Uitproberen zonder te kopen?

Stanza

Ingeburgerd
Ik vroeg me af of ik in een winkel een paar soundmodules zou kunnen beluisteren en een paar mengpanelen en het pas een maand later te kopen.. Is de winkeleigenaar dan nog steeds even behulpzaam en kan dat? Want bij de meeste muziekwinkels zoals dijkman zijn chagerijnen vindt ik, die komen zo opdringerig over, ze kijken je echt de winkel uit..

Testen jullie het ook eerder of pas als je geld hebt? want ik heb nou nog de tijd en anders zou het in een dag moeten..

Stanza

Het hangt geheel af hoe jij je gedraagt tov het verkopend personeel. Gewoon zeggen dat je zoekend bent, dat het best een behoorlijke uitgave is en dat je beslist niet over één dag ijs wilt gaan. Dat je na vandaag nog eens een keertje terugkomt om alles weer eens te proberen. Gaan ze echt moeilijk doen, dan kan je gerust stellen dat je toch niet aan het optreden of aan het opnemen bent? Gerichte vragen zijn dan wel belangrijk en vermijd synthesizer oellewappertaal, zoals 'cool-vet' en zo :)

Zeg eerlijk dat je aan het eind van je oriëntatiereis ook nog even gaat kijken waar je keuzen het goedkoopst te verkrijgen zijn.

Eerste oriëntatie - prijs is nog niet belangrijk, wel wat het ding kan. Laat je demonstreren en schrijf zoveel je bij kunt houden op. Probeer duidelijk te maken wat je met het instrument wil. Hou er rekening mee dat de verkoper die synth demonstreert die hij zelf het best beheerst. De Nord Modular had daar veel last van, want menig verkoper kende dat ding echt niet...

Fase twee - met alle folders in de hand het Internet op en vragen opschrijven. Die worden bij het tweede bezoek gebruikt, waar je zelf aan de slag gaat. Zo nu en dan wat vragen werkt dan leuk. Eventueel een Manual lezen...

Fase drie - tweede bezoek en de prijs.

Fase vier - na bedenktijd afdingen en kopen. Bij het verlaten van het pand niet vergeten een hand te geven en hartelijk te danken voor alle voorlichting en zo...

Wout

Uitproberen aka synth freaken doe ik meestal met forumlid Cyber_MSD. Die kan zo goed keys spelen dat ze ons zeer graag zien komen :D

Wij gaan steeds naar The Soundfactory in Gent. Mij kennen ze daar ondertussen al want ik heb daar reeds een flink bedrag uitgegeven. Dat zal ook wel helpen dus. Daarenboven zijn het Gentenaars, die zijn meestal wel vriendelijk :)

Re: Uitproberen zonder te kopen?

Origineel geplaatst door Stanza
Ik vroeg me af of ik in een winkel een paar soundmodules zou kunnen beluisteren en een paar mengpanelen en het pas een maand later te kopen.. Is de winkeleigenaar dan nog steeds even behulpzaam en kan dat? Want bij de meeste muziekwinkels zoals dijkman zijn chagerijnen vindt ik, die komen zo opdringerig over, ze kijken je echt de winkel uit..

Testen jullie het ook eerder of pas als je geld hebt? want ik heb nou nog de tijd en anders zou het in een dag moeten..

Stanza
klasse-winkels als ze 't niet leuk vinden dat je iets komt uitproberen...

ik wandel regelmatig de feedback hier om de hoek binnen om wat dingen uit te proberen. no problemo. (en ik wou dat ik 't geld had om dan telkens ook echt iets te kopen!)

Back