goede koptelefoon om te sequencen

koekebakker

Olie op het vuur
Hallo platenbakkers.

Ik heb op het forum geen passende vraag gevonden dus daarom stel ik
ém bij deze...
Nu is het zo dat ik vooral 's nachts lekker lig te fruityloopen, maar daar
zijn mijn huisgenoten niet al te blij mee (niet dat het crap is wat ik maak hoor).

Anyway. Ik ben op zoek naar een draadloze hoofdtelefoon die geschikt
is om lekker te werken en een "realistisch" beeld geeft van de gemiddelde
huiskamer spekerset. Dus mijne dames en heren... welk merk?!
Uiteraard het liefst zo low-budget mogelijk, maar weer niet kijkshop kwaliteit.

Het stereobeeld moet okay tot goed zijn, en uiteraard moet het een goed
frequentiebereik hebben.

Alvast bedankt

misschien duur.. maar de sennheiser hd serie lineaire vind ik wel ok

Hmmm... vrij prijzig idd.
Zijn er nog goedkopere alternatieven (nieuw) of is
dit een typisch dubbeltje op de eerste rij situatie?

Philips SBC HP250

De HP 100, 110, 140 etcetera etcetera zijn allemaal ok. Het zijn low budget koptelefoons met een redelijk eerlijk geluid (verwacht geen wonderen), goede oorwarmers en ze kunnen redelijk wat hebben. Ik heb er altijd 1 of twee op voorraad!

Het voordeel van deze koptelefoon is dat je er niet voorzichtig mee hoeft te zijn en dat 'ie redelijk zijn werk doet voor z'n prijsklasse. Verkrijgbaar bij elke blokker/dixons/etcetera. Gewoon goedkope koptelefoon!

plaatje!

839.jpg

Mooi hoor, zo'n Philips koptelefoon en vind je hem niks knikker je hem zo uit het raam en haal je een neie! (5 eurys kan iedere koekebakker missen, toch!)

In princiepe heb je om te sequencen helemaal geen koptelefoon nodig. :W
Als je je echter op het audio domein wil begeven kan het wel handig zijn...

Mijn voorkeur gaat nog altijd uit naar AKG en Sennheiser.
Let buiten geluidskwaliteit ook wel op het draagcomfort
want als je er 4 uur mee op je kop moet zitten, kan ik je
verzekeren dat die goedkopere modelletjes aardig pijn kunnen doen!

Bedankt voor de snelle reacties. Ik zag een draadloos AKG model en de prijs was niet slecht (99 dollar)
Zag er leuk en comfortabel uit. Denk dat ik daar voor ga. En ookal kun je nooit een buil vallen aan
een cheap dixons foontje kies ik daar toch niet voor. Kost tijd en toch wat centjes. Maar misschien
is het voor backup zeker geen slecht idee.

Als iemand slechte ervaringen met AKG heeft moet ie nu spreken :)

misschien ook wel de moeite waard sennheiser hd2xx (ik dacht 225)
kost ongeveer 35 euro. zit lekker klinkt gewoon goed!

je moet eens naar de media markt gaan, daar hebben ze alle modellen aangesloten klaar liggen voor je... kan je ze ook nog even passen.

enne onderschat niet het zit-comfort!

thanx voor de tip. ff googelen of er ook een mediamarkt rondloopt in deventer.
check... niet dus

Waarom zou je voor draadloos gaan?
Dat kan aardig wat baterijen vreten
op een relatief hoog vermogen...

Er hangt dan altijd wel een hoofdtelefoonkabel over m'n toetsenbord of midicontroller.
Dat is het allervervelendste dat er is (op bumperkleven na)
Bovendien heb ik oplaadbare batterijen in overvloed, die al opgeladen worden als
ik de hoofdtelefoon weer terug op het basis dingetje plaats.

meestal gaan "goede kwaliteit" en "goedkoop" niet samen. je kunt wel 5x een koptelefoon van zeg €35,- kopen maar beter kun je 1x een goede (en dus een wat duurdere) koptelefoon kopen. dan ben je dat geld wel in 1x kwijt maar het bespaard je een hoop ellende.

