Printerpoort? USB? Ellende allom.

Noóne

Nieuwkomer
Nadat mijn oude pc onlangs de geest gaf na een blikseminslag heb ik dan eindelijk een nieuwe slaaf. Alles fijn: mooie boel het is, maarrrr.... Op die nieuwe kasten zitten GEEN printer/gamepoorten meer! En tja, een nieuwe usb-interface is natuurlijk niet verschrikkelijk duur, maar ik dacht op een nog goedkopere oplossing uitgekomen te zijn: een USB-naar-Gameport-kabel!
Dus ik naar de plaatselijke pc-winkel, alwaar ik een Sitecom kabel kocht. Deze bestaat uit een kastje waar de gamekabel in gaat en een usbstekker aan de andere kant. Je kunt op het kastje kiezen of het een gamepad, joystick-a (met 4 buttons), joystick-b (met vreselijke functies) of een stuurwiel betreft.
De computerman begreep mijn probleem wel, maar hij zei dat ik de eerste was die met deze oplossing op de proppen kwam. Derhalve heeft hij mij het ding op proef mee gegeven (toch aardig!). Dus ik blij naar huis en een beetje proberen, maar tot dusver wil het nog niet lukken.

Heeft iemand hier ervaring met deze oplossing of wordt het toch een USB-verhaal?

Wat wil je eigenlijk precies doen? Ik vermoed dat het je om de midi-poorten gaat die soms op een gamepoort-aansluiting zitten (ook niet altijd trouwens). Maar het lijkt me niet dat je daarvoor met een usb-naar-joystick kastje heel ver gaat komen. Daarop zitten de pinnen die midi zouden moeten voeren waarschijnlijk niet eens aangesloten. Volgens mij moet je gewoon iets als de M-Audio USB Uno kopen.

En als je gaat om het aansluiten van een joystick, dan zit je op het verkeerde forum :D

Je hebt gelijk, ik was niet helemaal duidelijk. Het gaat gewoon om het aansluiten van mijn synth op m'n pc. Ik had iets voor ogen à la een verloopje om van een jack een xlr kabel te maken... Maar goed, ik vreesch inderdaad ook dat ik toch maar een usb midi-interface moet kopen...

Als je je synth via midi aan wilt sluiten kun je vast ook nog wel een pci kaartje met een seriele en paralle poort kopen. Ik neem tenmisnte aan dat die verkrijgbaar zijn.

Maar wat bedoel je met een jack-naar-xlr-kabeltje? Ik krijg nu de indruk dat je het audio uit je synth je pc in wilt krijgen. dan is toch de oplossing een geluidskaart kopen, of genoegen nemen met de interne geluidskaart van je pc, als die een audio-in heeft natuurlijk.

Combi-oplossing is misschien nog wel het handigste, bijvoorbeeld een M Audio Audiophile 2496, 100 euro bij Feedback. Audio en midi op een kaartje. Dan heb je waarschijnlijk nog wel een verloopje nodig van de plug van je synth naar die geluidskaart, maar dat zal geen probleem zijn.

Origineel geplaatst door BDeep
Maar wat bedoel je met een jack-naar-xlr-kabeltje? Ik krijg nu de indruk dat je het audio uit je synth je pc in wilt krijgen.
Neen halt! dat verhaal over jack/xlr was slechts om een voorbeeld te geven van mijn idee om de kabel uit mijn oude midi-interface om te toveren naar usb. Maar inmiddels ben ik al een Uno rijker, dus ik heb weer midi. Dank veur de reacties, maar het is geklaard :okdan:

Pfff haha ja, mijn fout, niet goed gelezen :P

Back