MIDI-board voor Akai DR4...

Status
Please reply by conversation.

pjeut

Ouwe rot
...nou, dat lijkt me duidelijk. Het type is een IB-113M.

Trouwens,
Weet iemand gelijk wat je met zo'n SMPTE-board kan doen?

Groeten,
Pjeut.

Met andere woorden...

Met andere woorden...

...om 'm aan m'n yamaha RM1x te syncen, heb ik er niets aan.

Trouwens, even een vraag erbij. Als je kunt iezen tussen een yamaha md4 (4 tracks) en Akai DR-4 (4 tracks) waar zou jij voor gaan?

en...

en...

...wat is een redelijke prijs voor een Akai Dr-4 zónder MIDI-board? Ik heb er één op het oog voor € 199,-, maar ik wil niet teveel betalen voor 4 sporen. Toch heb ik zelf het idee dat zo'n akai toch een stuk robuster is dan een Boss, Zoom of minidisk-recorder in dezelfde prijsklasse.
Klopt dit?

Graag reacties.

Groeten,
Pjeut.

Trouwens, even een vraag erbij. Als je kunt iezen tussen een yamaha md4 (4 tracks) en Akai DR-4 (4 tracks) waar zou jij voor gaan?

Ik ben absoluut niet thuis in de recorders, maar mijn persoonlijke voorkeur zou uitgaan naar de Akai omdat ik een voorkeur heb voor de harddisk boven een MD (mogelijk met lossy compressie op de audio - kan ik zo snel niet vinden), omdat ik liever een rackmount zou hebben, omdat de Akai digitale in- en uitgangen heeft en omdat ik de mixer van de Yamaha toch niet zou gebruiken. Maar da's allemaal persoonlijk dus.

Nou...

Nou...

...datzelfde vind ik zelf dus ook. Ik zit alleen een beetje tegen de leeftijd van die Akai aan te hikken.
Eerst wachten of ik zo'n MIDI-board voor weinig kan vinden, en dan maar 'ns kijken of er wat van de prijs van die Akai af kan.

Bedankt.

Re: Nou...

Re: Nou...

Ik zit alleen een beetje tegen de leeftijd van die Akai aan te hikken

Da's bij een harddisk-recorder wel belangrijk. Kans dat er dan op korte termijn een nieuwe disk in moet is wel groot. En scsi drives zijn niet goedkoop. Mogelijk kan er net als bij de Akai samplers via een scsi-naar-ide converter ook een grote IDE drive in, maar dan nog zijn die converters weer niet echt goedkoop...

Maar goed....

Maar goed....

...ik heb nog steeds geen MIDI-board.

Anyone??

Ik had 'em al...

Ik had 'em al...

...ge-PB-t maar hij reageert niet.
'K Zal 't nog 'ns proberen.

I.I.G. BDNKT.

KaN op slot

KaN op slot

'k heb er een gekocht voor € 30,-:slotje: