[psychedelic ambient] Electric Hologram

trigg

Brass Intelligence
Yo daar!

Vanavond heb ik samen met vriend en sf-lid Buzz Kiron een wazige psychedelische ambient-track in elkaar gezet. We zijn er zelf erg over te spreken :), dus we zijn nu erg benieuwd wat jullie er van vinden...

Download de mp3 hier

veelbelovende omschrijving allereerst :D

oei vette intro zeg...roept een gevoel op van een verlaten wereld...het einde van w.o. 3
vocoder is superlekker...ik houd zo van die psychotransformersound :W
(is t een hardwarematige btw? zo niet pm me daar aub ff over ofzo want ik zoek me al tijden rot naar een goede
softwarematige)

verder heerlijk slepende track...ik space m er hard op iig...die acid vocal geeft t ook een heerlijk 80's tintje trouwens...
like that a lot :)
de drums mogen iets meer afwisselen vind ik...da's ook t enige negatieve wat ik er over te zeggen heb...
zang is ook lekker zeg...is t een sample?

erg vet!

Interessant begin, mooi gemixed allemaal, lekker opbouwend.

Ik vind die vocoder dan weer wat minder, maar het is wel grappig, qua sfeer enzo is het toppie!

Vind het een beetje een kruising tussen Frankie Goes To Hollywood en Tangerine Dream.

Gedurfd hoor! :okdan:

Thanks voor de compliments guys!! :) :)

@Dilago:
De Vocoder die we hebben gebruikt is Orange Vocoder, een softwarematige, maar zeker wel okee.
De zang is geen sample, maar door mij ingezongen (ik was zelf ook min of meer verrast door m'n eigen zang kwaliteiten :D)
Ennuh.. je hebt gelijk, de drums kunnen nog wel wat afwisselender!

Spannend begin.
Ik vind op zich niet dat er meer met de drum moet worden gedaan ofzo.
Ik zeg niet dat het een slecht voorstel was, maar ik vind de drums zo ook mooi.

Ik zou iets andere tonen pakken in het "refrein" (voor zover daarover te spreken valt). Ik bedoel iig het stukje waarin je zonder vocoder zingt.
Als je daar andere grondtonen pakt breek je het hele nummer in tweeen.

Maar goed.....ook dat is mar een suggestie :)

Mooie muziek!

Klinkt erg lekker.

Die zang is niet altijd even zuiver hoor. ;)
En af en toe zit er ook nog wel een nootje vals.
Maar het gevoel van deze track is subliem.

orange vocoder....thnx daar duik ik eens ff in :)

Origineel geplaatst door fuse
Klinkt erg lekker.

Die zang is niet altijd even zuiver hoor. ;)
En af en toe zit er ook nog wel een nootje vals.
Maar het gevoel van deze track is subliem.

Thanks!

Het nootje vals weet ik welke je bedoelt, maar hij lost weer mooi op in een zuivere noot :P
Maar ik zal kijken of dat nog beter te maken valt...... (na overleg met mijn partner in crime :D)

En de zang vals, mmwaaah... dat hoort zo :D

Laatst gewijzigd:
Wow, coole reacties mensen. Dank..

En over dat valse nootje, misschien moeten we de zuivere noten pitchen zodat die juist ook vals zijn :D tis toch tenslotte psychedelisch :P

klinkt goed hoor .
ik vind het meer een kruising tussen chris hinze's(?!) mellow mantra's en pink floyd , vooral na het stukje vocoder voc.
stem vind ik ook goed klinken hoor , maar daar zullen de meningen over blijven verschillen om dat een stem altijd persoonlijk is en klinkt.
maar lekker spacie nummertje :okdan:
ik gaat ff onder mijn boom zitten mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm-en.

De sfeer in het nummer is top!

Kwa gebruikte sounds vind ik hem erg cool, pads zijn goed gekozen. Een beetje meer pit in de beat af en toe zou niet verkeerd zijn denk ik.
Vocoder is erg goed gedaan, klinkt echt gaaf in dit nummer! Alleen zou je wat mijn betreft nog wat opbouw mogen stoppen in de heftigheid van de tekst, vanaf 1:40 is de vocal net te vaag. De vocal vanaf 2:39 vind ik gaaf, erg leuk ingepast in het nummer, met name de overgang naar de lead is top! Nog cooler zou zijn als je een wat meer arbische/oosterse vocal ervan zou kunnen maken.

Wat betreft de compositie: de opbouw in het begin is goed, maar het wat saaier worden van de vocal rond 1:40 geeft wel ff een dip. Het tussenstuk met de cleane vocal is prima, misschien dat je nog net even iets vetter naar de climax op 2:39 kunt toewerken, misschien nog ff wat sounds eronder layeren?

Al met al een gave samenwerking, leuke track :okdan:

Lekker spacey! Me likey!
8)

Vind em mooi, er is alleen één ding dat me een beetje stoorde...
Er zit bijna door de hele track heen een hoog geluidje (wieuwwieuw
De track begint er ook mee)... Op 2:08 is het even weg, maar op 2:36
zit ie er alweer in...

Dat werd op een bepaald moment een beetje irritant omdat het maar blijft
herhalen zonder dat er iets mee gebeurt... Ik zou het zelf denk ik mooier
vinden als er een filter of effect overheen zou komen, waardoor het minder
statisch zou zijn en meer in het "space" (sorry voor deze lame benaming 8o) )
gevoel van de track zou passen...

Just my 2 € 0,01's
:kimono:

Thanks scarum, :eureka: denk dat je daar wel een punt hebt. Een beetje LPFilter zou wel degelijk wat kunnen toevoegen!!

Origineel geplaatst door Buzz Kiron
Thanks scarum, :eureka: denk dat je daar wel een punt hebt. Een beetje LPFilter zou wel degelijk wat kunnen toevoegen!!

I agree :engel:

tjsee, wat gaat de tijd toch hard.. deze track is ondertussen alweer meer dan 2 jaar oud!

maar hij blijft leuk..
dus daarom effe deze schop voor nieuwe members die hem nog niet kennen ;)

Back