hoe een mash-up maken?

kefkekeyser

Ouwe rot
Ik weet het, 't is hier een synthforum, maar ergens heeft dit toch met muziek te maken.

Onlangs was er die plaat van JZay (is dit juist geschreven?) vs Linkin Park. Vond dit wel cewl. Als je zelf eens een mash-up wil proberen in elkaar te boksen, met welke proggies doe je dit het best en hoe ga je 't best te werk? (in de veronderstelling dat je al aan een accapella versie van de verschillende nummers bent geraakt)

Lijkt me ideaal met Ableton Live, omdat je hier zo supersimpel in kan beatmatchen, tunen en arrangeren etc...
Eenvoudig maar zeer doeltreffend samplertje, compressie etc., voor je eigen ritme zit er in, dus je hebt maar 1 prog nodig.

Je sleept de accapella's/instrumenten naar een track, ff goed op de beat gelijk zetten ("warp" knopje) en klaar ben je..

Dan nog een paar scratch, "AH YEAH!" en "Is there a problem that I can't fix" samples erbij en klaar is Ben ! ;)

Probeer de demo, tutorials zitten erbij en dan kun je er al goed mee uit de voeten!

Ik heb toch even het woord mash-up moeten opzoeken want ik had er nog nooit van gehoord, maar vooruit hier de uitlleg.

Maar ik denk dat je het best een sampler kan pakken, beetje timestretchen zodat de bpm's gelijk staan en dan maar knippen en plakken.

ik maak ook geregeld mash-up's, en gebruik Ableton Live:) there's nothing better for me

2many deejays bvb doen alles in protool, maar hebben ook al wel eens ableton gebruikt, en vonden het heel aangenaam werken, maar ze waren protools en al z'n eigenschappen zo gewoon dat ze het daarin doen...

Back