Toch maar even voorstellen :)

FeyTH

where's my pie?!
Hey allemaal! Ik ben Jessica, 20 lentes jong, en woonachtig in Enschede (niet vrijwillig, ik studeer daar ;) ). Ik ben van plan om m'n eigen mini-studio'tje samen te stellen, vandaar dat ik hier zit... I'm kind of a noob ;) Zit te denken aan de volgende apparatuur:

Laptop + Cubase
Behringer BCA2000
Line 6 POD 2.0
Casio PX-300 stage piano
Behringer B1 microfoon

Ik zal dan ook vaak ergens vragen posten, sorry daarvoor alvast ;) Naja, dat was 't wel :D

Wees welkom .... :biertje:
Ik zal dan ook vaak ergens vragen posten, sorry daarvoor alvast
Nergens voor nodig.. Dat is de bedoeling toch ?

Kijk aan een mevrouw in ons middel, die zijn schaars op dit forum. Welkom Jessica, mag ik vragen wat je studeert?

Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Kijk aan een mevrouw in ons middel, die zijn schaars op dit forum. Welkom Jessica, mag ik vragen wat je studeert?

Biomedische Technologie ... zeer technisch ;) Vandaar dus ook dat ik na m'n bachelor wat anders ga doen ;)

En allen, bedankt voor het warme welkom :D

Wees welkom!

We zijn ook altijd benieuwd welk genre muziek je wil gaan doen....:)

In functie daarvan kan er al eens beter advies gegeven worden voor aankopen.:eureka:

Tot forums!

Origineel geplaatst door Prophet
Wees welkom!

We zijn ook altijd benieuwd welk genre muziek je wil gaan doen....:)

Verschillende stijlen eigenlijk. Als ik alleen speel, gaat 't snel richting de pop/rock ... maar ik ben nu bezig met een bandje, en we willen meer de "Radiohead met een vleugje triphop"-kant op ;) Wat 't uiteindelijk allemaal gaat worden, valt nog te bezien ;)

Origineel geplaatst door FeyTH
Verschillende stijlen eigenlijk. Als ik alleen speel, gaat 't snel richting de pop/rock ... maar ik ben nu bezig met een bandje, en we willen meer de "Radiohead met een vleugje triphop"-kant op ;) Wat 't uiteindelijk allemaal gaat worden, valt nog te bezien ;)

goed goed...
k'zou zeggen go with tha flow, dan druk je zowizo je eigen stempel wat niet onbelangrijk is...

suc6 alvast!

tot fora

Heeft er iemand hier eigenlijk ervaring met de BCA2000? :) If so, share em.

Heeft er iemand hier eigenlijk ervaring met de BCA2000? :) If so, share em.

welkom, kom oorspronkelijk uit Haaksbergen, dus ken Enschede wel goed :)

anyway, de BCA2000 is volgens mij qua drivers nog steeds een beetje onderontwikkeld.....zou dan denk ik eerder voor een Presonus Firebox of Edirol FA66 gaan, mits je laptop firewire aansluiting heeft...... hoeveel ingangen heb je nodig? (maw: hoeveel instrumenten wil je tegelijk op kunnen nemen ala multitrack)

Olaf

Origineel geplaatst door olafmol
welkom, kom oorspronkelijk uit Haaksbergen, dus ken Enschede wel goed :)

anyway, de BCA2000 is volgens mij qua drivers nog steeds een beetje onderontwikkeld.....zou dan denk ik eerder voor een Presonus Firebox of Edirol FA66 gaan, mits je laptop firewire aansluiting heeft...... hoeveel ingangen heb je nodig? (maw: hoeveel instrumenten wil je tegelijk op kunnen nemen ala multitrack)

Olaf

Ik heb geen firewire. Ik wil gewoon midi kunnen inpluggen, een microfoon en een gitaar. En dat hoeft eigenlijk niet eens tegelijk. I'm a one man band :P Gezien de mogelijkheden van de BCA2000 en ook de prijs, leek me die keus het verstandigst. Maar aangezien ik er nog nooit mee gewerkt heb (sterker nog: ik heb uberhaupt nog nooit met zulk soort apparatuur gewerkt :P ), vroeg ik me af of anderen hier ervaring mee hadden.

Haaksbergen, leuk dorpje ;) Wat studiegenoten komen daarvandaan. Dus jij hebt ook zo'n prachtig accent...? ;) j/k

Ik heb geen firewire. Ik wil gewoon midi kunnen inpluggen, een microfoon en een gitaar. En dat hoeft eigenlijk niet eens tegelijk. I'm a one man band :P Gezien de mogelijkheden van de BCA2000 en ook de prijs, leek me die keus het verstandigst. Maar aangezien ik er nog nooit mee gewerkt heb (sterker nog: ik heb uberhaupt nog nooit met zulk soort apparatuur gewerkt :P ), vroeg ik me af of anderen hier ervaring mee hadden.

Haaksbergen, leuk dorpje ;) Wat studiegenoten komen daarvandaan. Dus jij hebt ook zo'n prachtig accent...? ;) j/k

aha, ja als je geen firewire hebt, maar wel USB 2.0 dan is de behringer denk ik wel een goede optie om eens te proberen.... er zijn ook net nieuwe drivers (versie 2) voor uitgekomen, en die moeten de performance een stuk verbeteren naar het schijnt..... en anders zou je altijd nog met ASIO4ALL drivers kunnen proberen....

qua accent: dat is in de loop der jaren volledig verdwenen (helaas?) ;)

Back