Platenwinkel met jaren 90 vinyl (in België)

Steven V

Ouwe rot
Hoi,

Ik ben op zoek naar een platenwinkel waar je vinyl kunt kopen uit de 90er jaren. Ik zoek funk- en soulmuziek en vooral veel drumbreaks, genre A Tribe Called Quest etcetera. Ik heb laatst een paar vinyls van een oud-dj gekocht op de rommelmarkt en daar zat een compilatievinyl bij van Trax Music (was / is dat niet het label van Kevin Saunderson?), waar dergelijke muziek op stond :P, vandaar dus. Verder zijn obscure platen ook welkom 8).

Het liefste een winkel in Vlaanderen, in Gent bijvoorbeeld? (Ik ging vroeger altijd naar Musicman maar ik denk niet dat ze dergelijke 'old stuff' daar liggen hebben.)

Alvast bedankt!

Re: Platenwinkel met jaren 90 vinyl (in België)

Origineel geplaatst door Steven V
Hoi,

Ik heb laatst een paar vinyls van een oud-dj gekocht op de rommelmarkt en daar zat een compilatievinyl bij van Trax Music (was / is dat niet het label van Kevin Saunderson?)

KMS is het label van Kevin Saunderson (Detroit). Trax is een Chicago label, waar trouwens de eerste (Acid) House releases op zijn uitgekomen, zoals 'Housenation' en 'Acid Trax van Phuture'.

Met de winkel kan ik je even niet helpen, sinds Wally's Grooveworld van locatie veranderd is weet ik niet hoe het met hun 2ehands aanbod zit, in principe is dat er nog, maar misschien enkel online, I dunno. www.wallysgrooveworld.com (Antwerpen).

Re: Re: Platenwinkel met jaren 90 vinyl (in België)

Re: Re: Platenwinkel met jaren 90 vinyl (in België)

Origineel geplaatst door Nerve
KMS is het label van Kevin Saunderson (Detroit). Trax is een Chicago label, waar trouwens de eerste (Acid) House releases op zijn uitgekomen, zoals 'Housenation' en 'Acid Trax van Phuture'.

Trax Music is wat anders dan Trax Records. Trax Records (of gewoon Trax) is het Chicago label, Trax Music is volgens Discogs een of ander labeltje uit London.

Wat betreft tweedehands platenzaken:

Antwerpen:
http://www.use-it.be/antwerpen/ned/2ndplaten.php

Gent:
http://www.use-it.be/gent/ned/2ndplaten.php

En anders vind je hier nog wat meer steden... http://www.cs.uu.nl/people/jur/recshops.html
Welliswaar van een progrock verzamelaar, maar zijn lijstjes van winkels hebben mij meerdere malen goed geholpen.

Laatst gewijzigd:
Whoops, my mistake, had niet gelet op het 'Music' gedeelte, vond het al raar dat het aan soul gelinkt werd...

in roeselaere in de popcorn hebben ze veel zon shit

Ik kocht bij Usa import in antwerpen wel eens plaatjes, bij dj koenie
O.a 2 x Automanikk gescoort van A guy called Gerald samen met May, voor erg weinig :D

Of deze nu nog bestaat weet ik niet, laatste keer dat ik daar ben geweest was 1992

Origineel geplaatst door trash
Ik kocht bij Usa import in antwerpen wel eens plaatjes, bij dj koenie
O.a 2 x Automanikk gescoort van A guy called Gerald samen met May, voor erg weinig :D

Of deze nu nog bestaat weet ik niet, laatste keer dat ik daar ben geweest was 1992

Dat is dus die wallysgrooveworld die ik hierboven reeds vermeld heb... is verhuisd van lokatie naar de Nieuwstraat (straat parallel met die van USA Import). Verkopen nieuw vinyl nu, weet niet of ze nog 2ehands doen, online in ieder geval wel.

