Met welke synth boots je het best dit geluid na?

dimme3

Stamgast
Weet iemand hoe dit geluid te creeëren?
Ik bedoel het brassy detuned geluid

thanks

Attachments

• sound 1.mp3
    171,7 KB · Bekeken: 87
Klinkt bijna als gwill morris - time :)

Origineel geplaatst door 6 trak
sawtooth.... vibrato... reverb...

ready.

dat dacht ik ook.. maar het klinkt niet echt hetzelfde. die sample klinkt echt lush & dik.
met welke synth zou dit het best na te bootsen zijn.. ik dacht aan een alesis a6.
maar die heb ik niet (spijtig genoeg).

Origineel geplaatst door dimme3
met welke synth zou dit het best na te bootsen zijn.. ik dacht aan een alesis a6.
wat een nonsense... er zijn genoeg synths die dit simpele geluid echt wel kunnen voortbrengen...
het gaat niet om de synth maar om the man behind it en in dit geval zou je wel een hele synthetische minkukel moeten zijn als het je dan nog niet lukt te benaderen... want wat is er nu eigenlijk zo bijzonder/origineel aan typisch dit geluid?

maar goed, chorus of phaser ook misschien ff proberen dan?

zou dat niet uit een alpha juno te pleuren zijn? dat ruikt in de hele verte precies naar dominator patch

die tover ik lachend en met 2 vingers in mijn neus uit mn ax73

het is mij niet duidelijk en snappende waarom mensen pcies en helemaal een bepaald geluid exact en 100-procent-gelijk-aan willen namaken... wat maakt het nu uit als het net ff anders klinkt, misschien juist wel mooier!

Origineel geplaatst door cloudman
zou dat niet uit een alpha juno te pleuren zijn? dat ruikt in de hele verte precies naar dominator patch
ergens achter de horizon misschien... :D

Origineel geplaatst door 6 trak
het is mij niet duidelijk en snappende waarom mensen pcies en helemaal een bepaald geluid exact en 100-procent-gelijk-aan willen namaken... wat maakt het nu uit als het net ff anders klinkt, misschien juist wel mooier!
Daar sla je een gevoelig punt aan.. dan zou iedereen ook met exact dezelfde versterker, in de dezelfde kamer, met hetzelfde hoofd moeten luisteren.. pas dan klinkt het 100 % gelijk. En anders -> Forget it.:D

al is een geluid exact nabouwen wel ERG goeie oefening om een analytisch gehoor te trainen...

klinkt als een PWM saw/square geluidje. Is met vrijwel iedere synth die beschikt over pulse width modulatie na te maken. Juno geluidje lijkt me. (hoover is dik ge PWM'de saw+square).

Maarrrr... Quadrasid (VST) maakt hele mooie authentieke C64 geluiden en de PWM lead is toch wel zo'n beetje het vets uit een SID chippie :). Als je "zoiets" zoekt, ga dan voor net een tikkeltje ranziger en gebruik een SID based stukje software (QuadraSID) of hardware (Elektron comes to mind, maar met een ouwe C64 kan het in principe ook :)) en druk het PWM gebeuren een stuk harder door zodat je een bijna phaser-achtig geluid krijgt. LEKKERRRRRRRRR

sawtooth.... met PWM....Sinus.....vibrato... reverb...

LIjkt ook typish wat je simpel uit een CS (50)serie haalt...
En ook uit een Poly 800II ,kreeg ik dat soort geluiden.
En een ESQ1...................VFX..................SQ80.....................en tal van andere synhs....:D

Tja..................in dat geval ben ik uitgesproken..............................:eureka:

Back