MC-505 vs MC-909

Argan`Ath

Ingeburgerd
Hoi, ik ben van plan om binnenkort een MC te kopen.
ik ben er alleen nog niet uit welke.
is een 505 icm met een sp-303 samplertje niet bijna gelijk aan een MC-909 of zie ik iets over het hoofd?
zijn er mensen die een of beide apparaten hebben(gehad)?
welke vind/vond je beter.
ik hoorde ook dat de sequencer van de 909 strakker zou zijn.
wie weet waar ik nrs kan luister gemaakt op een van beide apparaten?

bij voorbaat dank

Info over de MC-909 en audio/video demo's vind je hier:

http://www.rolandus.com/products/details.asp?catid=4&subcatid=0&prodid=MC-909

Ik heb zelf sinds kort een MC-909, het is een goede allround bak. Je moet er even in graven maar als je de structuur door hebt dan kun je er goed en intuïtief mee werken, vooral het grote lcd scherm werkt erg fijn. De sampler is veel uitgebreider dan die van de sp303; 64 voice/16 tracks tegenover 8voice/1 track, plus dat je op de 909 je samples met alle parameters van de synth engine kan bewerken en door veel meer effecten kan halen.

Een minpunt van de 909 vind ik dat ie geen multisampling kan en het pitch shiften van loops geeft naar mijn mening een matig resultaat. Verder is het een zeer compleet apparaat dat voor de huidige tweedehands prijzen veel waar voor zijn geld biedt.

Hi,

Heb je de Electibes ook geprobeerd.

Als ik zou mogen kiezen zou ik zeker voor de MC909 gaan 2 keer zo vet natuurlijk.

Duurt alleen ff voor je die dingen goed door heb.

Gr.

Ik heb zelf een MC-909 en ben er zelf er tevrede mee. Ik had voodat ik deze aanschafte ook de keuze tussen een mc-505 en een mc-909. Maar er werd mij toen ook erg aanbevolen om voor de mc-909 te gaan. En dat is geen slechte keuze geweest. Met een mc-909 en een goeie PC kan je veel kanten op. Alleen moet je wel winXP hebben ipv win98 op een of andere manier heeft hij daar problemen mee. maar daar is een topic voor geopend op deze site 'MC-909 ( usb voor win98 ). Voor de rest is hij ultiem voor een live-act :{

greets PIE

ff kort: een MC-505(+sampler) en een MC-909 kun je niet vergelijken.
De 909 is vele malen beter qua geluid, TIMING en instel mogelijkheden, maar mist een aantal functies die de 505 wel weer heeft. Qua sampler weet ik het niet 100%, maar over 't algemeen is een 'standalone' sampler wel uitgebreider.

Persoonlijk zou ik waarschijnlijk voor de 909 gaan, als ik tussen die bakken zou moeten kiezen.

Anyway, testen ergens! En/of veel erover lezen overal.

Succes!!

ik denk dat de 909 wel wat biedt hoor
Je kan 16 tracks gebruiken om elke drumkit, percussiekit en samplekit te sequencen met een X0X style step sequencer! Ik denk niet dat je dit met een 505 kan.. Ik kon het iig niet met de mijne.. Je kan daar enkel aan de eerste part een drumkit toewijzen, wat wel een beetje zuigt. Zo blijven er nog een heleboel parts vrij in de 505 waarmee je enkel synthgeluidjes of percussie multiprograms kan sequencen op de X0X style, dus geen drumkits.. Beetje zoals de mc303 maar dan net iets beter.
Ik denk dat ik zon 909 nog wel eens aanschaf (als die weer wat goedkoper is 2deahnds) om lekker gek te freaken met al die X0X stijl sequencer parts.

Back