mc 505 is jv 1080 ? wat is mc 909 dan ?

Creative

Stamgast
ik las hier ooit dat een mc 505 de geluiden had van de jv 1080..

Nou lijkt de xv5080 me een waanzinnig apparaat maar moeilijk om te gebruiken ik heb geen flauw benul hoe dat werkt momenteel maar het ziet er anders uit dan ik gewend ben.
ik vraag me alleen af heeft de mc 909 dan de geluiden van deze module ? of is de 909 compleet wat anders ? ik ben bekend met de manier van werken op een groovebox en het is een stuk makkelijker editten daarom zou ik liever een mc 909 kopen. Of het moeten 2 totaal verschillende apparaten zijn (afgezien van de sampler en d beam controllers in de 909 die ik toch niet gebruik).

datzelfde heb ik met de rs7000 of de cs6x beide van yamaha... beide lijkt het mij interessant omdat ik onder de indruk ben van de yamaha drumgeluiden (die me in de groovebox zwaar tegen vallen). maar ik heb geen zin om straks met dubbele aankopen te zitten.

iemand die het weet ?

Alleen een waarschuwing!

Ik heb de mc909 gehad en weer weggedaan omdat de paths snel naar de goort gaan. Super irritant!
Heb daarvoor een xv3080 gehad, die klonk veel beter als die mc909, en heb nu nog spijt dat ik toen dezelfde gedachte
gang had als jij/u nu!

Heb nu een machinedrum!

Dus gooi alles aan de kant en haal die machinedrum, daar ga je veel blijer mee worden!
Althans als je naar grooveboxen neigt zoals mij.

Voor melodietjes moet je de monomachine pakken.

machinedrum heb ik geen enkele twijfel over dat ding lijkt me geweldig alleen heb ik tot nu toe altijd de groovebox gebruikt voor bijgeluidjes etc. en zoiets zocht ik maar dan anders dan de geluiden die ik al heb (ik ben er echt op uitgekeken) ik hoorde vroeger veel over de jv2080 dus de xv5080 leek me dan een logische keus voor deze tijd. De drumgeluiden uit de yamaha zijn dan beter naar een machinedrum zal het natuurlijk nooit worden.. het was meer de gedachte om iets te kopen wat meer is dan een drumcomputer omdat ik mijn kicks altijd sample tot nu toe en de percusie dan bruikbaar is en met drumgeluiden alleen heb ik nog steeds geen nieuwe synth geluiden. Als ik zou zwemmen in het geld kocht ik wel een machine drum en een nordrack 3 / virus. misschien dan idd (ik dacht alleen dat de jv 2080 / xv5080 vol zat met explosies en effecten. maar beter dat ik door spaar voor wat goeds dan dat ik weer een groovebox koop dus ??. Ik vind de mc 505 erg kil klinken.. maar de jv2080 was bijvooreeld bijzonder populair.. daarom had ik het idee dat een xv5080 het wel zou zijn *bijgeluiden en nieuwe synth geluiden (wederom een alles in 1 bak) etc.* voor drumgeluiden een machinedrum "ooit" dat alles in 1 bepaalde tot nu eigenlijk mijn eerdere aankopen maar daar moet ik maar eens mee ophouden.

djx (is dan meer speelgoed maar wel het alles in 1 principe)
mc 505 ( synth / drum / fx etc.
behringer metingebouwde fx mixen / effecten
asr10 samplen / effecten

maar het blijft een budget oplossing elke keer. het viel me ook op dat de xv5080 duurder is dan de mc 909.

Wat voor muziek maak je eigenlijk!

De machindrum moet je niet zo zwart wit zien als drum machine.

Het is een synthesizer, met als begin punt een drumgeluid.

Maar van dat drum geluid blijft weinig over na een aantal knopjes te hebben gedraaid!

Die explosies etc. waar je het over had! Als je dat zoekt moet je de md halen!

De clou van dat apparaat zit hem in de locks. Normaal bij een groovebox kun je een step neer zetten op die `16 paths.

Maar de md gaat verder... je kunt de ene step op pitch -6 zetten en de andere op + 60 op die manier kun je dus
bijvoorbeeld ook een melodie maken.

Maar dit kun je met alle parameters doen dus bijv. volume, lfo (ja die heeft hij ook 16!!) distortion, decay, filter.etc..

Zo krijg je dus ongekende brute shit!

Woon je niet toevallig in de buurt van noord-brabant!

Of anders moet je hem effe testen bij feedback.nl

nee bij enkhuizen vrij bovenin nederland :)

ik maak verschillende dingen maar voornamelijk harde industriƫle techno en hardcore
en muziek met veel breakbeats etc. maar ook trance / hardhouse en aftakkingen :) alles wat betreft dance eigenlijk wel.

ik heb al eens een aantal stukjes gehoord van een overstuurde standaard machinedrum kick (klonk een beetje als een 909). stond hier "ergens" op synthforum.

Maar ik weet niet of je Rude Awakening kent (www.thirdmovement.nl) daar bij RAW staat een cd blauwe hoes tracks als sprinkling gunpowder en false sense of security daar had ik gelijk het idee bij dat het geen 909 of airbase 99 was maar wellicht een machinedrum het klinkt zo lekker strak. wellicht kun je daar ff een mp3tje van luisteren op die site :)

ik probeer al tijden een basdrum te maken als Diezel power van the prodigy tot op heden niet gelukt of zoiets als firestarter.. maar echt ervaring met het maken van kicks heb ik dan ook niet omdat ik altijd naar samples grijp.

waarom niet doorsparen voor een tweedehands virus a of b, gaan niet zo veel meer sinds de nieuwe virus is uitgekomen.

Back