Synthex lfo probleem!

Catscan

Electronic sounddesigner
Heb ik weer:)

Als ik me synthex in double mode heb en ik maak een sound in me upper met een lfo 1 modulatie er in en ik wil een sound in me lower gebruiken met een lfo1 modulatie dan gaat dat niet.
Dus in me lower kan ik geen lfo meer gebruiken????
Zelfs als ik een sound oproep in me lower sectie waar ik een lfo heb gebruikt is die verdwenen en in me upper is de modulatie er wel....vaag

Iets kapot? is iemand hier mee bekent?

leuk z'n hobby vintage:)

Geen probleem hier. Ik kan op beide klanken de LFO inschakelen. Werkt het bij jou dan ook niet in Split mode?

Ik kan je enkel vertellen dat ik hier geen problemen heb van deze aard,maar verder kan ik je ook niet onmiddelijk wijzer maken....Misschien toch maar es ergens binnendoen?

Welke synthexen hebben jullie?Met midi of computer interface en breakoutbox of zonder beide net als ik?Ik ben op dit moment een oplossing aan het zoeken om em te midifieren en heb gelukkig hier in de buurt iemand gevonden die me een custom midikit gaat bouwen waarvoor ik net de juiste ram gevonden heb,beetje omslachtig allemaal,maar dat is deze synth dubbel en dik waard.....Overigens is live spelen voor mij ook een optie......

Succes er mee,en mochten jullie iets meer weten over alternatieven om em te midifieren,altijd welkom!!Jammer dat die sequencer niet polyfoon is.......Maar voor de rest:luv:

Probeer eens het volgende:
Op printplaat 5850 (linker stapel, de 2e van boven) zitten 5 trimmertjes. De 2e trimmer vanaf de achterzijde van de synth bepaalt de frequentie van de lfo voor het lower-part, de 3e trimmer voor de upper part. Mogelijk dat je hier iets aan hebt, anders is er iets kapot denk ik, want de lfo werkt zowel op de lower als de upper parts.
Succes, en laat maar weten of het lukt !

Oei,Duits.....:stupid

Heb ik het goed dat de eerste versie volgens Theo niet kan gemidifieerd worden?

Pardon my French:geslaagd:

De eerste versie had zelfs geen "computer interface". De versie met computer interface kan van een break-out-box voorzien worden. Ik heb ooit zo'n break-out-box gehad en volgens mij was dat niets meer dan een hol kastje waarin de juiste computer-interface uitgangen met draadjes aan de juiste midi-plug-pinnen gesoldeerd waren.
Of de allereerste versie gemidificeerd kan worden weet ik niet. Misschien zit daar de vereiste interface-print gewoon niet in (zie foto).
Probeer anders die mannen van SMS in België te benaderen, zij midificeren ook Synthexen.

Attachments

• interface.jpg
    interface.jpg
    44,4 KB · Bekeken: 102
oeps,

Die break-out had ik nog gewoon liggen. Dus maar ff opengeschroefd:

Attachments

• midi.jpg
    midi.jpg
    38,2 KB · Bekeken: 100
Voor alle duidelijkheid,ik heb er ééntje zonder computer interfce......

Ik ben dus idd al bij de mannen van SMS geweest die mij hebben doorverwezen naar Joel Cordier van http://www.logiq-electronics.com/

Hij wist mij dus te vertellen dat ik de juiste ram ic's nodig had en dat hij idd nog een printplaat moest ontwerpen om het hele zaakje te doen werken en dat er wel anderen interesse hadden,maar dat hij nu de prioriteit legt bij het produceren van chips voor de juno 106....die liggen ongetwijfeld meer in de markt en vragen minder resources om te ontwikkelen vermoed ik....Wachten dus...En hopelijk heeft ie er dan nog zin in.......Beetje jammer allemaal,maar begrijpelijk en zeker niet kwalijk te nemen.....

Daarmee dat ik dus op zoek ben naar alternatieven......

Wouw,zie ik daar een synthje van de cs50/60/80 reeks?:halleluja

[QUOTE
Wouw,zie ik daar een synthje van de cs50/60/80 reeks?:halleluja [/B][/QUOTE]

80-je, ook nog zonder midi, ik twijfel nog over een Kenton-kit:confused:

Wouw,wauw....

Is een beetje duur he die kenton kits,maar voor een 80 zou ik dat echt wel doen,tenzij je natuurlijk een virtuoos bent als Vangelis :D

Alvast bedankt voor de info en pics!!!:okdan:

Ik had dus meteen maar ff Theo gemaild en dit kreeg ik net terug van em......;

I know a technician in Germany, who midifies Synthex. He re-builds the original elka interface. so, ordinary midi, but still very useful. a friend in the states just sends a synthex to me, and I'll bring three synthex in total to A.J.(technician), who charges 400e for each interface including installation. he says it's very complicating to install so he won't ship the loose kit, as he never wrote any installation manual, and beside that his english is bad. further he told me there are two different non-midi-synthex versions, each causing different installation procedures.

BUT: A. is very busy, it'll take 2 months untill he'll have enough time for our instruments...

if you're interested, and if it's possible shipping your synthex to Achim, let us know. we can oder all interfaces at once. Achim only accepts instruments in fully working order, by the way...

Dat is pas boter bij de vis,en dan nog niet eens van de technician zelf....Thanx Theo!!!!!

Mochten er nog anderen interesse hebben,ik zou zeggen,sla uw slag,ik vermoed dat bij hoger aantal de prijzen ook ietsje gaan zakken...Wel ook wat geduld vereist(al vind ik 2 maanden zéér goed meevallen)......Eneuh,aanmelden bij Bij Theo van http://www.bluesynths.com/synthesizer.html

Back