snippet: wat experimenteel werk

ProtoHuman

Gepokt en gemazeld
Ik ben bezig met een stukkie meer experimenteel werk (nouja, voor mijn doen dan he). Een aantal geluiden vond ik al heel aardig, en over het ritme ben ik al aardig tevreden. Alleen mist er nog wat structuur in het geheel, en ook over de bas ben ik nog niet tevreden. Maar ik dacht: ik laat 't gewoon horen, misschien hebben jullie verfrissende ideeën :).

http://planetunknown.goddeloos.nl/tracks/PH-0713v01.mp3

Leuke track weer!

Je ritme zit weer erg geinig in elkaar, lekker lofi en resonance effectjes er in.
Vind het ook lekker hoe al die geluidjes met het rimte mee gaan en het accentueert.

Ergens merk ik wel een tegenstelling, je synthsounds klinken heel helder terwijl je drums het een beetje aan hoog ontbreekt, het sprankelende mist. Ik weet niet of je dat bewust zo doet.

Je track mist het ook nog een beetje aan een duidelijke struktuur, maar dat is met wat arrangeer werk te verhelpen, het verhaal ontbreekt een beetje zeg maar, maar qua 'experimenteel' vind ik het weer zeer geslaagd.

Op mijn koptelefoon klinkt de track qua sound erg lekker. Vind de bas ook prima.

Dat de track weinig structuur heeft valt me niet zo op, het is tenslotte toch maar 4 minuten, dus perect als puzzelstukje van een grote plaat.

Vind 'm in ieder geval dus erg cool.

Origineel geplaatst door demian
Ergens merk ik wel een tegenstelling, je synthsounds klinken heel helder terwijl je drums het een beetje aan hoog ontbreekt, het sprankelende mist. Ik weet niet of je dat bewust zo doet.
Misschien een goed punt om op te letten. Ik ga er vandeweek weer mee bezig, es kijken wat ik zoal bijschaven kan.

bedankt voor de kritieken allebei!

Een update. Ik heb de arpeggio er uit gehaald, de bassline wat aangepast (het geluid dan), en enkele dingen toegevoegd. Ik heb 't gevoel dat 't nu meer 'mijn ding' is. Ik denk dat ik nu wel zo'n beetje alle ingrediënten bij elkaar heb, en ga binnenkort werken aan opbouw en de mix.

http://planetunknown.goddeloos.nl/tracks/ph-0713v02.mp3

En meer verfrissende ideeën zijn welkom natuurlijk :).

Jo!

Ik vind hem echt heel goed worden.

Toch vind ik dat er nog iets meer dynamiek in mag komen, die marimba achtige sound mag iets boven de rest uit springen, misschien dat je er nog een soort van marimba toonladdertje er door heen kan gooien, beetje jazzy achtig, een waarbij op een of andere manier het marimba geluid steeds scherper wordt zodat het meer een drive krijgt. Dat is mijn idee natuurlijk, hoef je helemaal niets mee te doen natuurlijk. Je clap mag ook iets harder/vetter klinken op de juiste momenten om de groove die je hebt te accentueren.

Voor de rest vind ik hem echt heel lekker, je track grooved behoorlijk. :peukie:

D'r is een hoop veranderd volgens mij in deze track.
Alles klinkt nu erg helder en fris, ik vind hem erg lekker grooven nog steeds. :okdan:

Toch mis ik wel de 'clue' zeg maar in deze track.
Maar dat is echter geen noodzaak, deze track past goed in de context van jouw stijl die je ontwikkelt en is daarom een prima aanvulling op je repertoir.

Vond die eerste versie nog helemaal niet zo slecht echt kraftwerk-getint bij de 2-de en 3-de versie is daar helemaal niks meer van terug te vinden.
Maar als dat meer jouw ding is is 't ook prima........vond die laatste hoog lounge-gehalte klopt dat?8D

Origineel geplaatst door demian
D'r is een hoop veranderd volgens mij in deze track.
Alles klinkt nu erg helder en fris, ik vind hem erg lekker grooven nog steeds. :okdan:

Toch mis ik wel de 'clue' zeg maar in deze track.
Maar dat is echter geen noodzaak, deze track past goed in de context van jouw stijl die je ontwikkelt en is daarom een prima aanvulling op je repertoir.
Hee dank je wel! Er zit idd niet een echt hoogtepunt in oid; dat heb ik sowieso niet zo vaak in mijn tracks. Misschien past ie daarom ook wel zo goed binnen mijn stijl ;).

@gjb68: De eerste klonkt vooral wat kraftwerkachtig door de arpeggio er in. En dat was juist iets wat ik er niet bij vond passen. En loungy? Hmm... misschien door de bass, maar 't was igg niet de bedoeling.

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Hee dank je wel! Er zit idd niet een echt hoogtepunt in oid; dat heb ik sowieso niet zo vaak in mijn tracks. Misschien past ie daarom ook wel zo goed binnen mijn stijl ;).

@gjb68: De eerste klonkt vooral wat kraftwerkachtig door de arpeggio er in. En dat was juist iets wat ik er niet bij vond passen. En loungy? Hmm... misschien door de bass, maar 't was igg niet de bedoeling.

Dat klopt daar staan ze ook bekend om(kraftwerk).........wel grappig dat je dat als eerste gebruikt de arpeggio ik vond 't niet zo lelijk en verder ik heb jouw 3-de versie voor de tweede keer gehoord en dacht op 't eind dat het een beetje lounge klonk maar ik zat er naast misschien ook omdat het nr lekker aan 't voort kabbelen was...prima zo8D

...ik blijf deze shit diggen....

Soort Prince (Sign o Times) meets Steve Bug (in z`n superstition jaren) :okdan:

klinkt leuk:) niet meteen mijn favoriet genre, maar ik heb met plezier geluisterd:)

Origineel geplaatst door M0n0L0g1C
...ik blijf deze shit diggen....

Soort Prince (Sign o Times) meets Steve Bug (in z`n superstition jaren) :okdan:
't Is volgens mij de eerste keer dat mijn muziek met Prince wordt vergeleken...:D

Bedankt voor 't luisteren, Mono en no_disc!

Origineel geplaatst door ProtoHuman
't Is volgens mij de eerste keer dat mijn muziek met Prince wordt vergeleken...:D

Bedankt voor 't luisteren, Mono en no_disc!
..nog interesse in laklaarzen met een punthak.... 8o) ?

Origineel geplaatst door M0n0L0g1C
..nog interesse in laklaarzen met een punthak.... 8o) ?
heb je dan ook nog een leren broek voor me? :D

Lijkt precies op waar ik ook mee bezig ben.....ik maak af en toe zelfde stijl....dus ook ik vind t toppie! Zie dat je veel hardware gebruikt.....sequence je met de RM1X???

Origineel geplaatst door Hentheman5
Lijkt precies op waar ik ook mee bezig ben.....ik maak af en toe zelfde stijl....dus ook ik vind t toppie!
Tof, thanx! Heb je wat tracks online staat oid? Ben wel benieuwd.

Back