Ik denk zelf zo dat als je je toch moet verlaten op andermans samples je misschien beter aan de slag kunt met NI Battery met de Synthetic Drums kit, of nog genre-gerichter, met http://www.vengeance-sound.de/eng/DetailsVEC1.html bijvoorbeeld.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door dione
synth geluid :
neem een softsynth....selecteer twee zaagtanden (saw) als golfvorm....ontstem (detune) de ene...gooi met je EQ je mid open,liefst met sweep (als je dat hebt)....gooi het geheel door een distortion.....
vervolgens kun je met de synthsound gaan kneden en met je mid-sweep klooien...en het geheel afmaken met een delay of een reverb...
of een kanaaltje maken met alvast eq en distortion er op...en dan 'zappen' door de presets van je softsynths...net zo lang tot je iets hebt wat in de buurt komt van je smaak.....dan is het verder aanpassen een makkie....
Origineel geplaatst door Yawgmoth
Dit net even gedaan met 2 osc van m'n Voyager. Dikke poep hoor!

Origineel geplaatst door dione
das niet eerlijk....![]()
Op de Ion klinkt dit een stuk minder, terwijl ik de Ion in de basis voor leads beter vindt als de Voyager.Origineel geplaatst door Yoozer
Jemig, wat is dit voor een nonsens over 'stop met software'?
Wat gaan jullie dan doen? Een 909 aanraden met (laten we eerlijk wezen) een beperkt aantal drumsounds waar vrij weinig aan te tweaken valt en waar een lading FX over moeten, en een Juno 2 aanraden waar totaal geen draaiknoppen op zitten en waar de topicstarter maar moet uitvinden wat alles betekent.
Origineel geplaatst door mimic-k
na heftig spitten in alle fora, heb ik de dikste softsynths ehhh verkregen. Pro-53, Fm7, Junox2, Vaguard, Albino, enz enz enz. Allemaal erg geschikt om lekkere sounds mee te maken schijnt. Ik loop me dus echt al maanden suf te draaien, en heb werkelijkwaar nog nooit een geluid gemaakt waarvan ik dacht "YEAHHHHH" raggen!!! Ik lees vaak dat je toch wel gek moet zijn als je uit de pro 53 geen toffe sounds kan halen. Nou bij deze, ik ben gek.
Dus mijn vraag aan jullie, kan iemand me opweg helpen, of me een preset schenken zodat ik doorheb in welke richting ik moet zoeken qua tweaks e.d. ( of is er ergens een howto ofzow ).
Origineel geplaatst door mimic-k
quifster,
ik vindt het totaal niet lame om hulp te vragen als ik ergens zelf niet uitkom. En de opmerking "alle software gestolen" via internet is absurd, ik koop genoeg vst`s, dus als je mensen wilt gaan beledigen, open dan een nwe thread? Ik vraag niet of mensen presets voor mij willen maken zodat ik deze in een goedverkopenede hit kan gebruiken, ik vraag om uitleg van ERVAREN gebruikers, zodat ik meer inzicht krijg in de verschillende functies van vele vst`s, zonder enige comerciele instelling.
Gelukkig komen er genoeg reply`s met nuttige info, en zal deze dan maar over het hoofd zien.
P.s. Je achterliggende gedachte, stimuleer de markt door de aankoop van orginele software, deel ik met je! Vind je de game leuk, koop hem, bevalt de vst, koop hem. Dat is de enige manier waardoor al dit leuks kan blijven bestaan.
M.v.g
MiMiC
|
Bericht door een moderator:
|
|
|