evil' normalisering is.

Maar ik merk het al weer. Beste stuurlui staan aan wal.

Stelletje rukkers!

Jij verwacht blijkbaar echt alleen maar veren in je :kont: en kan geen enkel commentaar hebben dat niet in jouw straatje ligt. Sorry hoor, maar hoe erg laat je je kennen als je nu doet.

Nou snap ik er niks meer van :confused: Wat is er verkeerd aan normalizen, voorop gesteld dat je de track behoorlijk luid uitmixt en de laatste paar procent met normalize uitvoert?

Kheb ff naar Dry geluisterd... ik vind hem erg fijn! Zou zo in CSI terug kunnen komen. Ik zal later nog eens wat meer van je tracks gaan luisteren!! Ik vind dit echt stukken beter dan wat ik in het verleden wel eens van je heb gehoord! :okdan:

Ik heb ze op de iPod gemikt zodat ik ze morgenochten in de trein kan beluisteren :D
En Bio en Fire ook gelijk maar, for good measure.

(en wat ik even snel hier over de Spirits gehoord heb klinkt niet echt raar hoor...)

Origineel geplaatst door Riekoes
Sorry hoor, maar hoe erg laat je je kennen als je nu doet.

Waar heb je dan mee afgeluisterd?

Ja Fuse, het is grappig om de feedback van sommige mensen te lezen op andermans muziek, terwijl ze zelf de grootste bagger maken. Maar is het niet de bedoeling met afmixen dat je het zo doet dat het op ieder afluister systeem 'redelijk' klinkt??

Waar heb je dan mee afgeluisterd?

Gewoon rechtstreeks van geluidskaart naar koptelefoon.

owkee... deze thread is een ware inspiratiebron om een thesis sociologie over te schrijven met als titel: "de overdracht van emoties via beperkte communicatiemiddelen in een open anonieme context" of zoiets :dubbel:

Maar goed, dat ga ik dus hier niet doen.

De tracks... het zijn er vrij veel en mijn verbinding is door omstandigheden flink vertraagd, waardoor downloaden letterlijk uren in beslag neemt.

Dus ben ik aan het downloaden en aan het luisteren zoveel ik kan.
Er zitten een paar mij bekende nummers tussen.
Van die nummers, herinner ik me dat ze allemaal vrij goed zijn, en qua skills way out of my league.

Qua smaak en zo zijn er natuurlijk enkele die ik niet zo denderend vind, maar dat doet niet
veel af van de nummers zelf. Anderzijds zitten er dan tussen die ik werkelijk briljant vind.
zo staat 027 op mijn mp3 speler en wordt nog bijna dagelijks gedraaid :)

Ik kan zo'n dingen natuurlijk alleen maar aanmoedigen, ook het initiatief om alles samen als een complete
release op het net neer te poten. Mooi is dat. Nu vroeg ik me ook af of er een verhaallijn in de compilatie zit?
(ik ben immers nog steeds aan het downloaden he...)

Dank.

Iig fijn te weten wat mensen hier met plezier naar luisteren.

Ik heb er nu twee belusiterd Dry en Prosfearity.

Prosfearity vind ik echt geniaal, Black Dog, Bandulu-achtige klanken.

Heb geen zin om nu alles te gaan beluisteren maar als ik zo kan mixen zoals deze twee platen over mijn speakers klinken, ben ik meer dan blij man. M.a.w. complimenten Fuse!

Verder geen zin in sociologische vraagstukken nu.
Wel vind ik dat mensen wat beter moeten leren te feedbacken, het is de toon weer he.

Maar goed, krijg allemaal maar lekker het heen en weer!
:D

aanvulling:

ondertussen ben ik aan het luisteren naar "Free".
Ik vind het een magische track gewoon... prachtig, rustgevend, mysterieus, "af".
Een paar hints over hoe je dit maakte zouden wel welkom zijn ;) kan ik misschien op een
dag ook eens een deftige track maken :)

Dit zou ook wel eens eentje kunnen worden die op mijn mp3 spelertje belandt :)
Die fluit (ik denk oboe of zoiets) is niet helemaal mijn ding, maar zelfs met dat er bij
blijf ik het een schitterende track vinden.
Ik kan natuurlijk gaan zeggen: "ik had de track zus of zo gemaakt", maar dan had ik die track
ook maar lekker zelf moeten maken :D
Dat kan ik natuurlijk niet. Het is jouw uitdrukking als muziekaal kunstenaar.
(een beetje het gevoel dat ik heb ook bij 6-trak zijn releeses: daar is over nagedacht)

Zoals steeds vind ik de percussie origineel en leuk gevonden. De opbouw zit goed ineen,
rustig, en toch spannend. In plaats van in trens die op niets trekt te blijven steken,
had ik heel graag ook eens iets dergelijks neergepoot. Of een poging tot iets dergelijks.

hmm, bij het herbeluisteren valt me iets mafs op :D
rond 1 minuut heb je een geluidje wat lijkt op een pingpongballetje dat kaatst op een
tafeltennistafel :) leuk detail.

anyway, deze maakt me retebenieuwd naar de andere tracks. Moge mijn inetverbinding
snel terug in orde zijn! :okdan:

Hallo Fuse,
ik heb vanwege het tijdstip niet alles kunnen beluisteren, maar ben zeker van plan meer te beluisteren.
Allereerst wil ik zeggen dat de nummers best in mijn straatje liggen, dus misschien zal ik ook niet helemaal objectief zijn, maar ik vond de beluisterde nummers in ieder geval allemaal interessant en een aantal zelfs erg goed. Zeker het liedje Alter Spalter maakt achteraf indruk. Nadat het liedje was afgelopen bleef ik helemaal in de sfeer. Gave 'handclap'in het nummer trouwens.
Op mijn speakertjes van de computer klinkt het trouwens zwaar o.k. hoor, niks mis met het geluid totnog toe.

Kun je misschien iets meer over je werkmethode vermelden? Welke synths voerden de boventoon?
Groeten,
Tom

PS Veel succes nog, maarruhh het is misschien vervelend om te zeggen, als je je muziek aan de wereld laat horen zullen de reacties niet altijd positief en terecht zijn. Misschien is de beste reactie erop niet te reageren. Je weet zelf wel wat je met die kritiek kan.
:peukie:

Back