Michael Jackson

Mad Dan

Got milk? Dan don't!
Een quote van Fuse uit een andere draad:

...die gast heeft achterlijk goede shit gemaakt. als je bv thriller luistert.. wat een vette beat, wat een sound helemaal af...

Ik wil alleen maar even aangeven dat die vette beat enzo, het werk is van Quincy Jones. Michael schreef alleen teksten, en die zijn lang niet zo briljant als de muziek. Doet niets af aan de artiest Michael, maar zijn succes is niet gefundeerd op zijn scherpzinningheid.

Waarom heeft nooit iemand oog voor de producer?

Yep, Quincy did it all!
... Dat niemand dit weet :confused: ..... toch maar vreemd vind ik

( ...misschien door die aangeboden TR909 onlangs op Marktplaats.nl die zogezegd door Wacko Jacko was gebruikt :D )

Laatst gewijzigd:
-->

Attachments

• 909 jacko.gif
    909 jacko.gif
    8,2 KB · Bekeken: 91
Re: Michael Jackson

Origineel geplaatst door Mad Dan
Een quote van Fuse uit een andere draad:

Ik wil alleen maar even aangeven dat die vette beat enzo, het werk is van Quincy Jones. Michael schreef alleen teksten, en die zijn lang niet zo briljant als de muziek. Doet niets af aan de artiest Michael, maar zijn succes is niet gefundeerd op zijn scherpzinningheid.

Waarom heeft nooit iemand oog voor de producer?

dat zal allemaal wel. iedere schakel in de ketting moet iets toevoegen. maar uit oude opnames uit de keuken bij de jacksons is toch wel duidelijk te horen dat ie een hoop funk in zn donder heeft. quincy is een koning, absoluut.. die gast die verantwoordelijk is het voor het 'spoken word' gedeelte in thriller is ook een koning, en zo zijn er nog veel meer koningen. onlogisch vind ik het om te zeggen dat wacko zomaar in te wisselen is voor iemand anders. dat quincy alles heeft gedaan. das stierenschijt. misschien kreeg quincy door de verschijning van deze zak botten zoveel inspiratie.. dan nog was ie nodig. laat hem alsjeblieft met allemaal hele grote koningen om zich heen grote koningen muziek maken.. en ophouden met dat gezeik.. das wat ik wilde zeggen.. je gaat toch ook niet zeggen dat miles davis geen koning was, maar marcus miller wel

om nog even te miereNneuken: Fuse is iemand anders dan DJFuse, waarbij opgemerkt dat de laatste geen brompot is :D

Wat is dat hier toch op dat forum de laatste dagen???

Ik denk dat de helft toe is aan een VAKANTIE!

En een vat :biertje:

Dus MJ is eigenlijk de voorloper van DJ Tiësto, als ik het goed begrijp?!?! 8o)

:D

Grmbl....

Dacht altijd dat Quincy een archetypische producer was (lees zakkenvuller).
Maar de goeie mensen bij elkaar brengen en zoiets groots neer te zetten is wel een prestatie van formaat.
En als Quincy niet de naam van Michael Jackson achter zich had gehad zou hij misschien ook nooit het budget gekregen hebben om die eerste LP te maken denk ik dan ook maar.

Maar lijkt me niet dat dit dynamische duo nog aan de slag hoeft.
Als Jacko geld nodig heeft kan hij z'n Beatles liedjes voor een half miljard wel verkopen schijnt het. (Gekocht voor 48 milj btw)
Dan heb je toch iets goeds gedaan. ;)

Jackson zit tot over zijn oren in de schulden in verband met zijn media vete. De Jacksons zijn inderdaad een zeer muziekaal gezelschap, maar qua instrumenten er dergelijke hebben de broers niets met de samenwerking tussen Quincy en Michael te maken gehad. De stem in Thriller was Vincent Price.

Tot slot, DJFuse, wat ben jij een chagrijn.

Op de luxe editie van Off The Wall zijn demo opnames te horen van Micheal met zijn broertjes thuis als ze ruwe versies van tracks "You got me working day and night". Dat funkt als een GEK! Bijna de hele demo bevat al het totale arrangement en de instrumentatie. En daar zat geen Quincy tussen! Onderschat Micheal zeker niet. Hij heeft een dikke vette vinger in de pap wat betreft productie.

