geluid van de ene geluidskaart naar de andere routen

ProtoHuman

Gepokt en gemazeld
Ik heb sinds kort en Pinnacle PCI TV kaart in m'n PC hangen. Het geluid van de TV kaart komt via een minijack out weer naar buiten. Deze zou ik dus op de audio in van m'n geluidskaart kunnen hangen. De geluidskaart is nu nog een SbLive!, maar zeer binnen kort een Emu 0404. Maar, deze input is al bezet: m'n mengtafel hangt daar al aan. En op m'n mengtafel heb ik ook geen sporen meer over om de TV kaart op te prikken. Ik heb nog wel een onboard geluidskaart (ac97) met audio in. Deze zou ik kunnen gebruiken, maar dan wil ik graag dit geluid meteen doorlussen naar de output van m'n SbLive! Kan dat? En zo ja, hoe?

meer een soort van tweakers vraagje, maar ok... :D

volgens mij hebben die tv kaartjes nog wel es een interne aansluiting, zo'n kabeltje als van de cdrom audio (zo'n wit stekkertje, plat op het board gemonteerd, 4 pins meestal).
probeer es of het daarmee lukt?

en anders even een audiosplitter (2->1 x minijack) in de input van je sb live/0404

Origineel geplaatst door Hanz
meer een soort van tweakers vraagje, maar ok... :D

volgens mij hebben die tv kaartjes nog wel es een interne aansluiting, zo'n kabeltje als van de cdrom audio (zo'n wit stekkertje, plat op het board gemonteerd, 4 pins meestal).
probeer es of het daarmee lukt?
Misschien wil ik op die ac97 ook wel es een synth hangen, zo beter? ;)

Volgens mij zit dat er niet op, maar ik zal vanavond es kijken.

Een "on-board" geluidskaart en een soundblaster geliktijdig laten draaien wil nogal eens problemen opleveren. Beter is het om de on-board AC97 in het bios uit te schakelen.
Wanneer je nu de uitgang van je TV kaart via een spanningsdeler

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&postid=472722#post472722

op de microfoon ingang van je SB zet en de mengtafel op de line in, is het probleem dan niet opgelost ?

Origineel geplaatst door renema
Een "on-board" geluidskaart en een soundblaster geliktijdig laten draaien wil nogal eens problemen opleveren. Beter is het om de on-board AC97 in het bios uit te schakelen.
Wanneer je nu de uitgang van je TV kaart via een spanningsdeler

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&postid=472722#post472722

op de microfoon ingang van je SB zet en de mengtafel op de line in, is het probleem dan niet opgelost ?
Ik draai op dit moment met AC97 en SBLive! tegelijk, en dat gaat prima. Een splitter of spannings deler zou nu een optie zijn. Maar, de 0404 die ik besteld heb, heeft alleen line input, stereo met twee keer 1/4". Ik had eigenlijk gehoopt dat er een softwarematige oplossing voor was.

Back