ok,
na een beetje wroeten, toch misschien maar overgaan tot de aankoop van iets.
wat wil ik nou net? een gewogen midikeyboard, zeg maar
- een lekker painoklavier (gewogen? hammer? what the fuck is nu eigenlijk wàt? ik veronderstel dat hammer echt een hamersysteem is, en gewogen -zonder hammer- gewoon zware toetsen :confused: ) om op te spelen
- interne klanken moeten niet.
- extra controllerknobs etc hoéft niet
- minstens 4octaven
- usb mag maar hoeft niet (ik kan via m'n audio/midi interface
- niet te duur, tweedehands is een optie. 500euro, maar liever nog een pak minder
- niks dat 200 kilo weegt
ik ben best een newb in dit soort klavierzaken.... ik kende al zaken als roland a33's, studiologic spullen...
ik kan altijd beter zelf testen, maar laten we dit maar een startpunt noemen. het feit dat ik geen ervaring heb met klavieren, geen pianist ben, maar een drummer, met pianistenambitie (in de vorm van dingetjes inspelen, etc) en geen referentie bij tests van klavieren heb, kan mss alleen maar in m'n voordeel werken
bvd
na een beetje wroeten, toch misschien maar overgaan tot de aankoop van iets.
wat wil ik nou net? een gewogen midikeyboard, zeg maar
- een lekker painoklavier (gewogen? hammer? what the fuck is nu eigenlijk wàt? ik veronderstel dat hammer echt een hamersysteem is, en gewogen -zonder hammer- gewoon zware toetsen :confused: ) om op te spelen
- interne klanken moeten niet.
- extra controllerknobs etc hoéft niet
- minstens 4octaven
- usb mag maar hoeft niet (ik kan via m'n audio/midi interface
- niet te duur, tweedehands is een optie. 500euro, maar liever nog een pak minder
- niks dat 200 kilo weegt

ik ben best een newb in dit soort klavierzaken.... ik kende al zaken als roland a33's, studiologic spullen...
ik kan altijd beter zelf testen, maar laten we dit maar een startpunt noemen. het feit dat ik geen ervaring heb met klavieren, geen pianist ben, maar een drummer, met pianistenambitie (in de vorm van dingetjes inspelen, etc) en geen referentie bij tests van klavieren heb, kan mss alleen maar in m'n voordeel werken

bvd

, dus wil je piano leren spelen én een klavier voor solo's hebben, dan heb je volgens mij twee klavieren nodig.