akai s6000 vraagje

cream

Ouwe rot
Ik heb pas een akai s6000 aangeschaft en nou kom ik er ff niet meer uit.
Programs maken lukt prima maar multi's op de een of andere manier niet.
Ik wil de programs die ik vanaf de pc heb ingeladen naar de multi copieren/verwijzen.
ik heb in de handleiding gekeken maar dat bied niet veel opheldering. Op de oude versie gaan ze er wel op in maar die menu structuur is in de laatste versie anders. Iemand?
Heb ik het goed dat je multi's MOET gebruiken om midi kanalen aan te wijzen?
En werken de FX van de uitbreidingskaart niet als je geen multi hebt aangemaakt?

Heb ik het goed dat je multi's MOET gebruiken om midi kanalen aan te wijzen?

- Druk op multi
- kies voor create new multi
- kies het aantal parts, ik neem altijd 32.
- nu kun je in de "slots" via de data dail een program plaatsen, en het midi kanaal instellen per program: default program 1-16 = midi 1-16.

En nu de stroom van m''n studio af want er barst hier nogal een onweer los.

Ok dat moet ik zo eens uitproberen, thanks. Weet je ook hoe het zit met die akp files?
Moet je die met wav en al in je 'program ruimte' slepen? Vind ik nogal omslachtig. Soundfont werkt gewoon met 1 file net als het akai formaat btw.

Origineel geplaatst door cream
Ok dat moet ik zo eens uitproberen, thanks. Weet je ook hoe het zit met die akp files?
Moet je die met wav en al in je 'program ruimte' slepen? Vind ik nogal omslachtig. Soundfont werkt gewoon met 1 file net als het akai formaat btw.

Ik werk met akai.sys , je opent dan het "geheugen" scherm door je S5/6000 te dubbel klikken, vervolgens rechter muis knop "load from pc" en dan de betreffende .akp openen. De .wav's worden dan gewoon geladen. Hoe dit met een ingebouwde hd werkt weet ik niet, maar het principe zal ongetwijfeld gelijk zijn.

Met Akay.sys kan je ook de effecten instellen. Akay.sys is overigens gewoon een gratis te downloaden tool.

dat is vreemd. Als ik de akp file vanaf mn computer in de program laad, laad ie niet de wavs. Als ik de file MET de wavs in de program plaats wel. ik werk ook met ak.sys. Heel fijn programma. moet er alleen ontiegelijk aan wennen.Zo zie ik ook een chop functie waar ik nog niks van snap.
Een grafische sample-start optie zou ook handig zijn.Ik zie wel een knopje maar die gaat maar tot een beperkt aantal samples/seconden. het wordt tijd dat ik de handleiding (pdf) maar weer eens goed ga doorlezen..

Weet iemand hoe je je program realtime kan bewerken in multi mode?
Als ik mn program bewerk dan hoor ik al mn andere tracks er door heen. (met hetzelfde instrument) De enige oplossing die ik heb gevonden is dat je je track in solo zet maar dit vind ik nogal omslachtig.Dit moet toch te doen zijn denk ik.

Origineel geplaatst door cream
Weet iemand hoe je je program realtime kan bewerken in multi mode?

Als je in het multi scherm op het juiste program staat linksonder de knop "edit part" gebruiken.

het wordt tijd dat ik de handleiding (pdf) maar weer eens goed ga doorlezen..

Ja :D

Ik bedoelde eigenlijk die grafische program editor in Ak.sys.(met knopjes :D ) Als ik op edit part druk dan krijg ik die niet.b Ik wil de multi horen en tegelijkertijd de program editen in Ak.sys.

Back