Italo - (mini) snippet Secret Lover

Origineel geplaatst door Tactic
ik ben 20 jaar te laat geboren....

En in het verkeerde land dus!

Maar als jij niet 20 jaar later geboren zou zijn, zou je nooit die inspiratie hebben gehad ;)

1ste is een juno 60, daarna een polysix, bassline is ook juno 60 (Ja... erg geschikt voor italo :D )

ik blijf hem erg goed vinden hoor, begrijp me niet verkeerd, maar toch hoor ik in dit nummer iets heel bekends...
het zijn de soort sounds, de soort sequences, de hele opbouw, de manier van zang ook...
ik weet niet wat dat is maar het nummer lijkt zo oud en vertrouwd te klinken... op een bijna enge manier...

Origineel geplaatst door 6 trak
ik blijf hem erg goed vinden hoor, begrijp me niet verkeerd, maar toch hoor ik in dit nummer iets heel bekends...
het zijn de soort sounds, de soort sequences, de hele opbouw, de manier van zang ook...
ik weet niet wat dat is maar het nummer lijkt zo oud en vertrouwd te klinken... op een bijna enge manier...

Straks krijgt ie Mike Maureen, Cyber People en Albert One achter zich aan :D

Origineel geplaatst door Catalunya
Straks krijgt ie Mike Maureen, Cyber People en Albert One achter zich aan :D

Zolang het Fancy maar niet is :bekdicht:

Ik hoop dat je inderdaad een mix hoort van cyberpeople, laserdance, fun fun en koto, want dat is wel ongeveer de bedoeling..:)
Het is absoluut niet bedoelt om vernieuwend te zijn, meer een experiment om zo dicht mogelijk bij bovengenoemden te komen.

Ik ben ook blij dat het als oude italo klinkt, want synthesizer dance wordt ook vaak italo genoemd, en daar ben ik niet zo'n liefhebber van..

Origineel geplaatst door Putzi
Zolang het Fancy maar niet is :bekdicht:

"I'm like a pie made for all the guys.....Slice me nice!"

Zo vaut dat het weer goed is zeg maar...niet alles van Fancy trouwens...8)

Origineel geplaatst door Beepr
"I'm like a pie made for all the guys.....Slice me nice!"

Zo vaut dat het weer goed is zeg maar...niet alles van Fancy trouwens...8)

:D Ja enorm fout Ik heb volgens mij al zn videoclips, ook de serieuze pogingen, maar 'Bolero' blijft mn favoriet!

Ken Laszlo , nog zo'n lekker ding.

Dan Harrow, de George Michael van de Italo :D

product_image.php

lik wist niet dat er al een site was die Italo vids op DVD verkocht, ik was al bezig met mijn eigen compilatie DVD

Origineel geplaatst door 6 trak
alleen zingt Gregorius wel zelf en Dandy niet...
zoals in bijna 90% van alle italo songs nutuulk waren het niets anders dan modellen

Ja klopt, eigenlijk teveel eer voor Dannie.. ik bedoelde ook meer het uiterlijk.

@tactic: ondanks vele verzoeken nog geen volledig nummer... ga je eerst kijken of je het nummer kan uitbrengen voordat je het hier plaatst?

Origineel geplaatst door Chinetti
Hoezo? Dit is toch de Katwijk sound :D Veel Hollandser kan 't niet.

:eureka: ben ik toch in de goede plaats terecht gekomen;
voorlopig heb ik vooral veel bomber jacks met "hardcore Katwijk" zien lopen
(hardcore = trouwens ook erg hollands, niet ?)

Btw; wat is "synthesizer dance" ?

zijn dat jaren 80 dubieuzen als Modern Talking, Divine, Falco, Sigue Sigue Sputnik etc ?

Nja, het is hoe dan ook een typische Hollandse sound... Michiel van der Kuy & Erik van Vliet hè... Dat waren de mannen achter Laserdance, die zo bekend werden met deze sound. Naar mijn smaak is het echt een Holandse Italo sound, als ik dit soort dingen hoor denk ik 'van der Kuy' en denk ik niet 'joh, italo'. Dan Harrow, Mike Mareen, Albert One en Fancy klonken toch anders dan dit, dit is gewoon de Laserdance sound en dat is Hollando :D Overigens niet helemaal terecht, Koto klonk ook zo en dat was toch echt italiaans (hoewel ZYX wel een tijdje de rechten over die naam had en van der Kuy onder de naam Koto liet produceren... verwarring alom...).

Overigens, dat is geen waarde oordeel, het klinkt prima hoor. In Polen zijn ze dol op deze sound lijkt het, veel dingen die geinspireerd zijn op die typische Laserdance sound blijken uit Polen te komen.

Origineel geplaatst door chilistein
(hardcore = trouwens ook erg hollands, niet ?)
iets waar ik nog altijd aanzienlijk minder trots op ben dan qua het italo gebeuren... maar das dan weer persoonlijk

Origineel geplaatst door chilistein
Btw; wat is "synthesizer dance" ?

zijn dat jaren 80 dubieuzen als Modern Talking, Divine, Falco, Sigue Sigue Sputnik etc ?

Modern Talking valt dan toch min of meer wel weer onder de noemer Italo (typisch duitse sound)

Divine = high energy, word vaak op een iet wat bredere schaal ook onder dezelfde noemer gegooid maar is net ff wat anders

Falco is pop/rock

Sigue Sigue Sputnik is opgefokte electronische punk (o.i.d.)

Synthesizer dance = o.a. Laserdance, Koto (instrumentale Italo)

Laatst gewijzigd:
Ah back in the days van Glisando Vasalini! :maffia:

Back