FL6 gaat eraan komen.

koekebakker

Olie op het vuur
Wanneer...? Who knows...
Maar bij deze al een voorproefje. Ik moet zeggen dat de beige
stijl mij wel bevalt. Hopenlijk wordt FL6 over het algemeen ook
beige i.p.v. donkergrijs.

Ik ga in ieder geval een dagje béta testen.
De beta's zijn voor iedere geregistreerde FL bezitter
overigens te downloaden van de FL site.

DirectWave.jpg

EQUO.jpg

MultibandCompressor.jpg

DelayBank.jpg

Dynamic-Loops-UI.jpg

Laatst gewijzigd:
Zou het nu eindelijk eens serieus genomen gaan worden? Ziet er strak uit. Ook maar eens testen :)

Origineel geplaatst door Frer!k
Zou het nu eindelijk eens serieus genomen gaan worden? Ziet er strak uit. Ook maar eens testen :)

Haha! ik vrees dat FL nooit serieus genomen gaat
worden door mensen die zich (semi)professional noemen.

Ziet er goed uit.. sampler erin.. 8~ ik zie -als het goed is- dat je op elke noot en per velocity laag een sample kan zetten.

een morphing equalizer, uitgebreidde delay, jammie

Ben ook wel erg benieuwd wat voor beat-slicer grappen er weer in zitten! :peukie:

Beoordeel software niet aan z'n eyecandy maar aan z'n gebruikersgemak/ergonomie/klank en andere zaken die er wél toe doen. ;)

Origineel geplaatst door koekebakker
Haha! ik vrees dat FL nooit serieus genomen gaat
worden door mensen die zich (semi)professional noemen.

Tja je professional noemen en/ of het ook zijn, is gelukkig niet altijd een verband.

het lijkt wel alsof er meerdere designers aan de FL gui's werken..klopt dat?

idd, het ziet er minder samenhangend uit dan voorheen (als je dat bedoelt olaf)

ik ben iig erg benieuwd hoe het werkt en klinkt strax, want met 5 werk ik nog met alle plezier!

Origineel geplaatst door olafmol
het lijkt wel alsof er meerdere designers aan de FL gui's werken..klopt dat?

Dat niet alleen. een paar VST's en filters (weet niet precies
welke) komen zelfs helemaal niet uit de FL fabriek.

Laatst gewijzigd:
die directwave sampler is gewoon van arguru, dus vst's die erbij zitten zijn ook niet van fruity.
simsynth bijv (meesterlijk synthje) is gewoon overgenomen dus das ook niet (echt) inhouse.

verder is het gewoon een goed pakket, waar je serieuzere producties mee meer kunt zetten als met reason imho

Over sim Synth... Ik vind dat ze die er wel eens bij mogen geven :D dat ding is al zo oud.

Als ze nu de soundengine eens onderhanden gaan pakken, dan zullen ze echt gaan meespelen (hetgeen ze nu redelijk doen). Het is de beste midistepsequencer op de markt imo.

Origineel geplaatst door koekebakker
Dat niet alleen. een paar VST's en filters (weet niet precies
welke) komen zelfs helemaal niet uit de FL fabriek.

degene die in het goud zijn komen van andere developers.
degene met de gewone grijze skin zijn van FL zelf heb ik me laten vertellen.

De soundengine zal wel goed zitten, maar met iedere release komen er van die native generators en fx bij die klinken als een krant. 3xosc, fruity kick, fruity keys etc. De plugs die wel enigzins goed klinken zijn natuurlijk weer shareware.

Als ik die pics hier zie dan zijn het dus weer voornamelijk nieuwe generators en fx.

Verder vind ik dat er helemaal niets mis is met fruity :)

Waar zie je dit staan op de site, waar kan je die beta afhalen?? ik vind het nl niet... (ben geregistreerd)

Origineel geplaatst door mc_kwok
De soundengine zal wel goed zitten, maar met iedere release komen er van die native generators en fx bij die klinken als een krant. 3xosc, fruity kick, fruity keys etc. De plugs die wel enigzins goed klinken zijn natuurlijk weer shareware.

Als ik die pics hier zie dan zijn het dus weer voornamelijk nieuwe generators en fx.

Verder vind ik dat er helemaal niets mis is met fruity :)

3xosc is heerlijk eenvoudig, met wat fx prima geluid uit te krijgen.

Nog meer redenen om Cubase uit het raam te smijten...

Back