volgorde korg triton + trinity

jaiden

Nieuwkomer
Hallo,

Ik speel in een prof.caribbean band en wil graag een korg ???aan schaffen.

Daar er in de korg synthesizer,,,de triton en de korg trinity verschillende modellen zijn
kan ik even geen duidelijke keus maken.

wie heeft er ervaring met deze synthesizers en welke raad u mij het beste aan voor op een live podium.

de volgende sounds die ik veelal gebruik zijn (panfluit/calliope, e.piano/a.piano, strings, trompet/brass geluiden)

wie kan mij exact de volgorde aangeven van de korg synthesizers (model triton en trinity).

o'ja mijn budget gaat tot 900 euro!!!heb je wat staan stuur effe een p.b..

alvast bedankt

mvgr
jaiden

Laatst gewijzigd:
Re: volgorde korg triton + trinity

Origineel geplaatst door jaiden
Hallo,

Ik speel in een prof.caribbean band en wil graag een korg ???aan schaffen.

Daar er in de korg synthesizer,,,de triton en de korg trinity verschillende modellen zijn
kan ik even geen duidelijke keus maken.

De Trinity was eerst. De Triton kwam daarna. Van de Triton heb je een Classic, een Studio en een Extreme versie. De Extreme is de nieuwste (en daarna komt de OASYS die nog niet uit is). Er is ook een Triton Le, en die is niet te vergelijken met het origineel (er ontbreken een aantal dingen), en je hebt ook nog een Korg Karma (en daar zit wel een volledige Triton in, maar met een kleiner scherm). De Studio versie heeft een CD-brander ingebouwd.

Dan zijn er natuurlijk nog 61, 76, en 88 (gewogen) versies van.

de volgende sounds die ik veelal gebruik zijn (panfluit/calliope, e.piano/a.piano, strings, trompet/brass geluiden)
Korg staat wel een beetje bekend omdat ze niet zo'n geweldige akoestische piano's hebben. Rhodes/Wurli is weer wel goed. Brass - door de Combi-structuur kun je hele ensembles gedetailleerd programmeren.

o'ja mijn budget gaat tot 900 euro!!!heb je wat staan stuur effe een p.b..
Normaal kijk je eerst naar je budget en dan pas naar wat je mag uitzoeken ;). Voor 1050 heb je een Karma, nieuw, voor 900 heb je een Triton Le, nieuw. Als je live speelt kan de Triton Le heel geschikt zijn. Maar, ik zou ook eens kijken naar een Motif 6 (2ehands) of zo.

Laatst gewijzigd:
voor dat geld kun je het beste voor een 2ehands trinity gaan. Daarnaast kan je voor 700 euro al een trinity scoren met een ingebouwde Prophecy-board voor je fluit en koperblazers.

Dank jullie allemaal voor jullie ervaringen,

Dus als ik zou moeten kiezen tussen de triton is de trinity een goede keus begrijp ik dat goed.

en ook in de trinity versie heb je verschillende soorte type's.

De korg trinity v3 of de trinity plus....

welke moet het nou wezen.

- korg triton le 61,
- korg trinity v3
- korg trinity plus

welke van de 3 kan ik kiezen.....

mvgr
jaiden

Moet het perse een Korg zijn ?

Ga naar een muziekzaak enb luister naar de grote 3;

Korg- Yamaha - roland ( willekeurige volgorde)

Jaiden,

Ik heb zelf een triton en zou hem nooooooooit voor de blazers sounds aanschaffen. De e-piano's zijn prima. wurli's zijn geweldig bvb. Strings zijn ook super. De piano is ronduit bagger. De panfluit is matig en m'n D70 heeft een geweldige calliope die de triton laat verbleken.
De triton moet het hebben van z'n geweldige effect sectie, de samples zijn over het algemeen matig.
Ik vind hem vrij overrated.
De trinity daarentegen heeft veel betere sounds in huis. Blazers zijn veel beter en zelfs de piano is beter, nog niet super, maar wel beter.

Voor latin muziek is de M1 piano helemaal geweldig.........

