Hardcore leads kicks snares enz enz

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Beste Mimic-K,

Laat je niet gek maken door alle verhalen.....hardcore sounds kun je overal mee maken....gewoon experimenteren met extreme instellingen op je synths,distortion dr over,fx dr over....kicks oversturen,weer samplen,weer oversturen,over elkaar gooien enz.....

Gewoon lekker extreem experimenteren.....extreme eq-instellingen,extreme distortions,extreem filteren en je komt vanzelf iets tegen of je leert iets over hoe geluid zich gedraagt wanneer je bepaalde functies gebruikt...

Voorbeeld :
in de (gratis) drumsynth Drumatic van E-Phonic zit een 909 kick....zorg dat de decay open staat...
daar gooi je een filter overheen (maakt niet uit welke) en vervolgens daar een distortion overheen (bijv. Quadrafuzz) zodat ie lekker smerig wordt....met het filter resonantie toevoegen en draaien aan de cutoff....wat draaien aan de knoppen van je distortion....

synth geluid :
neem een softsynth....selecteer twee zaagtanden (saw) als golfvorm....ontstem (detune) de ene...gooi met je EQ je mid open,liefst met sweep (als je dat hebt)....gooi het geheel door een distortion.....
vervolgens kun je met de synthsound gaan kneden en met je mid-sweep klooien...en het geheel afmaken met een delay of een reverb...

of een kanaaltje maken met alvast eq en distortion er op...en dan 'zappen' door de presets van je softsynths...net zo lang tot je iets hebt wat in de buurt komt van je smaak.....dan is het verder aanpassen een makkie....

misschien leiden deze handelingen niet meteen tot supervette sounds,maar het leert je wel wat over hoe heel veel (klassieke) hardcore-sounds tot stand zijn gekomen...

je kunt dan gaan experimenteren met de volgorde van de fx,of nog extremer stapelen....

mocht het je niet lukken om vette kicks zelf te maken,dan kun je altijd nog op het internet duizenden samples vinden van kicks....

Als je zelf kicks maakt, Osc pitch koppelen aan een envelope, kan bijna wel met elke softsynth, neem dan een Square wave als basis. Square waves zijn de puurste vorm van distortion,dus....

Vervolgens EQ-en ,dist en filteren.

Koop een Jomox Xbase09 hardcore kicks gegarandeerd....

ja... dat moet je doen... ik heb namelijk nog een jomox airbase te koop staan :D :P

Origineel geplaatst door dione

synth geluid :
neem een softsynth....selecteer twee zaagtanden (saw) als golfvorm....ontstem (detune) de ene...gooi met je EQ je mid open,liefst met sweep (als je dat hebt)....gooi het geheel door een distortion.....
vervolgens kun je met de synthsound gaan kneden en met je mid-sweep klooien...en het geheel afmaken met een delay of een reverb...

of een kanaaltje maken met alvast eq en distortion er op...en dan 'zappen' door de presets van je softsynths...net zo lang tot je iets hebt wat in de buurt komt van je smaak.....dan is het verder aanpassen een makkie....

Dit net even gedaan met 2 osc van m'n Voyager. Dikke poep hoor!

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Dit net even gedaan met 2 osc van m'n Voyager. Dikke poep hoor!

das niet eerlijk....:D

Last edited by a moderator:
Origineel geplaatst door dione
das niet eerlijk....:D

Ik vindt het anders klinken naar die eerlijke oude school zaagtonen die ik vroeger wel in Parkzicht en Muiltigroove tegen kwam :L Op de Ion klinkt dit een stuk minder, terwijl ik de Ion in de basis voor leads beter vindt als de Voyager.

op een juno 2 zit wel degelijk een draaiknop, een hele grote zelfs, de ALPHA DIAL

maar goed, wat je ook kunt doen is ff checken waar despairfull tomorrow mee werkt, da's ook zo'n jonge knul, maar die gaat helemaal te gek met software (vermoed ik).

succes !

Origineel geplaatst door Yoozer
Jemig, wat is dit voor een nonsens over 'stop met software'?

Wat gaan jullie dan doen? Een 909 aanraden met (laten we eerlijk wezen) een beperkt aantal drumsounds waar vrij weinig aan te tweaken valt en waar een lading FX over moeten, en een Juno 2 aanraden waar totaal geen draaiknoppen op zitten en waar de topicstarter maar moet uitvinden wat alles betekent.

