[Roland] Alpha Juno

Let wel op: als je de HPF op 0 laat staan dan werkt ie omgekeerd, dus je krikt dan het laag wat op. HPF op 1 is de 'natuurlijke' stand, hoger is HPF.

Misschien dat ie daardoor 'warmer' klinkt.

Ik vind het juist wel relaxed dat ie koud kan klinken en toch dat warme analoge filter heeft.

Alpha Juno/MKS-50

Alpha Juno/MKS-50

Hé Alex,

De Alpha Juno (1 & 2) klinken echt vet ja. De gehele hardcore (gabber) teerde er jaren terug op. Vooral de vette scheuren die je in Ruffneck producties hoorde komen uit deze bakken. Er zit ook echt een hele vette herkenbare filter in. Ook in hard trance hoor je de zaagtanden veel. De MKS-50 is de module versie van de Alpha Juno2. De Alpha Juno 2 heeft is in tegenstelling tot de Alpha Juno1 een aanslaggevoelig toestenbord en een card bank. Mooi apparaatje voor alle drie de apparaten is een Roland Progammer waar je snel geluiden mee kunt editen en real time in midi mooi je filter kunt besturen e.d.

Alleen is het me nog niet gelukt met de PG-300 realtime sysex te kunnen versturen naar Cubase. Ik heb echt wekenlang zitten kloten met alle instellingen.... :(

dat komt door het stofzuiger merk niet?

weet ik nog van vroeger toen ik een jaartje of 4 was,

lab4 uit de stofzuiger? dacht ik toen....

Ik denk minstens 500 euro.

De PG-300 gaat voor bijna evenveel weg als de synth zelf.

Er zijn wel software alternatieven voor de PG-300, maar je kunt hem bijna niet los krijgen dus je zult van te voren al moeten weten of je hem echt perse wilt hebben of niet.

Ok bedankt!! doe het voorlopig ook zo.
Best lastig dat ik ze niet kan midi kan sturen voor live maar kan het desnoods wel samplen zoals hun!
Moet ook even zeggen dat ik je muziek al een tijdje zeer kan aprecieren Niel :D

Ik heb zowel de mks50, juno 2 en heb een juno 6 gehad. er is qua geluid een minimaal verschil tussen de juno en de mks,de juno klinkt net iets warmer.
de juno 6 klinkt anders en is niet aanslaggevoelig, waardoor het weinig dynamisch klinkt. met halfdicht filter kreeg je wel mooie pad geluiden.
De output kun je regelen via schakelknop maar is geen succes of het gaat te hard of te zacht. ik had er altijd problemen mee op het podium.

Wat een tijd... Die gabbers op straat, ik zie dat niet meer. En vroeger had ik ook zo n jas haha. Om schrik van te krijgen, zo een bende bij elkaar.
Als de rotgriep eindelijk uit mijn lijf is, de juno 2 maar eens aanzwengelen met wat gefuckte beats :)

Back