Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door 6 trak
sawtooth.... vibrato... reverb...
ready.
wat een nonsense... er zijn genoeg synths die dit simpele geluid echt wel kunnen voortbrengen...Origineel geplaatst door dimme3
met welke synth zou dit het best na te bootsen zijn.. ik dacht aan een alesis a6.

ergens achter de horizon misschien...Origineel geplaatst door cloudman
zou dat niet uit een alpha juno te pleuren zijn? dat ruikt in de hele verte precies naar dominator patch

Daar sla je een gevoelig punt aan.. dan zou iedereen ook met exact dezelfde versterker, in de dezelfde kamer, met hetzelfde hoofd moeten luisteren.. pas dan klinkt het 100 % gelijk. En anders -> Forget it.Origineel geplaatst door 6 trak
het is mij niet duidelijk en snappende waarom mensen pcies en helemaal een bepaald geluid exact en 100-procent-gelijk-aan willen namaken... wat maakt het nu uit als het net ff anders klinkt, misschien juist wel mooier!

. Als je "zoiets" zoekt, ga dan voor net een tikkeltje ranziger en gebruik een SID based stukje software (QuadraSID) of hardware (Elektron comes to mind, maar met een ouwe C64 kan het in principe ook
) en druk het PWM gebeuren een stuk harder door zodat je een bijna phaser-achtig geluid krijgt. LEKKERRRRRRRRROrigineel geplaatst door dimme3
Weet iemand hoe dit geluid te creeëren?
Ik bedoel het brassy detuned geluid
thanks