Origineel geplaatst door Nerve
Dat is dus die wallysgrooveworld die ik hierboven reeds vermeld heb... is verhuisd van lokatie naar de Nieuwstraat (straat parallel met die van USA Import). Verkopen nieuw vinyl nu, weet niet of ze nog 2ehands doen, online in ieder geval wel.

ja dacht het wel .. de kelder staat nog steeds vol volgens mij ..
maar eh uitverkoop is zoiezo erg oke om altijd te checken ! ik haal er echt pareltjes vandaan
vooral dingen die ik al heb maar dubbel wil .. vooral detroit is makelijk te krijgen .. dat blijft namelijk altijd liggen
kom eens kijken in r'dam .. de binnenweg zit er vol mee

MAAR volgens mij zoek je geen house .. als ik 'Ik zoek funk- en soulmuziek en vooral veel drumbreaks' lees
dan moet je in de jaren 60,70 en 80 zijn .. dat zijn DE soul en FUNK jaren

ga eens bij demonfuzz kijken dan hier in r'dam .. alleen maar breaks
( niet gek want de eigenaar is git hyper ... DE breaks man van r'dam
neem wel een zak geld me want goedkoop is het niet .. maar je kan er wel veeeeeeeel breaks en soul funk platen scoren !

succes !

Origineel geplaatst door MadR
ja dacht het wel .. de kelder staat nog steeds vol volgens mij ..
maar eh uitverkoop is zoiezo erg oke om altijd te checken ! ik haal er echt pareltjes vandaan
vooral dingen die ik al heb maar dubbel wil .. vooral detroit is makelijk te krijgen .. dat blijft namelijk altijd liggen
kom eens kijken in r'dam .. de binnenweg zit er vol mee

MAAR volgens mij zoek je geen house .. als ik 'Ik zoek funk- en soulmuziek en vooral veel drumbreaks' lees

ga eens bij demonfuzz kijken dan hier in r'dam .. alleen maar breaks
( niet gek want de eigenaar is git hyper ... DE breaks man van r'dam
neem wel een zak geld me want goedkoop is het niet .. maar je kan er wel veeeeeeeel breaks en soul funk platen scoren !

succes !

Of Phatbeats in amsterdam.

OF rommelmarkten, veel van mijn funk soul collectie komt of van 2e hands vinyl zaken, platen beursen, of rommelmarkten vandaan.

Origineel geplaatst door MadR

Nou ja ik hou wel van house, en maak het ook (of eerder, probeer) maar ik had gehoord dat je je sample materiaal dan beter bij funk, soul en disco kunt gaan halen. Bedankt voor de tip :)

Trouwens naar Rotterdam kan ik niet want ik woon aan de Belgische kust en Rotterdam is dan nogal ver :P

Demonfuzz verzend ook. Voordeel bij online bestellen is dat ze in hun opslag gaan zoeken naar platen op je 'wantlist'. Dat doen ze trouwens ook als je je bezoek een aantal dagen vantevoren aankondigt. Moet je natuurlijk wel weten wat je zoekt, dat kan soms lastig zijn als je op zoek gaat naar sample materiaal.

Demonfuzz is inderdaad prijzig (maar m.i. niet onredelijk). Maar goed, het is wel een winkel waar je altijd wel iets leuks vind. Dat is ook wat waard.

http://www.demonfuzz.com/

kijk eens op www.discogs.com
dit is wel online maar daar staan heel veel oude platen te koop en alle genres
het is maar een idee.

Cheers,

als je een dagsje aan zee bent, in de platenkelder van Compact Center in Oostende kan je wel es een leuke deal vinden

de kelder is toegankelijk woensdag, vrijdag en zaterdag denk ik..

Vooral die bakken op de grond checken, heb er al pareltjes uitgehaald voor prijzen van 2,5 tot 5 euro.

Verder heeft wally's groove world een hele mooie collectie, en ze doen veel uitverkoopacties (inschrijven op mailinglist)

Back