Als je toch korg wilt dan is ozzi z'n aanbod met Moss-board denk ik niet eens zo'n hele slechte keuze.................

keysfreak: je hebt gelijk!

Ik ben zelf echt zeker een paar dagen met een goede blazersectie (trinity) bezig geweest en ik moet zeggen dat me dat toch aardig gelukt is. Zit niet zo heel veel kwaliteitverschil tussen de blazers die ik zelf heb gemaakt op mijn trinity en de blazers die ik zelf heb gemaakt op mijn triton (triton standaards vind ik zelf overigens ook een beetje tegenvallen, maar met enig werk heb ik ze toch nog behoorlijk vet gekregen). Mijn programs en patches geef ik gewoon mee. De hele meuk (ook eea aan software enzo) is gewoon mee te krijgen v/d trinity.

Ik heb mezelf vanwege het vele optreden dus maar eens verwend met de Triton Extreme. Ik heb hem nu 1,5 maand ongeveer, maar heel veel sounds die ik op mijn trinity gemaakt had klinken op mijn trinity nog beter dan de nieuwe gemaakte op mijn triton. Ik denk dat nog wel meer dan de helft van de sounds op de trinity nog wel beter klinkt. Met enig werk zal dat verschil (hoop ik!!) toch wel groter worden. Verschil nieuwe Triton en oude Trinity vind ik dan achteraf gezien qua sounds nog niet echt noemenswaardig om over te stappen. Triton is idd een beetje overrated... Effecten en mogelijkheden zijn daarentegen wel helemaal top.

Piano v/d trinity is idd bagger (is v/d triton wel enorm verbeterd). Wat ik eveneens wel goed erg vind zijn de rhodes, wurly's en strings.

Kortom: trinity blijft echt een hele leuke synth in mijn ogen......

De trinity IS nog steeds 1 van de beste synths op de markt, ware het niet dat ze niet meer gemaakt worden. Ik heb de hele hype rond de Triton nooit begrepen. Slechte sounds, plastic omhulsel, irritante ribbon, etc. Ik heb meerdere malen deze synth geluisterd, of het nu om de Triton Studio, Extreme of Classic ging. Geen van alle deed mij ook mij een fractie verlangen om mijn Trinity daarvoor in te ruilen. De Triton is in mijn ogen ook absoluut geen vervanging van, maar meer een aanvulling op. Ok, het ligt eraan voor wat je de synth gaat gebruiken. Ik ben meer van de traditionele synth sounds, strings en synthsleads. Voor het maken van symfo-rock, klassiek en pop. Daarvoor is de Trinity echt geweldig.

De trinity is verkrijgbaar (2e hands) in de volgende versies:
-Trinity
-Trinity plus (63 toetsenversie + prophecy moss board)
-Trinity pro (76 toetsenversie + wel of geen extensies)
-Trinity proX (88 toetsen + wel of geen extensies)
-Trinity V3 (63 toetsenversie + z1 moss)
-Trinity pro V3 (76 toetsen + z1 MOSS)
-Trinity proX V3 (88 toetsen + z1 moss)

Mijn voorkeur zou uitgaan naar de V3 omdat deze wat meer mogelijkheden heeft wat betreft de Z1 extensie. Qua prijs doet het mekaar niet zoveel. Voor een 700-800 euro heb je een 63 toetsen plus versie.

Hmmm, ik vind persoonlijk 800 euro een prima prijs voor een v3, voor een plus is dat echt teveel, gezien de marktprijzen van tegenwoordig.

De v3 heeft duidelijk een meerwaarde door alleen al het MOSS-tri board. Geweldig! Dit board is voor de trinity niet meer los verkrijgbaar. Let ook op het verschil tussen Moss-tri (v3), 6 notes polyfoon en Moss-solo (plus), monofoon.

Tenslotte: om nou zo maar te zeggen dat de trinity veeel betere sounds danwel dat de triton slechte sounds heeft vind ik echt voorbarig (beide gehoord hebbende). Je mist daarnaast ook nog eens de dubbele polyfonie, arpeggiators, etc.

En toevallig wordt er hier een V3 aangeboden voor de niet onaardige prijs van 750 eurootjes.

Vergelijkbare discussies

Back