bescherming van je muziek

dj japs

Ingeburgerd
Hallo luitjes,

Ik ben van plan om binnenkort wat demo's te gaan versturen maar ben nogal voorzichtig vanwege het feit dat ideeen al snel worden gestolen. nu weet ik wel dat buma/stemra je rechten beschermd maar dat is als je muziek al is uitgebracht bij bijv. een label.
weet iemand hoe het zit met demo's ?

graag hoor ik van jullie.

groeten,

jasper

bescherming

bescherming

hmmmm.......

dit is meer een discussie over bepaalde opties die van alle kanten met de grond gelijk gemaakt worden......

Re: bescherming

Re: bescherming

Origineel geplaatst door dj japs
hmmmm.......

dit is meer een discussie over bepaalde opties die van alle kanten met de grond gelijk gemaakt worden......

Tja, de waarheid is hard... Ik denk dat je je niet zorgen hoeft te maken of mensen je stijl pikken dmv een demo. Ik heb met mijn bandje al veel demos gemaakt en een paar honderd ceedeetjes, zeven inchjes, enzovoorts. We hebben een label gehad maar ook shit op eigen beheer gedaan... Nooit hebben we nagedacht over plagiaat, omdat het onzin is.. Wake up!

Niemand gaat je dingen jatten en doen ze dat toch, boeien. Je druk maken over dat soort dingen is een vorm van egostreling, niet erg, maar zeker niet belangrijk!

Probeer eerst je demo te verspreiden. Begin met 250! Ben je die allemaal kwijt kun je rustig gaan zitten wachten op alle reacties en je daar mee bezig houden! Als je later beroemd bent, krijg je vanzelluf een goeie atvokaat die je ken helpen met alle rechten, hebben die kip!

succes! ;)

hoezo? als je werk niet is aangegeven maakt het toch niet uit of jij het gemaakt hebt?? Iedereen mag met je werk doen wat ie wil!

Origineel geplaatst door sander
Je spul moet wel erg goed zijn als je denk dat iemand het wil jatten.

Of een hele vreemde dief!

090_baron_gr.jpg

Een kennis van mij is daar ook vreselijk paranoia in, terwijl ik denk dat ie allang blij zou mogen zijn als iemand het uberhaubt al zou WILLEN jatten.. :D

Maar goed, iedereen z'n ding.

Aangetekend opsturen naar jezelf is idd. een prima manier denk ik om je te beschermen tegen al dat gespuis.

het is goedkoper om met je cdtje even naar de belastingdienst te gaan en het te laten verzegelen...

maar euh...op het moment dat je iets maakt treed de auteurswet in werking en is het automatisch van jou. om aan te tonen dat iets ook daadwerkelijk van jou is helpt zo'n cdtje, zeker als er ook multitracks op staan ;)

idd laten registreren bij de belastingsdienst, of bij een notaris. En dat is toch echt afgespijkerd veilig.

Origineel geplaatst door Remmelt
Aangetekend opsturen naar jezelf is idd. een prima manier denk ik om je te beschermen tegen al dat gespuis.

Dat fabeltje blijft hier maar rondwaren....
Het is echt niet moeilijk om naar jezelf LEGE aangetekende dingen op te sturen, en dan op het gewenste moment er in te steken wat je wil. Dat je het verzegelt en er een stempel of iets over plaatst helpt ook niet, dat kan ook later gebeuren. En de datumstempel van de post komt OP de postzegel en die moet aan de voorkant van de brief.

Nee, je moet echt wel naar een notaris of zo. Kwestie van een beëdigd iemand als getuige te hebben. Of deponeren bij een auteursrechtenvereniging. Die gaan in jouw plaats niet zoeken naar eventuele dieven, maar als het gebeurt, en je komt het te weten, heb je er wél hulp aan.

Back