midicontroller

michel van rooy

Ingeburgerd
weet iemand wat een goede midi-controller is voor zo'n 100 a 200 euro. vandaag een microQ gekocht en ik wil binnnenkort een virus rack kopen en dan lijkt me een bak met wat draaiknoppen (het liefste van die dingen die eindeloos door kunnen draaien. weet de term ervoor niet) ideaal. lijkt me ook wel wat om softsynths mee te bedienen.

hebben jullie wat merken en modellen ?

thenkjoe verie mutsj *D

Ik zou alvast eens rondneuzen op de site van Doepfer waar je o.a. de draaibank aantreft.
db_gr.jpg

Re: midicontroller

jaaaah ga d'r 1 zelf bouwen :)
daar ben ik op 't moment mee bezig. 64 knoppen voor de prijs van zo'n 150 euro. Maar je moet wel met je soldeerbout overweg kunnen.

Origineel geplaatst door michel van rooy
(het liefste van die dingen die eindeloos door kunnen draaien. weet de term ervoor niet) ideaal. lijkt me ook wel wat om softsynths mee te bedienen.

eindeloze draaiknoppen zijn de dials zoals ze dat noemen bij doepfer. Als je er 1 overweegt te kopen zou ik dat doen bij doepfer omdat ze gewoon het goedkoopst zijn en alles hebben in alle soorten en maten.

kleine prijsindicatie doepfer:
16 knoppen - 140 euro
16 dials - 220 euro
64 knoppen - 400 euro

Origineel geplaatst door Hover
Of de Kenton Control Freak Live ?
cf_live_big.jpg
wat kost deze dan? :luv:

of die controller van evolution...

uc16.gif

Last edited by a moderator:
Kijk ook eens naar de IBK 10 control.

http://members.aol.com/uwekeinki/index.html

bild4c.gif

bild10c.gif

Het grote voordeel is dat je boven de knoppen tekst in een LCD schermpje kan programmeren wat de functie van de knop is. Ik heb zelf een Kenton Control Freak SE met 16 schuiven en 16 buttons en het nadeel vind ik dat je niet kan zien wat welke schuif doet. Daarvoor moet je eerst de schuif of button schuiven/indrukken en dan kom de funktie in het display. Als je hem maar voor 1 apparaat gebruik kan je er nog wel stickertjes o.i.d. op plakken maar bij meerdere apparaten werkt dat niet echt.

Last edited by a moderator:
jezus wat zijn er eigenlijk veel van die dingen zeg..

maaruh traizor hoe staat het met dat ding van jou is het wat?

Weet iemand trouwens een controller die je kunt gebruiken voor transport doeleinden binnen sequencers (play/stop/record/rw/fw etc.), maar dan eentje waar ook een jogwheel op zit om de positionbar te kunnen verplaasten?

Ripsaw ... de Tascam US428

Origineel geplaatst door EDP
jezus wat zijn er eigenlijk veel van die dingen zeg..

maaruh traizor hoe staat het met dat ding van jou is het wat?

jazeker, 64 knoppen voor €200.. met sequencer. :)
maar ik kan 'm pas echt gebruiken als ik die kast in elkaar getimmerd heb, nu staat ie gebouwd op een kartonnen plaat waar een printplaat aan hangt.. maar als ie helemaal af is zal ik nog is een review geven.

Origineel geplaatst door TraiZor

jazeker, 64 knoppen voor €200.. met sequencer. :)
maar ik kan 'm pas echt gebruiken als ik die kast in elkaar getimmerd heb, nu staat ie gebouwd op een kartonnen plaat waar een printplaat aan hangt.. maar als ie helemaal af is zal ik nog is een review geven.

o ke ik wacht in spanning af, lijkt me een interresant ding.
maar hij doet het dus al wel?

Back