Synthesizer meets Electro Harmonix pedaaltjes thread

heb sinds kort de oude usa smallstone , heerlijk geluid , warm, en wollig .
de eminent ervoor , maak van de bassies synthbassies en de strings space strings.
is net of iemand continu aan de sliders zit om de resonance bij te stellen
mooiste moment is als het orgel aangaat en de smallstone moet dan nog opgeladen worden ,duurt wel een seconden of tien eer de stroom er goed doorzit, dan ineens bhem knalt die erdoor:) ,instant in space.

hier komt de smallstone na 15 seconden erin

edit ander fragment

Attachments

• smaleminent.mp3
    630,1 KB · Bekeken: 117
Laatst gewijzigd:
Potverdorie...

"Do you have an Electro Harmonix flanger hoax?"

a what?

"Flanger Hoax"

No that one doesn't exist..you see its not on this list and we sell them all.

:stupid :stupid :stupid

Nou dan maar eentje bij feedback bestellen, daar is die het goedkoopst in nederland denk ik?

Origineel geplaatst door smackos
Potverdorie...

"Do you have an Electro Harmonix flanger hoax?"

a what?

"Flanger Hoax"

No that one doesn't exist..you see its not on this list and we sell them all.

:stupid :stupid :stupid

Nou dan maar eentje bij feedback bestellen, daar is die het goedkoopst in nederland denk ik?
Ze dachten waarschijnlijk dat het een 'Hoax' was 8o)
Waar had je het gevraagd dan, Musicstore.de?
Bij Thomann is ie 222, bij Feedback 199.

Origineel geplaatst door smackos
Dat zijn russische versies ja.

Is het trouwens vreemd dat sommige afgeragde Big Muff's en Small Stone's uit de jaren 70 voor absordante bedragen worden aangeboden zoals 250 euro terwijl een nieuwe iets van 75 euro kost? Zijn dit gewone vieze vuile knakenpoetsers of is dat de echte marktwaarde?

Gelukkig vind je jaren 70 modellen ook vaak onder de 75 euro..

Klinken die oude modellen veel beter?

joh 250 euro voor een 70's smallstone? hmmm toch maar es gaan denken om hem te verkopen dan :P Heb er zelf 30 euro voor betaald :)

schoppie.

iemand ervaring met de EH Black Finger tube compressor of LPB 2ube tube pre-amp? ik ga me een basgitaar kopen maar wil (nog) geen versterker erbij. denk erover om één van die 2 pedalen als front-end voor m'n motu828mk2 te gebruiken voor 't recorden van de bas (kan natuurlijk ook voor m'n andere instrumenten dienen). goed idee?

Normaal zou ik zeggen: Koop alles waar electro harmonix op staat :D

Maar ik weet niet of deze pedaeln geschikt zijnvoor wat je wilt.
Ik heb geen ervaring met die 2 pedalen, maar normaal gesproken leveren gitaar pedaeln geen output op line niveau (0.775 volt) maar instrument niveau (ergens rond de 0.2 volt ofzo). Als dat voor deze twee pedalen ook geld, dan zou ik iets anders kopen voor je basgitaar.

Tenzij de motu kaart natuurlijk voorzien is van preamps...

klopt... bijna: de LPB is een pre-amp met line-out.
en m'n motu heeft idd pre-amps dus als ik voor de compressor pedaal zou gaan lukt het ook.
wat ik met de pedalen wil is een vetter basgeluid dan wanneer ik clean met de pre-amps van de motu zou opnemen.

denk dat het de pre-amp gaat worden. werkt ook in dual mono dus ook goed te gebruiken met m'n synths enzo.

Laatst gewijzigd:
Iemand trouwens bekend met de 2880 ("super multi-track looper")?
Niet vintage, maar misschien wel leuk voor bij de set dacht ik.

Nou inderdaad, die 2880 ziet er heel erg gaaf uit.
Wel opvallend modern voor EH, met alle voorzieningen; USB / Memory card / MIDI met sync etc.
En de prijs is helaas ook al niet mals... rond de 500 euro, zag ik.
Maargoed, ik zou 'm niet uit m'n studio schoppen, zeg maar... :D

Origineel geplaatst door divi
klopt... bijna: de LPB is een pre-amp met line-out.
en m'n motu heeft idd pre-amps dus als ik voor de compressor pedaal zou gaan lukt het ook.
wat ik met de pedalen wil is een vetter basgeluid dan wanneer ik clean met de pre-amps van de motu zou opnemen.

denk dat het de pre-amp gaat worden. werkt ook in dual mono dus ook goed te gebruiken met m'n synths enzo.
ik heb 'm! Ibanez GSR180 bas + EH LPB 2be pre-amp 8)

die pre-amp pedaal is f#cking sweet! hij heeft 2 kanalen met individuele gain en volume. nu kan je het 1e kanaal naar het 2e doorlussen en krijg je alles van subtiel versterken tot keiharde distortion. vette shizzle :okdan:

heb nog nix opgenomen, komt nog

EH POLYCHORUS

EH POLYCHORUS

Is er iemand die een ElectroHarmonix Polychorus heeft??? Ik zou graag een geluidsdemo willen horen daarvan...
Omdat de chorus van mijn juno zo ruist :( dacht ik hem misschien met deze EH een beetje dikker te kunnen maken.

