Zomervakantie & synths: wat te doen?

Eis-T

Ouwe rot
Ik heb deze zomer tijd en ruimte om een week (of twee) naar eigen inzicht in te vullen. Een mooie kans om lekker met muziek aan de slag te gaan! Weet iemand misschien of er een georganiseerde reis, zomerkampje of (betaalbare!) cursus is waar ik me bij aan kan sluiten? Het lijkt me leuk om met gelijkgestemden te jammen en nieuwe dingen te leren. Vorig jaar was ik op het Hackercamp WHY2025 en daar heb ik met verschillende mensen zitten noodlen met modulars. Heel tof en inspirerend, en dat smaakt naar meer. Zo'n kampje of gathering maar dan voor muzikanten zal vast bestaan ergens in Europa, toch? Tot zoverre nog niet iets kunnen vinden dus vandaar dat ik de vraag bij jullie uitzet: waar en wanneer kan ik deze zomer het beste met anderen muziek gaan maken? Ik ben benieuwd naar jullie reisverhalen en tips!

Komen daar lekkere wijven aantrekkelijke personen op af? Ik vraag dit voor een vriend.

Of je koopt een mooie synth voor je vakantiegeld en sluit jezelf een week op met de handleiding:)
Ik vind dat geen gek idee, en in de winter vind ik het heerlijk om me terug te trekken op m'n zolderkamertje om met m'n laatste black-friday impulse aankoop aan te klooien. In de zomer is het daarboven helaas amper uit te houden met de hitte, en ik denk dat het goed is voor me om muziek met anderen te maken.
Komen daar lekkere wijven aantrekkelijke personen op af? Ik vraag dit voor een vriend.
Ik weet niet precies waar die vriend van je naar op zoek is, maar als ik deze clip van Depeche Mode mag geloven dan werken synths wel degelijk als een magneet op alles wat lekker is.

Maar serieus, er zijn 1001 "zon zee zuipen" opties te boeken voor een vakantie, en ook rondom sporten zijn er allerlei specifieke reizen. Er bestaat zelfs een meerdaagse cruise specifiek voor bordspelfanaten. Er is toch vast iets van een kampje of summerschool met de muzikant/producer als doelgroep? Het enige wat ik gevonden heb is een schrijf-retraite voor singer-songwriters, maar dat denk ik niet wat ik zoek,.

Op zich vind ik het wel een leuk idee. Misschien kunnen we met een groep een hanta-vrije synthcruise organiseren.

hoe oud ben je? Trix (te antwerpen, maar goed) doet wat in de zomer vakantie, maar als 30 plus kan ik t vergeten. Totaal zelfs, ook hun andere zaken en dat was vroeger niet.

Ze sluiten niemand uit, maar als je te oud ben kan je keihard de pot op.

Ik val ondertussen wel redelijk overtuigend in de 30+ categorie, alhoewel ik vorige maand nog mijn ID moest laten zien in de supermarkt om een sixpackje te mogen afrekenen.. Maar deze suggestie zit wel aardig in de richting, bedankt voor het meedenken, klinkske! Misschien zoek ik iets dat niet echt bestaat. Een studiootje is niet iets wat je makkelijk meeneemt op reis, en de meeste mensen hebben genoeg aan een meetup van een dag waar het meer gaat om het uitwisselen en netwerken.

Het is wel jammer dat dat Zanzibar gebeuren van Soma niet is doorgegaan. Die waren redelijk op weg met het inrichten van een soort artiesten kamp / retraite om samen muziek te maken etc. Door Covid en wellicht toch wat onrealistische financiële verwachtingen is het niet doorgegaan.

Back