Akai MPC2000XL - KORG MS000 MIDI Vertraging?

JEFReak

Stamgast
Goeiedag ik zit met een PROBLEEM!! en jullie kunnen mij er vast een andwoord op geven.

Ik heb dus sinds deze week een KORG MS2000 allemaal leuk en wel ,space en zo :D maar....
Als ik bvb in een sequence van mij Akai 2000xl een vierkwarts maat via mijn Midi keyboard opneemt en dan bvb copy van die sequence maakt om op de volgende sequence verder te gaan dan heb ik een vertraging via midi!!
dus dus het duurt een tijd in mn volgende sequence voor dat het signaal door gezonden wordt (even stilte of een stop van het geluid)

Mijn vraag is dus zijn hier mensen die ook deze combo hebben en dus misschien het zelfde probleem hebben?
Of zijn er mensen die misschien mij op een ander manier kunnen helpen want dit is minder prettig!!!!

llo daar ,

Ik heb een rm1x als controler en heb een soortgelijk probleem bij het aansturen van mijn ms2000R.
Als ik van section verander reset mijn ms zich en daardoor speelt hij de eerste noot van die section niet.

Ik heb echt alles geprobeert en ik kom er echt niet uit.

Wou maar ff laten weten dat je niet de enigste bent.

slu

He Jef !

is het niet zo dat de mpc aan het begin van die volgende sequence (al is hij hetzelfde)
opnieuw een programchange stturt ? dus dat de ms2000 ff snel opnieuw de program instelt en daarom eventjes stil is ?

ps ik kom binnenkort wel ff langs :)

Tja altijd als ik een ander geluid kiest moet de ms2000 eerst alles laden ofzo , duur ongeveer een halve seconde maar als ik daar net mijn eerste noot heb staan dan hoor je die niet.

he dude is hetzelfde bij de micro korg
het is als je een programchange verstuurt dan begint ie niet gelijk dus eigenlijk zou je die
programchange voor de note moeten plaatsen aan het begin van de track en als je over schakelt eigenlijk de eerste programchange uit laten lopen en de noten en dan opnieuw een programchange en de noten erachter dan moet het als het goed is lukken editten jeeeehhhhh
it worked for me
grt tjebbe :D

Back