Syth patches opslaan....uitzetten ?

JohnDoe5

Gedeactiveerd account
Ik heb net wat patches van een expansionboard ( een stuk of 4/5) opgeslagen in de USER bank van mijn Fantom XR .... Gewoon write....etc.... hij heeft ze opgeslagen !

Nu durf ik alleen niet mijn fantom XR uit te zetten ! Ik ben bang dat ie dan de sounds niet meer heeft opgeslagen ?

Heeft ie dit gewoon wel ? Ik heb opgeslagen in de USER bank.....

Dat zou 'ie gewoon moeten onthouden.

Als je een geluid gaat bewerken bewerk je niet het geluid zelf, maar een buffer waarnaar alle instellingen worden gekopieerd. Als je bij vrijwel elke Roland naar een andere preset zapt wordt de buffer weer geleegd en wacht 'ie tot je weer wat wil gaan bewerken. Als je dus nu je userpatches selecteert en je hoort je eigen creaties zit alles goed.

Waldorf heeft dat wat eleganter opgelost met de Q en die heeft 8 buffers, wat inhoudt dat je een preset kan bewerken, 'm niet hoeft op te slaan, weer terug kan komen en dan verder kan tweaken. Het geheugen van die buffer wordt wel onherroepelijk gewist als je 'm op dat moment uitzet. Maar zolang je nog hoort wat je hebt gemaakt ondanks tussentijds presetbrowsen is alles OK.

Om te laten zien dat ik ook niet alles weet - toen ik in '90 m'n Juno-60 kreeg deed ik de schuifjes ook bij elke preset helemaal terugzetten in de originele stand omdat ik dacht dat ze anders voorgoed gewijzigd zouden zijn. Totdat ik eens een keer gewoon een andere preset koos en weer terugging naar de vorige - en toen hoorde ik wat anders (het origineel). Had ik me in de tussentijd dus voor niks drukgemaakt.

Re: Syth patches opslaan....uitzetten ?

Origineel geplaatst door jaccis
Ik heb net wat patches van een expansionboard ( een stuk of 4/5) opgeslagen in de USER bank van mijn Fantom XR .... Gewoon write....etc.... hij heeft ze opgeslagen !

Nu durf ik alleen niet mijn fantom XR uit te zetten ! Ik ben bang dat ie dan de sounds niet meer heeft opgeslagen ?

Heeft ie dit gewoon wel ? Ik heb opgeslagen in de USER bank.....

Hoe zou je anders je eigen patches kunnen bewaren als dit niet zou werken? :confused:

Oke, gaat hem effe uitzetten !!!

En daarna weer aan en effe checken .

Kan ik bij jullie claimen wanneer ik prachtige patch heb verloren ?:D

Jongens effe zonder gein,

super bedankt voor snelle reacties:halleluja !

Gaat effe bekijken.

je weet toch wel dat patches op een expansion board gebruik maken van ruwe wavedata OP datzelfde expansion board? Dus als je de patches opslaat in het user geheugen, en vervolgens de boards eruit haalt, dan werken die patches niet meer, of hij geeft een knoepert van een foutmelding...

:koffie:

Bericht door een moderator:
Opgeschoond. Houd het een beetje beschaafd!

Eh, nee ... shit !!!

daar heb ik geen rekening mee gehouden !! verdomme...

Die kaart gaat er inderdaad uit !!

slaat ie dit dan niet op ? Hoe kan ik dit verhelpen ?

extern opslaan op een geheugenchippie ?

De samples die je gebruikt staan op het betreffende kaartje, dus als je het kaartje verwijderd haal je de bron van de betreffende patches weg. Laten zitten of samplen zijn de enige opties vrees ik.

groet

Tom

Dan zou ik hem intern moeten sampelen ?.... ( zit sampler in fantom XR)
En daarna zou ik geen problemen hebben met het er uithalen van de board ?

En hem opslaan op z'n klein memory kaartje van 128 MB ( 20 euro of zo...) die ook in foto toestellen kunnen eg een 3/4 cm bij 3/3,5 cm.... ( die optie zit er in de fantom XR bij mij wel...)

Hoe werkt dat ? Sla ik hem daarop op, en moet ik hem alsnog samplen ?
Of zou dit dan meteen via direct plug en play moeten werken ?

Shit zeg !!

:(

Hoe het samplen en opslaan in de Fantom werkt weet ik niet (ik heb namelijk geen Fantom), maar dat lijkt me een kwestie van de handleiding doorspitten.

Groet

Tom

het hangt er maar van af, of je voor de samples op de fantom dezelfde bewerkingsfuncties hebt als voor de interne wavedata. Dat is niet vanzelfsprekend. Ik heb zelf geen fantom, dus ik weet het zo ook niet. je kan ook de hele patch (multi-)samplen, maar dan speel je elke keer een statische "opname" van zo'n patch af. Dat geluid gedraagt zich niet vanzelfsprekend hetzelfde als het origineel.

Laatst gewijzigd:
In de FXR zit een PCMCIA slot. Je kunt adaptors krijgen waardoor je standaard CF (=Compact Flash) kaartjes kunt gebruiken als opslag medium. Ik dacht dat de FXR tot 1GB kon lezen... :confused:
Je kunt dan de patches samplen die je wilt en op de CF opslaan. Hoe en wat precies weet ik niet: dus RTFM.

Hou rekening met wat dumdumdadumdum zegt: als je een complexe patch hebt gebouwd met bijv aanslaggevoelige veranderingen of met andere geluiden onder andere toetsen, dan zul je die allemaal stuk-voor-stuk moeten samplen en daar weer een user patch van maken. Dit zou veel werk kunnen zijn, en veel leeswerk in de handleiding!

Succes ermee! :okdan:

Back