Groot aantal analoge inputs -> MADI

RadioHead

Nieuwkomer
Goei'dag!

Zeg, jullie zijn hier vast ontzettend thuis in kabels en aansluitingen, etc..

Ik ben opzoek naar een apparaat wat zoveel mogelijk analoge aansluitingen heeft, en als MADI kan transporteren. Het hoeft verder niets te kunnen, geen routing gedoe, geen schakelingen ofzo, geen plugins, niets. Het enige wat 'ie moet kunnen is zoveel mogelijk analoge inputs omzetten naar MADI.

Ik heb de GENio X1-16 gevonden, maar die heeft 'slechts' 16 mono inputs. http://www.kronauer-digital.de/Products/X1/X1e.htm

Aangezien het voor een radiostation gebruikt zal worden, is 8x stereo wat mager.

Heeft iemand nog een andere suggestie? Ik ben RME ook al meerdere malen tegen gekomen, maar dat is voornamelijk digitaal en digitaal is het probleem niet.

Een combinatie van analoge/digitale inputs mag ook (wel s/pdiff, geen ADAT, daar hebben we niets aan), maar het gaat voornamelijk om veel analoge inputs.

Ik ben benieuwd! :)

www.sydec.be

De ibox 48 is misschien wel iets voor je, uitstekend bedrijf, goede kwaliteit!

Maar euhm, waarom heb je als radiostation in deze tijd zoveel analoge ingangen nodig?

Sydec had ik al gezien inderdaad, iBox gaat tot 24 analoge inputs (neem aan dat dat mono inputs zijn, dus 12 stereo). Opzich is dat al beter, maar dat ding heeft nog veel meer mogelijkheden die wij waarschijnlijk niet zullen gebruiken. Digitale inputs zijn handig, maar wij kunnen alleen wat met S/PDIFF, en dat heeft 'ie dan weer net niet.

Waarom zoveel analoog bij een radiostation? Microfoons, Telos (telefoon), internet-pc, DJ set, lokatie-ontvanger, processing moet er op aangesloten worden (voor de afluistering) tuner. En ook radio-automatisering. Dat is inderdaad een computer systeem, maar per studio worden daarvan 6 uitgangen gebruikt, er zit een audio kaart in met 2x digital out en 4x analoog, En dat keer 2 omdat het over 2 radio studio's gaat.. dan zul je denken, vervang die audio kaarten voor digitale, maar daarmee los je slecht een klein stuk van het probleem op, en ben je uiteindelijk duurder uit. Anders moet je voor de analoge bronnen nog steeds A/D converters aanschaffen :)

Maar die Sydec is idd een mooi systeem, maar ik ben benieuwd naar andere oplossingen die minder kunnen en goedkoper zijn, het gaat immers puur om analoge inputs omzetten naar digitaal/MADI.

Uit ervaring weet ik dat de madi hdsp kaart en de RME- 684 prima werken.

je kan hier op 8- analog-> adat units op zetten ( dus 64 kanalen)

Je kan hier voor de rme adi convertors gebruiken maar bijv ook de apogee ad16's.
Het werkt geweldig we hebben het getest met 24 in, 8 out 24Bit /96K eh het werkt op op 3ms latency en klinkt super

succes

Eerste omzetten naar ADAT is inderdaad ook een mogelijkheid, eigenlijk nog niet eens direct aan gedacht.

Die HDSP kaart is een PCI kaart, lijkt me voor gebruik in een PC? Dat is iets wat we absoluut niet willen, aangezien *alle* audio dan over MADI gaat, is een PC een enorm zwakke schakel, het moet 24 uur per dag draaien zonder uitval. De HDSP lijkt me meer iets voor audio workstations?

De ADI 648 komt dan meer in de richting, en ik vond redelijk geprijsde Analog->ADAT converters van Alesis, AL3. Is dat wat?

Voor de ADI 648 zag ik een prijs van 1.889,00 euro. Maar ik zag dat 'ie in duitsland goedkoper leverbaar is :)

Is dit iets?

Kwaliteit hoeft trouwens niet super-maximaal te zijn, 44100 khz is voor radio genoeg.

Back