Korg Triton of Roland Fantom

Ik heb de Roland Fantom X6 (opnieuw) geprobeerd en wederom was ik erg onder de indruk van de sounds (vooral van de vocals). Totdat ik de Korg Triton Extreme ging uitproberen; WAT EEN VOCALS EN CHOIRS!!!! Echt super gewoon.
Ik denk zelf dat de Fantom meer gericht is op Pop en Dance en dat je met de Extreme veel meer kunt qua muziekstijlen. Ik ben echt helemaal weg nu van de Extreme, alleen is het mij wel ontzettend prijzig. Toch denk ik toch dat ik binnen enkele maanden op aanschaf overga. Ik ga nog heel veel plezier hiervan beleven (mocht het zover gaan komen).

Bedoel je met Choirs en vocals'; de echte vrouwen koren, mannen koren ? En de OOOOhsss en AAAAAAhhhhhs ?

Die vind ik mijn Triton niet echt geweldig ! Maar dat was 1999 en extrme 2004/2005 ? Dus ik kan dat niet echt beoordelen. wat ik begrepen heb is dat de MOTIF lijn jammer genoeg niet ( meer) de van de PSR lijn ; doooo, oooooohs, en daaaaas bezit ! Die vond ik superstark !

Ik denk niet dat de Extreme ( wat ik er van weet,lees en gehoord heb) bestemd kan worden als
' meer alround, dan de Roland'

Ik denk dat de extreme meer gericht is op futuristische sounds/, progressie in combi met gemakszuchtigheid... je vind de Triton ook veel in de RnB/Urban scene..... vooral de gelayerde sounds in de pads, sfeer-unit/film spul vind ik bruikbaar....

Waar je een Korg ( durf het niet te zeggen op het Extrme gebied) niet voor moet aanschaffen zijn de blazers; wat zijn deze slecht zeg....

Ik denk dat je met Roland fantom X lijn kiest voor; realistische scala aan; blazers,mondharmonicas,gitaren, strings,harpen,fluiten etc.... Ik denk dat je met Roland meer een ' trip around the world' maakt dan met Korg extreme....

Ik zou ook zeker als ik jou was naar de motif/ motif ES lijn kijken ! Ik wil je keuze niet moeilijker maken maar alleen dat je , je bewust bent van wat de ' grote drie' te bieden hebben....

succes:W

Origineel geplaatst door jaccis
Bedoel je met Choirs en vocals'; de echte vrouwen koren, mannen koren ? En de OOOOhsss en AAAAAAhhhhhs ?

Die vind ik mijn Triton niet echt geweldig ! Maar dat was 1999 en extrme 2004/2005 ? Dus ik kan dat niet echt beoordelen. wat ik begrepen heb is dat de MOTIF lijn jammer genoeg niet ( meer) de van de PSR lijn ; doooo, oooooohs, en daaaaas bezit ! Die vond ik superstark !

Ik denk niet dat de Extreme ( wat ik er van weet,lees en gehoord heb) bestemd kan worden als
' meer alround, dan de Roland'

Ik denk dat de extreme meer gericht is op futuristische sounds/, progressie in combi met gemakszuchtigheid... je vind de Triton ook veel in de RnB/Urban scene..... vooral de gelayerde sounds in de pads, sfeer-unit/film spul vind ik bruikbaar....

Waar je een Korg ( durf het niet te zeggen op het Extrme gebied) niet voor moet aanschaffen zijn de blazers; wat zijn deze slecht zeg....

Ik denk dat je met Roland fantom X lijn kiest voor; realistische scala aan; blazers,mondharmonicas,gitaren, strings,harpen,fluiten etc.... Ik denk dat je met Roland meer een ' trip around the world' maakt dan met Korg extreme....

Ik zou ook zeker als ik jou was naar de motif/ motif ES lijn kijken ! Ik wil je keuze niet moeilijker maken maar alleen dat je , je bewust bent van wat de ' grote drie' te bieden hebben....

succes:W

Ik heb mijn Yamaha Motif 6 deze week verkocht. Wat ik echter wel hoop is dat ik net als bij de Motif preset-drums kan gebruiken met de Korg Triton Extreme. Het is wel handig om bij het maken van een pattern een preset-drum te hebben, ipv zelf te klooien. Hopelijk heeft de Extreme dit ook. Weet iemand dit ook eigenlijk?
Ik wil de Extreme gaan gebruiken voor electro, gothic, rock en metal

Origineel geplaatst door Iseldar
Ik heb mijn Yamaha Motif 6 deze week verkocht. Wat ik echter wel hoop is dat ik net als bij de Motif preset-drums kan gebruiken met de Korg Triton Extreme. Het is wel handig om bij het maken van een pattern een preset-drum te hebben, ipv zelf te klooien. Hopelijk heeft de Extreme dit ook. Weet iemand dit ook eigenlijk?
Ik wil de Extreme gaan gebruiken voor electro, gothic, rock en metal

Zie hier de specificaties van de extreme:
Tone:HI synthesis system=48kHz Sampling frequency, 160Mbyte PCM ROM, 962 multisamples+1, 175 drum samples. Sampling; 16 bit, 48 kHz stereo/mono sampling, resampling, 16MbytesSIMM, expandable to 96MbytesMaximam of 1,000 multisamples/4,000 samples.Up to 128 indices can be assigned to a multisample. AIFF, WAVE, AKAI S1000/S3000 and KORG format sample data can be loaded.

Dus maar liefst 1175 drumsamples, en die zijn vast wel onderverdeeld in drumsets......

Groetjes van Rudo

vraag over de Korg Triton Extreme

vraag over de Korg Triton Extreme

Ik heb inmiddels de Korg Triton Extreme in mijn bezit *D .
Nu heb ik echter even een vraagje. Hoe kan ik onder Sequencer bij Patterns en Songs presets afspelen? Ik heb zelf nog niets gemaakt, maar ben wel benieuwd hoe die presets klinken. Ik heb al geprobeerd om wat presets te laden, maar ik kreeg alleen maar wat piano-riedeltjes. Waar kan het probleem liggen?

Ik denk dat je beter een nieuwe thread kunt starten.. deze wordt misschien niet meer veel gelezen en krijg je geen antwoord

Back