[track]fantasia melancolica

Het is niet zozeer mijn stijl moet ik zeggen,

maarrrr ... dat neemt niet weg dat dit fantastisch mooi klinkt :okdan: . Ik weet hoe moeilijk het is om de mimiek van andere instrumenten op een synth weer te geven. Wat jij hier doet met het acoustische gitaargeluid is werkelijk superknap gedaan. Leg dit voor aan iemand die niet muziektechnisch op de hoogte is, die zou het verschil met een echte gitaar niet opmerken.

Qua sfeer is het mooi en melancholisch, zelfs een beetje ingetogen. Zelf hou ik meer van de orchestralere klanken en het grootse van bv de CS80. Natuurlijk kan je niet altijd hetzelfde blijven maken. Daarom vind ik dit geen kritiek, maar gewoon eerder een kwestie van smaak ;) .

Hoedanook ... ik vond je al een groots muzikant en dat wordt met dit stuk alleen maar versterkt :okdan: :okdan: :okdan:

:doei:

Heel mooi!

Zelf gecomponeerd?
Ik zit er nog dingen bij te verzinnen in mijn hoofd :D Zoals mooie zachte strijkers op de achtergrond.. etc ..

R

Die gitaar is idd geweldig mooi gespeeld + klank. op 2:18 lijkt het ff fout te gaan?;)

ik zou hier idd ook graag strijkers onder horen... Om het iets meer cachet te geven nog...

Heb je dit trouwens in 1 keer geheel ingespeeld?

greoten Arnaud

inderdaad!

inderdaad!

Zeer geslaagd!

Ik zit er nog dingen bij te verzinnen in mijn hoofd Zoals mooie zachte strijkers op de achtergrond.. etc ..

Dat heb ik nou ook bij het beluisteren hiervan...
:mega:

Mooi! En wat mij betreft: sfeer en gevoel zo houden; vooral niets toevoegen!

Laatst gewijzigd:
Zeer knap gedaan! Wat mij betreft hoeft er ook niets meer bij..
Ik vind 't een mooi stuk muziek!

ik vind t heel erg cool gedaan.. zelfs t dempen van je snaren.. ik vind t echt te gek

en fuck de strings.. echt niet doen

mis heel af en toe een 'hardere aanslag' in het laag, maar das denk ik schijjtensmoeilijk

zo te horen heb je geen cs80 nodig dus die kan je best even met een steekkarretje naar mij toe brengen :)

Hee lekker zonnig trackje vind ik, heel netjes gespeeld met interpretatie, tempoverschillen en een mooi akkoordenschema!

petje af :halleluja

dank allemaal voor jullie reacties die overwegend positief zijn. ik heb kennelijk een gevoelige snaar geraakt (:D )

om een aantal vragen te beantwoorden: dit stukje is ontstaan uit het gewoonlijke gepiel op de synth, uit improvisatie dus. ik heb het vervolgens in een vorm gegoten met wat klassieke regeltjes in het achterhoofd en vervolgens geoefend totdat ik het hele stuk in 1 keer met 10 vingers kon inspelen... welliswaar heb ik uiteindelijk nog 3 extra takes nodig gehad om enkele zwakke plekjes weg te werken.

ik heb nog een paar pogingen ondernomen om er begeleiding bij te doen, maar uiteindelijk toch maar niet gedaan onder het mom van minder is beter...ofwel, om met dj fuse te spreken: fuck the strings

Origineel geplaatst door VanHeckis
ik heb nog een paar pogingen ondernomen om er begeleiding bij te doen, maar uiteindelijk toch maar niet gedaan onder het mom van minder is beter...ofwel, om met dj fuse te spreken: fuck the strings

Tis jouw ding, do what ya gotta do :D

Maar ik denk zowieso dat strings alleen goed klinken hierbij als je een partij strijkers kunt huren ofzo, ik denk dat synth strings niet erbij gaan passen nee..

R

Nu weet ik niet zoveel van de xv88 maar de gitaar is wel vrij syntetisch i.m.o.
De melodie/lead tonen klinken vaak hetzelfde. Vooral omdat ze vaak snel achter
elkaar worden gespeeld is dat onprettig. Misschien is een variatie in de brighnes
van individuele noten mogelijk...

Ik was aangenaam verrast na 2:10 toen even een prachtig accoorden schema
ten gehore kwam. De timing vind ik zeer goed.

:okdan:

Echt een mooi nummer. Zeker geen toevoegingen doen, juist door het solistische ademt het een soort sfeer uit. Mooi ingespeeld, mooie klank, na één keer geluisterd te hebben bleef het gelijk in mijn hoofd ziteen, de melodie pakte dus goed bij mij.....:okdan:

Groetjes van Rudo

misschien een idee..??

misschien een idee..??

Misschien een idee......:eureka:

Een SynthForum Web-Radio Station?
Voor de Leden van SF?:eureka:

Mag Van Heckis de sits afbijten.......:okdan:

Mooi polyfoon stukje muziek na 2 minuten! Klassieke achtergrond?
Ben ook wel benieuwd hoe dit op (een echte) piano klinkt.
:okdan:

oei! laat dat VanHeckis maar niet horen. Dit is zeker geen pianonummer! :)
Maaruuhh.. een (morricone) spagetti-western trompetje mag er wel bij.

Back