Origineel geplaatst door koekebakker
Dat is het allervervelendste dat er is (op bumperkleven na)

gek dat iedereen dat altijd zegt.

bumperkleven is echt een stuk leuker dan filerijden vind ik :W

ik hou me persoonlijk verre van bumperkleven hoor, je gaat toch niet achter een andere auto rijden?
veel te traag...

Ik heb de Sennheiser HD600 - die is perfect, maar prijzig (€250). Een (klein) stapje daaronder zit de HD580 (€150), en weer daaronder heb je de HD570 (€90). Keuze genoeg met die Sennies.

Inderdaad, ik heb ook maar eerst een goedkope sennheiser genomen (de EH 150) €39,39
produceert een lekker kwaliteitje. Ik denk dus niet dat een duurder significant beter
kan zijn (misschien in het draagcomfort, maar daar heb ik ook niets over te klagen.

Thanks guys!

Origineel geplaatst door koekebakker
Inderdaad, ik heb ook maar eerst een goedkope sennheiser genomen (de EH 150) €39,39
produceert een lekker kwaliteitje. Ik denk dus niet dat een duurder significant beter
kan zijn (misschien in het draagcomfort, maar daar heb ik ook niets over te klagen.

Thanks guys!

Sorry maar een Sennheiser profi serie klinkt echt veel beter dan zo'n goedkoop HE geval. Er zit wel degelijk veel kwaliteitsverschil tussen. Niet alleen in het draagcomfort maar ook in de weergave.

Een aanname is ook nooit verstandig. Je kunt ook een winkel zoeken waar je gewoon kunt luisteren.
Hoe kun je nu zeggen "Ik denk dus niet dat een duurder significant beter
kan zijn" als je geen referentiemateriaal hebt. Wel alleen feiten graag!

Origineel geplaatst door Acidfever
Sorry maar een Sennheiser profi serie klinkt echt veel beter dan zo'n goedkoop HE geval. Er zit wel degelijk veel kwaliteitsverschil tussen. Niet alleen in het draagcomfort maar ook in de weergave.

Een aanname is ook nooit verstandig. Je kunt ook een winkel zoeken waar je gewoon kunt luisteren.
Hoe kun je nu zeggen "Ik denk dus niet dat een duurder significant beter
kan zijn" als je geen referentiemateriaal hebt. Wel alleen feiten graag!

Nu niet uit je vel springen Acidfever, het gaat hier om een persoonlijke mening.
Ik vind de kwaliteit zeker acceptabel om tracks mee te maken in de nachtelijke
uurtjes. Maar je hebt wel gelijk hoor. Referentiemateriaal heb ik niet echt.
Ik heb me laten voorlichten. Gezien mijn budget kwam deze bij mij het beste uit de bus.

Wat betreft budget zal je ook met sennheiser zeker een aardige koptelefoon hebben gekocht. :)

Ik heb elke dag 'n HD-25 op m'n hoofd (iPod en DJ-gebruik), en soms in de studio dus die HD600. Als je dan 'n goedkoper koptelefoontje opzet dan merk je wel degelijk een _enorm_ verschil, zowel in sound als in draagcomfort.

Een mooi compromis is denk ik die HD570 of 580 voor open koptelefoons, en de HD25-sp (heet ie toch?) voor gesloten.

Een mooi compromis is denk ik die HD570 of 580 voor open koptelefoons, en de HD25-sp (heet ie toch?) voor gesloten. [/B][/QUOTE]

ik heb de HD25-1 en is een gesloten model , erg mooi maar helaas prijzig .

als ik je een tip mag geven koop dan ook een gesloten model , kan je ook ongestoord muziek maken/luisterren in wat lawaaige ruimtes

Back