Sounddiver vs Virus C

Snah

Ingeburgerd
Hallo Allemaal

Ik probeer via de bijgeleverde versie van SoundDiver mijn virus C aan te sturen... zonder succes... ik kan wel sysex sturen vannuit SoundDiver maar niet ontvangen... Ik kan binnen SoundDiver niet vinden waar ik de Midi Input port (van mijn geluidskaart (Terratec ews64xl) kan selecteren...
Midi kabels zijn na mijn weten wel goed aangesloten...
De device Id staan gelijk en de Virus staat ook op SysEx...

enige suggesties voor dit probleem....

BvD
Gr
Snah

Triple Six

Hij gebruikt cubase om te sequencen maar hij wil die patches ed updaten met sounddiver.

Ik heb hier geen ervaring mee... Iemand anders misschien?

Versie sounddiver?

Versie sounddiver?

Ik gebruik zelf sounddiver versie 3. Ik update mijn spul daarmee. Tijdens een scan (om je apparaat te vinden) vind sounddiver de virus c wel?

Bij mij vind ie bijvoorbeeld mijn casio CZ niet, maar dat maakt niet uit.

Als het goed is zie je je instrument geknoopt aan je computer. Daar links van is een balkje waar je midi poort moet selecteren als je instrument niet automatisch gevonden wordt.

Wat staat daar nu voor poort? Ik weet niet of op terratec de poorten ook genummerd zijn, maar doorgaans heeft je apparatuur het zelfde nummer input als output (als je dat op die mannier aansluit.)

Hope this helps

Hoi ><i

Dank je voor je antwoord...

SoundDiver vind mijn Virus niet ijdens de scan...
ik zie hem wel aan mijn pc geknoopt... maar datkomt omdat ik hem manual heb toegevoegd...

ik kan inderdaad een midipoort selecteren maar alleen de OUT niet de IN... waar kan dat?
De terratec heeft 2 mid ports... wanneer ik een loopbacktest run probeerd hij te zoekn op inout "any" kan ik ergens in sounddiver de input aangeven... het is btw ook versie 3 die meegeleverd is bij de virus...

Tnx
Snah

Is ff kijken

Is ff kijken

Midi Input staat in Sounddiver boven de output port.

Daar moet je met je muis op klikken, vasthouden en dan krijg je een lijstje met inputs...

Daar moet je dan terwijl je je muis ingeklikt houdt eentje van selecteren die overeenkomt met de output.

dus:
klik op input, vasthouden wachten op menuutje en selecteren, dan muisknop loslaten.

Hallo

even een test om te kijken of mijn toegevogde handtek werkt... en om te kijken of er nog meer virus c owners zijn...

Gr
Snah

Origineel geplaatst door Snah
Hallo

even een test om te kijken of mijn toegevogde handtek werkt... en om te kijken of er nog meer virus c owners zijn...

Gr
Snah

Volgende keer gaarne even met een oude post van je checken.

Hi OnAcid

Sorry... ben nieuw hier kwist even niet hoe ik het anders moest doen....

Gr
Snah
:halleluja

yep, en zorg dat "Midi Low Page" is set to "Sysex", put it back to "Contr" when u want to control the virus from an external sequencer.

:)

lol.. oftewel

zorg dat "Midi Low Page" staat op "Sysex", zet m terug naar "Contr" als je de virus wilt aansturen (controllers) vanaf een externe sequencer.

;)

virus C wordt *bij mij* niet automatisch door SD herkend
oplossing : in de lijst zoeken naar virus C, klik op "add"
dan staat ie in je setup venster.

daarna kun je in het parameter venster je midi input (staat meestal op "any") en midi output (selecteer hier de juiste interface) kiezen.

daarna zou het moeten werken

yep, lijkt erop dat sounddiver niet echt lekker werkt met de nieuwste synths.. de recente (2e geloof ik) SD virus c update lost dit niet op.. maar zoals geoppert, gewoon handmatig toevoegen, en als je de melding 'device virus c not found' krijgt bij het opstarten gewoon wegklikken, verder werkt het prima.

Heren bedankt voor de tips... ik ga er weer mee stoeien

:biertje:

Om ook even in te haken!!!

Waar kan ik de MIDI In kiezen in SoundDiver???

In het linker rijtje staat bovenaan "Out" maar verder geen "In" te vinden.

:confused:

goede vraag :) kon het ook niet vinden maar goed als het werkt dan werkt het.

als je patchbay prg aanklikt kun je ook een midi out instellen trouwens zie ik

Maar goed, bij mij werkt het dus niet...=(

Ik heb ook talloze malen geprobeerd de Indigo met de Sounddiver aan de praat te krijgen. Sounddiver vindt de Virus Indigo niet bij de scan, ook niet als ik het manueel doe.

Van de 9 kansen op 10 ligt het aan de Device ID.

Ik heb alle ID nrs geprobeerd, maar het werkt gewoon niet, terwijl in de andere librarian ( Borglib), ik eerst ook de ID error kreeg, kon ik die daarin wel op ID nr17 zetten, en ging alles prima. In sounddiver kan ik dit nummer niet instellen.

Misschien weet iemand meer over de sounddiver en de device ID configuratie?

EF

Mijn situatie:

- Virus A
- Midi gaat gewoon via joystickpoort (werkt normaal probleemloos)
- SoundDiver Version 6.5r1 PC (bundle version) gedownload van de Access site
- Ook verschillende Device ID's gebruikt

Midi Input staat in Sounddiver boven de output port.

Die kan ik dus niet vinden!!!!!

BorgLib werkt inderdaad prima!!!

mijn situatie

access virus rack xl
creamware kaart
en bijgeleverde sounddiver geupdate mbv update op access site

als ik sounddiver opstart herkent die de virus niet...

Back