Cubase SX 3.0 Quantize probleem.

Talsma

Ouwe rot
De vraag is al een paar keer aan de orde gekomen op dit forum, alleen het antwoord blijft uit....

Ik ben zojuist overgestapt van het "oude" 5.11 naar SX 3.0..

Bij 5.11 had ik geen enkel probleem met het inspelen van de muziek, alles kwam netjes op de plaat terecht. Tot mijn verbazing is dat nu dus niet zo, alles word maar ergens neer gezed... :gaap: ..klote dus...

Weet iemand hoe dat nou zit, die manual, Help, etc. zeggen ook niks fatsoenlijks...

Merci!

Ik heb niet het antwoord, maar volgens mij wel hetzelfde probleem, maar dan in SX 2.
Ik speel alles netjes in en (bijna)netjes in de maat. Vervolgens speel ik het opgenomen gedeelte af en na de eerste ingetoetste noot lijkt Cubase de overige noten een halve tel terug te plaatsen:stupid
Gek word ik ervan. een simpel moppie muziek duurt uren nu..=(
HELLUP

oei...wat was dat ook alweer ? heb het ook gehad....na overstap van 5.1 naar SX2....ik geloof dat het iets was met ge-emuleerde midi-poorten en/of delay-compensation....ff zoeken...

daar vind je het antwoord op jullie problemen....

Heel erg bedankt man!, het is opgelost...in een van die threads stond iets over "system timestamp" .... bij mij is dat de oplossing!

Nogmaals bedankt!:halleluja

Als dat niet snel is weet ik het niet meer:walker:
Top!!!:okdan:
en bedankt:halleluja

De oplossing bij mij was het bestandje ignoreportfilter. Ik heb het bestandje naar de hoofdmap van Cubase gekopieerd en vervolgens stonden er midiporten bij (zonder emulatie erachter). Overigens kon Windows mbv zoeken het bestandje niet vinden. Maar in het tekstbestandje bij Cubase stond de locatie vermeld.
We komen er wel.... :walker:
Nogmaals bedankt.
We kunnen weer rustig slapen:Z

We kunnen weer rustig slapen

ja dat dacht ik ook, maar bij mij speelt het probleem weer op, dat geneuzel met die "emulated ports" heb ik even door genomen maar kom er niks verder mee.

Ik heb zojuist 5.11 maar weer geinstalleerd, maar nu werkt deze ook niet meer correct!:stupid :stupid :stupid

Ik word echt doodziek van die ***zooi, ligt het nou misschien aan XP???

Onder Win. 2000 draaide alles goed...en nu...............:kont:

Tis opgelost...niet op de manier ik zou willen maargoed..ik ben terug naar Win 2000, Cubase 5.11

Alles werkt weer zoals "vroeger" das in ieder geval beter dan niks.

Ik ben niet van plan om met deze hitte me druk te gaan maken over deze dingen.

TMT en Dione bedankt voor jullie hulp!:engel:

Back