Origineel geplaatst door Rudo
Normaal maak ik heel andere muziek.... Het is een opvolger van een track die hetzelfde akkoordschema had en ook die melodie van de strings. Ik wilde er eigenlijk iets heel anders mee doen.
Met de fantom ben ik nog soms aan het worstelen om een "lekkere" sound er uit te halen. De effecten sectie baart mij soms kopzorgen.
Groetjes van Rudo
Hmm, tsja... Ik had een lijstje met punten die mij opvielen gemaakt; ik zal 'm toch maar even posten (het waren er wat veel, daarom dacht ik eerst dat ik het maar niet moest doen).
- Piano is lelijk en kaal (vooral in het laag). Volgens mij niet met sustainpedaal gespeeld; probeer dat eens (met een kortere decay). Heb je geen andere pianogeluiden?
- Drums zijn niet ideaal. Sommige geluiden zijn redelijk, andere klinken alsof ze uit een goedkoop keyboard komen. Vooral de toms zijn erg cheesy.
- De saxofoon is een duidelijke synthsample. Heb je geen expressiever geluid? Probeer ook met meer dynamiek te spelen.
- Dat contrabasgeluid is niet zo geschikt als bas in dit nummer. Of je verandert je drums (stoffiger) en je basloop (niet zo'n rockpatroon), maar nu klinkt het teveel naar rock voor een contrabas.
- Mix: je hebt geen midlaag. Wel een erg beukend echt laag, wat daardoor juist uit de toon valt.
- De geluiden 'vallen' niet echt samen. Heb je presets genomen of alles zelf in elkaar gedraaid?
- Compositie: 8:53 is toch wel heel erg lang; na een paar minuten komt er niets nieuws meer en de melodieën blijven niet zo hangen (niet bij mij in ieder geval

). Kan er niet een hoop vanaf? Bijvoorbeeld door een kortere pianointro en geen drumsolo? (een rockdrumsolo op synths lijkt me een beetje overmoedig; dan gaat het wel heel erg opvallen dat het synthklanken zijn en dat het niet echt ingedrumd is).
- Ik ben het ook wel eens met DJ Fuse dat het wallpapermuziek = supermarktmuziek is. Maar misschien is dat vooral een kwestie van smaak.
Uhm, niet lullig bedoeld hoor, deze lijst! Het zijn dingen die mij opvielen, maar dat is subjectief natuurlijk. Als je het niet met me eens bent, dan ook gewoon negeren allemaal! En als je je erin terug kunt vinden: gewoon veel blijven proberen en experimenteren met geluiden, akkoordenschema's, songstructuren en de mix, dan wordt het allemaal 'vanzelf' (nou ja, niets gaat vanzelf natuurlijk...) beter.
Edit: ik zie nu Hermax' verhaal. Daar ben ik het wel mee eens, eigenlijk (hij zegt ook deels hetzelfde als ik).