acer aspire + pcmcia hammerfall hikt en stottert!

gi_joe

Stamgast
dag mensen

onlangs heb ik een laptop aangeschaft, (acer aspire 1520)
het is een mooi ding, er is alleen één 'klein' minpuntje:

zo gauw ik m'n pcmcia hammerfall (met multiface) erin stop en ook maar iets afspeel krijg ik om de 5-10 minuten een hikje, en de lengte van dat hikje hangt samen met de buffergrootte. (dus, met de buffersize op bijv. 512 is het een soort gat, en met de buffersize op 64 is het een soort 'piepje'.) het lijkt dus alsof 'ie even 1 bufferlengte (of hoe noem je het) blijft hangen.

het klinkt alsof je een track afspeelt in bijv. logic en je processor kan het allemaal heel even niet meer aan.

het is iets heel kleins, maar als het gebeurt loopt gelijk de midi en de audio uit sync, en het is natuurlijk ook gewoon ontzettend irritant! overigens gebeurt het ook gewoon als ik iets in winamp afspeel.

nu vroeg ik me af: wat is hier aan te doen.
ik heb al geprobeerd alle interne troep uit te zetten(wlan, ethernet, overbodige drivers..) en alle externe dingen af te koppelen (usb midi interfaces, muizen, etc.) maar niets helpt. :frons:

overigens is het een athlon64 3700+ cpu, met 512 mb intern geheugen, ik meen een VIA chipset. ik weet de cardbus fabrikant niet, maar in aida32 (configuratie-opgave-programmaatje) staat er geen merk bij ofzo.

ben benieuwd of iemand anders hier ook toevallig last van heeft, of of iemand gewoon weet wat er aan te doen is. (behalve er eens lekker hard op slaan met een groot formaat hamer) :r

bedankt.

ja, daar zat ik zelf ook al aan te denken

ik heb 'm nu op 'always on' staan, dat schijnt de optie te zijn die ervoor zorgt dat speedstep (of hoe dat maar heet bij amd) uit staat..

ik ga mn services eens even aanpassen en zien hoe dat werkt.. :)

nou.
fijn, geen nachtrust (hoewel ik die normaal gesproken ook al niet had omstreeks dit uur, maar toch)
en ook geen resultaat!

alles staat zo'n beetje uit nu, behalve de dingen die echt nodig zijn.. en 't helpt dus niets.

ik ben benieuwd of het niet mogelijk is de processor te laten denken dat ie een gewone desktop cpu is en 'm constant op volle snelheid te laten lopen, op een andere manier dan via windows energiebeheer.

nog tips? :)

iig dank voor de hulp tot nu toe ;)

Alj je je firewirepoort niet gebruikt, dan zou ik hem uitzetten aangezien die nog wel eens wil storen op je geluidssignaal.
Bij Systeem/hardware/apparaatbeheer en dan bij netwerkadapters de 1394 netwerkkaart uitschakelen.
Ik had ook ooit zo'n probleem, maar is daardoor opgelost.

het mocht niet baten.
heb rme's forum even geraadpleegd en de mensjes daar wisten me te vertellen dat (uitgerekend) mijn laptop op een 'blacklist' staat van apparaten waarmee het dus niet werkt, wat je ook probeert.

heb m nu maar verkocht (gelukkig geen verlies gemaakt) en ga nu een desktopbak bouwen in een 19" case. kan ik 'm toch nog enigzins meenemen.

laptops :kont: :r

Ja, da´s nou spijtig, ik heb zelf een Acer Aspire 1700sm + een RME Multiface en die draait werkelijk als een lier. Nu is die Acer ook een P4, en misschien dat dat wat uitmaakt.
Ik zou nog eens rond kijken of je dat type nog ergens kan vinden, want ik kan het alleen maar aanraden.
:biertje:

hmm wat is URL naar die 'blacklist'? Ben wel benieuwd welke laptop ik niet moet kopen

Welke laptop!!!

Welke laptop!!!

Origineel geplaatst door Rhy
hmm wat is URL naar die 'blacklist'? Ben wel benieuwd welke laptop ik niet moet kopen

Ben van plan om een laptop te kopen voor live doeleinden zie door al die threads het niet meer!!

Ik zoek geen apple, iemand ervaring met laptops van mycom??

Back