Dus mocht je in het bezit zijn van een JUNO106 en een POLYCHORUS neem dan ajb een stukje op voor mij.
Tis niet echt het goedkoopste pedaaltje van EH :P

'n andere synth erdoorheen zou mij ook plezieren, graag wel clean en wet naast elkaar opnemen

Mijn dank is groot :okdan:

Re: EH POLYCHORUS

Re: EH POLYCHORUS

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Is er iemand die een ElectroHarmonix Polychorus heeft??? Ik zou graag een geluidsdemo willen horen daarvan...

Vraag het even aan forumlid Smackos, die heeft mijn ex-Polychorus.
Ik had 'm zelf aan een Juno-60, vond 'm erg leuk maar wel een tikje weinig subtiel qua chorus.
Flanger was gewoon prima (gelijk aan de Electric Mistress), Slapback Echo vond ik weinig aan.

En ruis? Tja, het blijft EH, natuurlijk ;)

Origineel geplaatst door MatthijsBlom
P.S. als iemand nog oude documentatie of onderdelen heeft van Electro Harmonix, dan houd ik me zeer aanbevolen :):)

Ik ben ook altijd geinteresseerd in pedalen. Hoe groter ze zijn, hoe beter ! :)

Ik heb nog een stuk of 3 schema´s liggen...ik weet niet of je daar iets mee ken...

De Memoryman en Electric Mistress ruisen naar hedendaagse maatstaven ook behoorlijk.
Eigenlijk ken ik geen enkel effect dat gebaseerd is op emmertjes geheugen dat weinig ruist.

Ik ben niet vies van een beetje ruis....
de zee ruist ook en als het buiten regent ruis het ook.... :)

Dus ruis is niet vreemd bij E.H.....?
Ik heb de Big Muff USA voor m'n gitaar. Ik vindt dat ie behoorlijk ruist en wilde/wil eigenlijk nog steeds es een keer naar Feedback om een andere te testen.:confused:

Ik heb nog een stuk of 3 schema´s liggen...ik weet niet of je daar iets mee ken...

Ik ben wel benieuwd van welke pedlen je schema's hebt. Weet je dat?

Ik heb de Big Muff USA voor m'n gitaar. Ik vindt dat ie behoorlijk ruist

Tje..een big muff is 1 van de heftigste fuzz pedalen die ik ken. Die dingen ruisen erg veel. Maar de ruis moet weg zijn als je het effect het je voet uit zet.

Ik ben wel benieuwd van welke pedlen je schema's hebt. Weet je dat?
Het zijn schema's van de Smallstone...
smallstonephasereffect.jpg

phaser1.gif

smallstone.jpg

Ter aanvulling: in de seventies stond ik in een muziekwinkel in Amsterdam (The Sound Shop van Joop Jansen), we verkochten oa alle EH pedalen. Al de EH pedalen ruisten behoorlijk en waren doorgaans niet best gebouwd, idd met veel individuele verschillen. Kan ook niet anders, als je weet op welke wijze er in de werkplaats van Mike Matthews destijd gewerkt (en gespeeld!) werd. Wel erg leuk natuurlijk, zo'n vrijgevochten bende. Ik kan me nog goed herinneren dat ik voor het eerst een ElH electric Mistress hoorde. Ik was er letterlijk kapot van, ZO geweldig! Mind you, we kenden alleen maar de veel minder spectaculaire phasertjes. Overigens waren de meeste mensen blij dat er op gegeven moment wat beters (minder reparatie gevoelig en minder ruis) kwam dan EH, zoals de Boss en Ibanez effecten. De eerste Ibanez flangers klonken wat minder dan de EH maar waren ook stukken stiller. MXR was altijd een (fors) stukje duurder. Boutique pedalen waren er nog nauwelijks, er was natuurlijk ook geen internet. De huidige prijzen van alle vintage zaken zijn natuurlijk niet in verhouding, maar zo gaat het altijd. Ik betaal zelf ook veel te veel voor die ouwe rotzooi uit mijn jeugd die ik zonodig weer opnieuw moet hebben. Mijn kast puilt uit van de effectenbakjes, waarvan ik een groot deel nauwelijks gebruik. Ik ben vnml bassist, en er gaat m.i. eigenlijk niets boven en strak, onvervormd geluid. Maar een Solina String met een small stone, een Rhodes door een chorus, daar kan je me 's nachts voor wakker maken!

Back