Audiophile 2496 vraagje

Origineel geplaatst door Hanz
Let wel: er is niet zo veel mis met de Audigy 2, klankmatig dan.
De Audigy 1 en de kaarten daarvoor (Live, AWE64, AWE32, SB16) waren in ieder geval wèl stukken slechter.
Daar is hier ooit wel eens een uitgebreide discussie over geweest, ook over het technische hoe-en-waarom.

Wat ik een groot voordeel vind van een kaart als de Audiophile, is de 'soberheid' van de driver.
Gewoon een rocksolid stabiele driver met low latency, 'n goed controlpanel met voldoende configuratiemogelijkheden, maar niet de Creative 'bloatware' meuk vol met 'grappige' toeters en bellen die heel je desktop volplempen. En als je niet uitkijkt, ook je geluid verklooien.

Ja, was ik idd vergeten. Installeren wat een verschrikking is dat met dat Creative spul.

Is dit ook even praktisch toepasbaar voor de AudioPhile 2496 USB versie ? of zit de USB bandbreedte weer in de weg ?

Volgens mij is dat een totaal ander product, waar 'toevallig' dezelfde naam op is geplakt.

De M-Audio Delta Audiophile 2496 waar we het hier over hebben is het kleinste broertje van de Delta geluidskaartenfamilie (Delta 66, Delta 1010, etc.) inmiddels stokoud maar nog immer prima.
Die hele Delta-familie gebruikt trouwens dezelfde driver-base.

Die USB audiopiel is ook van M-Audio, dus het zal best een redelijk ding zijn. Maar meer overeenkomstigheden zou ik er niet aan toekennen... ;)

Volgens mij is dat een totaal ander product, waar 'toevallig' dezelfde naam op is geplakt.

De M-Audio Delta Audiophile 2496 waar we het hier over hebben is het kleinste broertje van de Delta geluidskaartenfamilie (Delta 66, Delta 1010, etc.) inmiddels stokoud maar nog immer prima.
Die hele Delta-familie gebruikt trouwens dezelfde driver-base.

Die USB audiopiel is ook van M-Audio, dus het zal best een redelijk ding zijn. Maar meer overeenkomstigheden zou ik er niet aan toekennen... ;)

Jij zei eerder sobere driver. Wat bedoel je daar precies mee?

Driver met een control panel zonder veel poespas (kleurtjes, lichtjes, dansende beertjes, 'surround' applicaties etc.)

Driver met een control panel zonder veel poespas (kleurtjes, lichtjes, dansende beertjes, 'surround' applicaties etc.)

Ok, en ook het gevoel dat het een stabiele driver is dus?

zero latency?

Zero latency bestaat niet. Zero latency monitoring, hoogstens (dus dat je zelf meteen terughoort wat je inspeelt).
Maar da's een ander verhaal...

De latency is i.i.g. lekker laag, maar natuurlijk afhankelijk van de rest van je setup.
Ik kon 'm zelf vrij gemakkelijk op buffer sizes van 256 krijgen.
En da's afhankelijk van je opnamefrequentie dus een paar milliseconden.
Ach, als je maar onder de 10 ms. blijft, is het prima genoeg.

En stabiliteit? Heb de driver nooit zien crashen. Maar dat zou ook erg bont zijn...

Back