[interface/gear exchange] OB-12 te koop

bob303vs909

Ach und Weh
Voor de liefhebber van ondergewaardeerde synths:

Te koop: ob-12 + flightcase.

13 augustus 2002 Prijs: € 635,-

reageren per e-mail vis de site.....

OB 12:

Ik heb hem nog nooit bespeeld. Maar ik heb er weinig goeds over gehoord. Ik weet nog dat ik destijds de recensies las, in de diverse bladen, en die waren alles behalve positief. Er werd zelfs gesproken over een mislukking van Oberheim.

Dit is alleen wat ik ervan gelezen heb, misschien toch eens een keer gaan kijken of het de moeite waard is.

Zijn al 'n paar threads over geweest. SoS review was lovend, met 'n paar kleine minpuntjes. Eerste OS stikte van de bugs, maar da's later allemaal gefixed. Schijnt minder aggressief te klinken dan andere VA's, maar perfect te zijn voor mellower geluiden zoals pads en strings. Nieuwprijs in Duitsland is ook maar iets van 750 ofzo. Slechte marketing, maar zeker geen slechte synth. Miljoenen knoppen (met toewijsbare CCs, dus je hebt gelijk 'n controller voor je andere synths), sequencer, groot scherm, digitale output... Waar vind je dat voor die prijs?

mee eens, ik heb er wel is mee gespeeld maar van de sound kon ik niet echt blij worden. Voor pads inderdaad wel geschikt ja

schijnt dat de presets behoorlijk crappy zijn....... maar voor een echte geluidjestovenaar is de OB12 toch wel erg prettig blijkbaar

Back