vocoder micro modular vs. microkorg

GnarlyBarf

Heptameron
misschien een vraag die wel vaker is gesteld... ik kon er niet zo snel iets over vinden in de search, maar welke vocoder vinden jullie nu beter klinken de microkorg of micro modular vocoder...?
ik heb zelf een microQ (nog een micro :)) en de vocoder daarin vind ik nou niet echt wereldschokkend. ik ben echt opzoek naar een verstaanbare diepe simpele vocoder sound.

dus NMM vocoder vs. de microkorg...?

dank voor antwoorden!

Ik vind de microkorg beter klinken, met een beetje tweaken haal je daar hele dikke vocoders uit en hij is gewoon boerekool, microfoon inpluggen en gaan en je hebt het keyboardje erbij dat is erg handig voor live ...op papier is die Micromodular vocoder beter maar ik vind hem niet zo denderend, maar dat is misschien smaak of ik heb er nooit echt iets goeds in kunnen programeren.

Als je goede vocoder sounds wil zorg er ook voor dat je er een EQ en compressor voor en liefst ook na hebt daar kan je een hoop mee doen...een goede vocoder sound vereist een hoop werk.

Geen van beide haalt het natuurlijk niet bij een Roland VC...maarja :)

Ik heb een tijdje met de vocoder van de microkorg mogen kloten en er kwam snel al een vette vocoder uit. Je bent met de micromod wel meer tijd kwijt aan het tweaken maar de opties zijn wel uitgebreider.

Ik heb die Microkorg en niet die microQ Maar vind die van de microkorg ook niet altijd even best te verstaan, je moet best wat verstand hebben van een vocoder om er iets vernieuwends uit te halen

Dat klopt wel maar dat zal met de meeste vocoders wel zo zijn niet?

Een MS-2000 (R) / MS2000B (R) dan?

vocoder is wat verstaanbaarder dan de microKORG omdat hij 16 bands ipv 8 heeft
persoonlijk vind ik deze een van de beste (nieuwe en dus niet VP-330 enzo) vocoders van het moment

ik heb eens mijn alpha juno laten praten met behulp van de micro modular...doe dat maar eens met een andere vocoder

en verstaanbaar ook....gewoon goed eq-en

Origineel geplaatst door RezonatoR
ik heb eens mijn alpha juno laten praten met behulp van de micro modular...doe dat maar eens met een andere vocoder

en verstaanbaar ook....gewoon goed eq-en

Ja een maat van heeft ook een micro modular gehad ja wel nu heb ik hem :). Maar hij zegt tegen mij dat dit een van de beste verstaan bare vocoder is die hij kon bedenken :). Al heeft hij ook een virus waar een vocoder in zit maar die was minder verstaan baar :P

Misschien kunnen de bezitters ons verassen/overtuigen met wat fragmentjes. :eureka:
Ik ben zelf ook op zoek naar een goede vocoder, niet al te duur.
Of is de combinatie Cubase SX - Orange Vocoder beter???

Back