[tracks] 7 inches or more

FRAAAAAAAAAAANNNNNNNNSSSSS!!!!!!!!!

goed om jou hier te zien man. ik zal die track binnenkort ff downloaden.

oh, en de domeinnaam doet het weer hoor :) je mail dus ook :D

welkom frans

Vette track alleen wel heel erg veel reverb...

Vertel er eens wat over?

Origineel geplaatst door DJSystem
Hey Stefan !! 8)

Wat is die wereld toch klein!

inderdaad. overigens nog steeds niet geluisterd, ik heb net een bestelling van 260 euro uit duitsland gekregen en dus vet veel te luisteren. ik zal de track zo ff tussendoor sneaken :)

right. de vergelijking met scorn vinnik een beetje ver gezocht. die gebruikt z'n bassen veel (maar dan ook veel) extremer. propellerheads zie ik inderdaad wel. doet me om de een of andere reden ook wel een klein beetje denken aan de chemical brothers, uit de tijd dat ze nog goeie muziek maakten (denk: morning lemon :) )

maar goed: ja, erg lekkere track. fijn om naar te luisteren, maar doet het waarschijnlijk ook goed op de dansvloer. misschien hier en daar iets te langdradig, maar dat kan ook persoonlijke voorkeur zijn.

Origineel geplaatst door technomauriesje
Gave track Franz, doet me een beetje denken aan scorn en de proppelerheads doormekaarheen :D , wat voor kit/gear/spul heb je gebruikt???

Hey :))

Dank je wel. Het is trouwens FranS :P

Scorn ken ik niet. Zal ik eens checken. Propellerheads uiteraard wel. Dat zie ik wel als een compliment, ook al vind ik het er zelf niet echt veel op lijken.

Ik gebruik uitsluitend Reason momenteel. Deze track is met Reason 1 gemaakt. Ik wil hem nog een nieuw jasje geven met wat extremere synth. En die vocal moet hier en daar wat harder, en de reverb ga ik nog wat afknijpen.

Ik heb trouwens wel studio ervaring, vandaar dat ik met Reason lekker uit de voeten kan (qua 'bekabeling' enzo)

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Vette track alleen wel heel erg veel reverb...

Vertel er eens wat over?

Je hebt gelijk, er moet iets minder reverb in. Maar hij krijgt dus nog een make-over. De sample komt uit Vanity 6 - Nasty Girl. Daar komen alle vocals uit. Ook de 'uh uh uh' die je in het begin hoort. Die is wel wat verneukt en zitten wat filters en een delay overheen, maar dat hoorde je natuurlijk al. Er zitten 2 drumloops in en wat extra percussie ernaast. De break is een heel blok van het hele track door een filter met 1 beat ernaast.

Origineel geplaatst door Stefan
right. de vergelijking met scorn vinnik een beetje ver gezocht. die gebruikt z'n bassen veel (maar dan ook veel) extremer. propellerheads zie ik inderdaad wel. doet me om de een of andere reden ook wel een klein beetje denken aan de chemical brothers, uit de tijd dat ze nog goeie muziek maakten (denk: morning lemon :) )

maar goed: ja, erg lekkere track. fijn om naar te luisteren, maar doet het waarschijnlijk ook goed op de dansvloer. misschien hier en daar iets te langdradig, maar dat kan ook persoonlijke voorkeur zijn.

Op welke punten vind jij het te langdradig?

Origineel geplaatst door DJSystem

Op welke punten vind jij het te langdradig?

de break, pakembeet 1:30 - 2 minutes voor het einde (mijn winamp telt af) ... en daarna eigenlijk gewoon de basis. het herhaalt een beetje wat al eerder is. of hoor ik met mijn k*tsysteem de variaties weer eens niet?

Origineel geplaatst door Stefan

de break, pakembeet 1:30 - 2 minutes voor het einde (mijn winamp telt af) ... en daarna eigenlijk gewoon de basis. het herhaalt een beetje wat al eerder is. of hoor ik met mijn k*tsysteem de variaties weer eens niet?

Tja, inderdaad, als je dit zegt vraag ik me af of je speakers wel in orde zijn >:|

Helemaal niet verkeerd! Alleen misschien wat lang en dan komen dingen te vaak terug, maar dat vind ik pas opvallen na 5 mimuten hoor. Mooi in elkaar gezet, en je hoort dat het 'klopt' zegmaar.

Suc6
Arv

oops correctie verkeerde threat ben nu naar jouw nummer aan het luisteren .. hehe

ben ik weer maar nu heb ik wel naar de goeie track geluisterd

Aardig staaltje BigBEAT, maar er zijn een paar puntjes (sorry)
1. beetje langdraadig
2. de break op 1.50 voor het eind is te lang na mijn smaak

Tip: mischien moet je er nog wat loshangende samples door heen laten komen, op die manier bestrijd je op een hele makkelijke manier langdradigheid.

Ps. voor de rest het klinkt zeker als of het gemaakt kan zijn door de proppellerheads ga zo door :biertje:

Back