In interviews met Quincy Jones geeft Quincy ook zelf toe dat de ritmes, basslines, stabs en breaks bijna allemaal door Micheal verzonnen, geschreven of gemaakt zijn. Ritmes klapte hij en deed hij met zijn mond en vingers voor.

En hij is onschuldig! Maar dat wisten we al!

Origineel geplaatst door Nolet
Op de luxe editie van Off The Wall zijn demo opnames te horen van Micheal met zijn broertjes thuis als ze ruwe versies van tracks "You got me working day and night". Dat funkt als een GEK! Bijna de hele demo bevat al het totale arrangement en de instrumentatie. En daar zat geen Quincy tussen! Onderschat Micheal zeker niet. Hij heeft een dikke vette vinger in de pap wat betreft productie.

psies! dat bedoel ik.. dat funkt idd als de nete

Ahum..................

Ahum..................

Hallo,Graag ON-TopiC blijven dames en heren!!:D 8o)

Attachments

• mindbleep2.jpg
    mindbleep2.jpg
    3,1 KB · Bekeken: 84
In interviews met Quincy Jones geeft Quincy ook zelf toe dat de ritmes, basslines, stabs en breaks bijna allemaal door Micheal verzonnen, geschreven of gemaakt zijn. Ritmes klapte hij en deed hij met zijn mond en vingers voor.

indd.

Stranger in Moscow anyone? ook volledig van hem.

het schijnt idd dat MJ gewoon met een compleet *AF* nummer de studio inkomt.... niet een demo of een ideetje, maar gewoon helemaal klaar. hoeft alleen nog maar opgenomen en afgemixed te worden..

Een echte analyse van de muziek van MJ is nog niet te maken: daarvoor is het eigenlijk te recent. De vraag is ook of deze muziek wel relevant is om daadwerkelijk te onderzoeken. De muziek van The Beatles - en de daarbij behorende inbreng van hun producer Greorge Martin en de techinici - is al redelijk goed gedocumenteerd en verzameld. Zo ook het werk van Brain Wilson en The Beach Boys. Zelfs Bob Dylan heeft een aardige kast in de muziekbibliotheek. Alle muziek ouder dan 35 jaar is te doen. Maar recenter?

De vraag is of Jackson ook op een muzikale wijze de geschiedenisboekjes zal halen. Ik denk dat het onderzoek toch meer richting ABBA en 'Dance' zal gaan, want daar is het materiaal nog te vinden zonder sensatie verhalen.

Wout

sorry wout... maar dit is echt weer blanke wetenschappers gelul.... michael jackson heeft een heel stuk meer voor de popmuziek vandaag betekent als dylan of abba. dat er weinig over te analyseren/discuzeuren valt in collegezalen geeft het wat mij betreft des te meer impact.
goede muziek heeft nog altijd meer te maken met onderbuikgevoelens als intellectuele verhandelingen over teksten etc. (zie dylan).

MJ zal zeker de geschiedenisboekjes in gaan maar om andere redenen dan zijn muziek.
wat betreft Abba dit is al geschiedenis maar een hele andere dan als MJ.
Wat MJ de laatste jaren heeft gedaan heeft niets met muziek te maken maar
meer een schreeuw om aandacht en die heeft hij nu genoeg.

ABBA in de geschiedenisboeken? haha laat me niet lachen..

En ik ben het wel met Koediman eens.. Beatles, Beach boys, ook geweldig leuk maar toch uit een ander soort hoek.

De nummers van MJ hebben gewoon instant funk, groove. Nix fancy, gewoon lekkere goeie muziek. Het zijn geen Dylan texten maar ja wie zit er dan ook nog op die sjagrijn te wachten tegenwoordig? :duivels:

hehe..
R

Origineel geplaatst door Arv

En ik ben het wel met Koediman eens.. Beatles, Beach boys, ook geweldig leuk maar toch uit een ander soort hoek.

De nummers van MJ hebben gewoon instant funk, groove. Nix fancy, gewoon lekkere goeie muziek. Het zijn geen Dylan texten maar ja wie zit er dan ook nog op die sjagrijn te wachten tegenwoordig? :duivels:

hehe..
R

moet je dan instant funk, groove maken om in de geschiedenisboeken te komen :confused:

Origineel geplaatst door Arv

Volgens mij is Abba de enige band geweest die een wereldwijde muzikale carrière te danken heeft aan het eurovisie songfestival...... dus lijkt mij wel een leuk feit voor in de geschiedenisboeken ja...;) ;)

Groetjes van Rudo

Back