Hoeveel tijd besteed je aan je muziek ?

Hoeveel tijd besteed je aan je muziek ?

• Minder dan 4 uur per week

Stemmen: 9 17,3%
  • Tussen 4 en 10 uur per week

Stemmen: 18 34,6%
  • Tussen 10 en 20 uur per week

Stemmen: 11 21,2%
  • Meer dan 20 uur per week

Stemmen: 14 26,9%

• Totaal aantal stemmers
    52
a) verschilt, de ene week 3 uur per dag de andere week raak ik een paar dagen de zooi niet aan.

b) hobby, maar ik steek er meer energie in dan in mijn werk.

a) Ik heb een k** baan en wil daar zo snel mogenlijk weg, maar ik zit er nog zeker een jaar aan vast, ik wil wat gaan doen met muziek wat maakt me niet uit als het maar een baan is waar ik me lekker in kan uitleven.
Mede hier door besteed ik naast mijn 40 uurige werk week, meer dan 30 uur per week aan het maken van muziek (+/- 25 uur) het leren van muziek software (gecombineerd met het maken van muziek en zo'n 2,5 uur daar naast) en research over gear want ik wil toch echt wel wat meer shit hebben dan 2 dedicaded muziek pc's)

b)uit de kluiten gegroede hobby

alpen doe ik later wel =0)

laatste 2 weken zeer weinig gedaan, maar ja voetbal is ook weer begonnen, 2x in de week trainen, zat. voetballen, en dan nog een 40 urige baan ernaast, plus wat werk in de avond uren.

tsja, ik probeer meestal op zondag wat te gaan produceren, en op de vrijdagavond, en de uurtjes tussendoor die ik heb. maar ja daar haal ik persoonlijk maar weinig uit, zijn gewoon tekort, in 1 uur doe je gewoon weinig.

Origineel geplaatst door TraiZor
Hmm als ik wat meer gear heb zal ik er denk ik ook langer aan zitten.. nu is et niet zoveel.

met weinig gear kun je ook best lang zoet zijn hoor...

ik weet nog dat ik uuuren met m'n sk1 zat te pielen..:)

Ik zit nu thuis in Eindhoven alleen aan mijn Doepfer A-100.. Man... uren... Maar dat noem ik geen muziek maken.

Dus
Tijd besteden aan muziek: nul!
Tijd besteden aan noise: veul!

Origineel geplaatst door Dobre

met weinig gear kun je ook best lang zoet zijn hoor...

ik weet nog dat ik uuuren met m'n sk1 zat te pielen..:)

helemaal mee eens, kheb alleen een computer en een nova en kzal er misschien nog 1 of 2 synthjes bij willen en that's it.

software is precies hetzelfde als hardware alleen zit er dan niet zo mooie doos omheen en het kost maar een fractie van de prijs van hardware, er zijn meer mogelijkheden en het klinkt gewoon net zoals hardware. t enige nadeel aan software is dat je niet lekker kan knoppen draaien.

Ik heb eerlijkheidshalve 4-10 uur per week moeten invullen, hoewel ik daar gelukkig nog vaak bovenuit kom. Wacht, nu ik erover nadenk zit ik altijd wel boven de 10 uur... Te laat. Ik ben de hele zomer geld aan het verdienen, wat ook te zien is aan m'n gearlist :). Na de zomer ga ik de helft minder werken, en al die tijd besteden aan muziek. U hoort nog van mij.

Platen kopen, (home-)DJ-en, manuals lezen, muziek luisteren etc. is trouwens niet meegeteld, hoewel dat voor mij wel essentieel is, inspiratie-wise.

Origineel geplaatst door lo-fi
Platen kopen, (home-)DJ-en, manuals lezen, muziek luisteren etc. is trouwens niet meegeteld, hoewel dat voor mij wel essentieel is, inspiratie-wise.

Djeez, dat jij nog geld overhoud om 12" te kopen!! Daar houd mij budget (jammer genoeg) echt op. Ik loop bewust een blokje om als ik in de buurt van een platenwinkel kom, anders..

bij mij scheelt het ook erg veel. de ene week ben ik elke dag & avond bezig, tot vroeg in de ochtend, de andere week heb ik er ff geen zin in en dan raak ik de hele week alleen ff m'n Linn een paar keer aan. (blijft toch lekker, zo makkelijk die ouwe hiphop drumsound...)

Re: Hoeveel tijd besteed je aan je muiek ?

Re: Hoeveel tijd besteed je aan je muiek ?

Origineel geplaatst door BasicSystem
In het verlengde van de vraag wat vrouwen en vriendinnetjes van onze hobby vinden ; Hoeveel tijd besteed je er eigenlijk aan ?

groeten

basicsys

En wat heb je zelf ingevuld ??

GlennP

Aan het maken van muziek op dit moment tussen de 4 en 10 uur per week. Maar dat ligt ook een beetje aan de huidige setup, en aan het feit dat alles nog niet echt is zoals ik het wil.

Het luisteren van muziek neemt trouwens absurd veel tijd in... op m'n werk staat de radio aan (niet geheel mijn keuze maargoed), en elk moment dat ik thuis ben, of onderweg ben luister ik naar muziek...

Ik besteed te weinig tijd aan muziek...zat eerst met een opleiding die afgerond moest worden, heb daarna een paar weken fulltime gewerkt om wat geld binnen te krijgen, en als ik dan de hele dag achter de computer zit heb ik geen zin meer om in de avond ook nog eens achter een computerscherm te zitten. (jaja, ik weet het..hardware kopen is een oplossing..maar dat komt wel eens als ik weer wat meer gewerkt heb..)

het hangt een beetje af van of ik er zin in heb, en hoeveel andere dingen ik te doen heb. het feit dat ik dus minder dan 4 uur heb gekozen is een tijdsopname... kan volgende week weer anders zijn.

Verschilt bij mij per dag, zeker ook afhankelijk van het weer en m'n stemming. Soms al gauw een paar uur op een dag, soms ook bijna een hele dag niet...

Back