drumpads midi implementation

Nu nog iets maken om die gare pedaaltjes op de goeie plek te houden

Even hierop voortborduren. Op de plaats houden lukt wel, maar het bespelen van de Hi-Hat is toch maar lastig, reageert heel anders dan bij een echt drumstel. Je voet moet als het ware iets vooruit denken.

Iemand daar een oplossing voor?

Na ongeveer 6 maand ben ik vrij tevreden over deze medeli drum pads :) Sequencen lukt goed in combinatie met mpc.

Maar de bijhorende pedaaltjes zijn echt 2 keer niks!

Ik zou graag de basdrum upgraden naar een echt trigger systeem. Zou deze yamaha kp65 ok zijn in combinatie met deze medeli kit?

yam_kp65_hh65.jpg

Bij musicstore kost ie 69 euro.

Dan heb ik nog een pedaal zelf nodig. Dit is de goedkoopste die ik kon vinden :P

http://www.musicstore.de/de/Drums/10_32_DHFP_0_DRU0003897-000/0/0/0/detail/musicstore.html

dru0003897-000.jpg

Zou dat dan ook passen op die yamaha?

Origineel geplaatst door MrM
Aha, een kat-vrije studio bij jou dus?

Bij mij namelijk niet :)

Ik heb 2 katten maar die hebben een verbod om mijn kamer binen te komen.

Ik heb zonet mail gehad van musictore zelf dat de kp-65 niet compatibel is.

Als alternatief stellen ze wel een piano sustain pedaal voor

KEY0001733-000.jpg

Mss wel het proberen waard...

Iemand ooit een sustain pedaal gebruikt om kicks te triggeren?

Voor de Yamaha DD55 geldt dit:

For a more realistic drum pedal feel, a Yamaha KP60, KP65, KP80, KP80S or KP120 Electronic Kick Tower Pad may be used in place of Pedal 1, and a Yamaha HH80 Electronic Hi Hat Tower or FC4 Pedal may be used in place of Pedal 2. (An FC5 Pedal can also be used in place of Pedal 2, but it is small so it will feel about the same as the original pedal.) These alternative foot pedals add the look, feel and durability of real drum pedals.

IMPORTANT: The newer Yamaha HH60, HH65, and HH80A Electronic Hi-Hat Towers will NOT work with the DD55.

The Yamaha KP60, KP65, KP80S, KP120 can typically be purchased at all Yamaha Drum Dealers. The KP80 and HH80 have been discontinued and may be harder to find.

Wellicht dat enkele van de Hihat pedalen voor jouw machine werken?
Maar, dan zijn ze niet meer aanslaggevoelig! Evenzo is een sustainpedaal ook 'of aan', 'of uit', en dus ook niet aanslaggevoelig, of zo u wilt, aan'trap'gevoeilig

Back