Re: Hardcore leads kicks snares enz enz

Origineel geplaatst door mimic-k
na heftig spitten in alle fora, heb ik de dikste softsynths ehhh verkregen. Pro-53, Fm7, Junox2, Vaguard, Albino, enz enz enz. Allemaal erg geschikt om lekkere sounds mee te maken schijnt. Ik loop me dus echt al maanden suf te draaien, en heb werkelijkwaar nog nooit een geluid gemaakt waarvan ik dacht "YEAHHHHH" raggen!!! Ik lees vaak dat je toch wel gek moet zijn als je uit de pro 53 geen toffe sounds kan halen. Nou bij deze, ik ben gek :).

Dus mijn vraag aan jullie, kan iemand me opweg helpen, of me een preset schenken zodat ik doorheb in welke richting ik moet zoeken qua tweaks e.d. ( of is er ergens een howto ofzow ).

Dus nu heb je allemaal software gestolen via het internet, en nu blijkt dat er geen hit uitrolt omdat de presets niet naar je wens zijn? Vind je het zelf ook niet lame om anderen dan maar te gaan vragen die gestolen synths van jou te gaan programmeren? Als je al niet bereid bent om vsti's te kopen, (zodat de makers ook geld kunnen steken in betere presets voor iedereen), ga dan helemaal niet vragen om hoe werkt het om sounds te maken of om user presets van anderen die wel bereid zijn om die vsti's te kopen.

p.s. lees de faq van dit synthforum maar eens, het is niet toegestaan om support te vragen voor warez.

quifster,

ik vindt het totaal niet lame om hulp te vragen als ik ergens zelf niet uitkom. En de opmerking "alle software gestolen" via internet is absurd, ik koop genoeg vst`s, dus als je mensen wilt gaan beledigen, open dan een nwe thread? Ik vraag niet of mensen presets voor mij willen maken zodat ik deze in een goedverkopenede hit kan gebruiken, ik vraag om uitleg van ERVAREN gebruikers, zodat ik meer inzicht krijg in de verschillende functies van vele vst`s, zonder enige comerciele instelling.

Gelukkig komen er genoeg reply`s met nuttige info, en zal deze dan maar over het hoofd zien.

P.s. Je achterliggende gedachte, stimuleer de markt door de aankoop van orginele software, deel ik met je! Vind je de game leuk, koop hem, bevalt de vst, koop hem. Dat is de enige manier waardoor al dit leuks kan blijven bestaan.

M.v.g

MiMiC

Origineel geplaatst door mimic-k
quifster,

ik vindt het totaal niet lame om hulp te vragen als ik ergens zelf niet uitkom. En de opmerking "alle software gestolen" via internet is absurd, ik koop genoeg vst`s, dus als je mensen wilt gaan beledigen, open dan een nwe thread? Ik vraag niet of mensen presets voor mij willen maken zodat ik deze in een goedverkopenede hit kan gebruiken, ik vraag om uitleg van ERVAREN gebruikers, zodat ik meer inzicht krijg in de verschillende functies van vele vst`s, zonder enige comerciele instelling.

Gelukkig komen er genoeg reply`s met nuttige info, en zal deze dan maar over het hoofd zien.

P.s. Je achterliggende gedachte, stimuleer de markt door de aankoop van orginele software, deel ik met je! Vind je de game leuk, koop hem, bevalt de vst, koop hem. Dat is de enige manier waardoor al dit leuks kan blijven bestaan.

M.v.g

MiMiC

zeg wat je wilt, maar je eigen quote, en ik herhaal; na heftig spitten in alle fora, heb ik de dikste softsynths ehhh verkregen. Pro-53, Fm7, Junox2, Vaguard, Albino laat weinig andere interpretaties over. Dus als je je beledigd voelt omdat ik je daarop aanspreek dan vind ik dat prima. En ik blijf erbij, dat je download moet je zelf weten, maar dan moet je er ook maar moeite voor doen om er zelf uit te komen en niet gaan bedelen om hulp aan mensen die wel de moeite nemen om er serieus mee bezig te zijn.

Bericht door een moderator:
Ik sluit deze topic.

Houd aub rekening met de non-warez policy van dit forum...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back