Vraagje

knarf

Nieuwkomer
Hallo,

Even een vraag over asio driver(s).

Worden asio drivers bij multitrack audio software geleverd zoals Cubase en is het dan de
vraag of je huidige geluidskaart dit ondersteund. Of worden asio drivers bij bepaalde geluidskaarten
meegeleverd?

Groet

Frank

Het laatste. Je audio interface moet een ASIO driver hebben, Cubase spreekt de interface enkel aan via de ASIO driver.

Ik dacht ooit eens gelezen te hebben dat er een soort universele ASIO driver door iemand gemaakt zou zijn die non-ASIO audio interfaces zoals oude Creative kaarten en onboard meuk toch met ASIO laat werken. Geen ervaring mee helaas. Koop gewoon een fatsoenlijke audio interface met ASIO ondersteuning. Je hebt bv al een M-Audio Audiophile 2496 voor €99,-.

Deze drivers zitten inderdaad bij je (semi-professionele of professionele) geluidskaart.

De ASIO4ALL driver hierboven is voor gewone desktop geluidskaarten die zelf geen ASIO drivers hebben. Ik gebruik de ASIO4ALL met mijn SB Live 5.1, en de latency is een stuk beter (~20ms) dan met de standaard Windows drivers, dus op zich is dat best lekker. Maar de lage latency van een semi-pro kaart haal ik bij lange na niet.

Origineel geplaatst door MOSFET
Deze drivers zitten inderdaad bij je (semi-professionele of professionele) geluidskaart.

De ASIO4ALL driver hierboven is voor gewone desktop geluidskaarten die zelf geen ASIO drivers hebben. Ik gebruik de ASIO4ALL met mijn SB Live 5.1, en de latency is een stuk beter (~20ms) dan met de standaard Windows drivers, dus op zich is dat best lekker. Maar de lage latency van een semi-pro kaart haal ik bij lange na niet.

ik meen dat je met deze drivers ~2.66ms moet kunnen halen met elke soundblaster kaart... best off all.. rocksolid!

http://kxproject.lugosoft.com/intro.php

Back