Alesis heeft AKAI overgenomen?

Die FireWire mixer (zie link in opening thread) is trouwens wel de shit zeg!

Viel mij ook op.

Alesis zelf opgekocht door een of andere rijke pief en die koopt weer Akai op.

Volgens iemand op internet was dat een teken dat de DAW markt een 'maturity' bereikt had.
Lijkt mij dat Akai z'n instrument afdeling gewoon verpatst omdat het te weinig opleverde.

Dit lijkt gewoon bizar veel op die tijd dat Arp, Sequential, Oberheim etc werden opgekocht door grotere vissen.

Origineel geplaatst door Frer!k
Die FireWire mixer (zie link in opening thread) is trouwens wel de shit zeg!

Ja, dat zeg je alleen omdat die mLan heeft. ;)

Maar qua concept psies dezelfde als de Onyx'en.
16 kanalen in je puter en 2 kanalen return.
Schiet niet op, zit je nog digitaal te mixen.

16 heen en 16 terug is veel beter (en duurderder).

en denken jullie dat dit goed nieuws is? Ik heb nl een grote vette mpc4000. Zou wel the bomb zijn als Numark hiervoor een nieuw uitgebreider os programmeerd. *D
Ik ben in ieder geval ook zeer benieuwd naar de volgende generatie mpc. Nu eerst maar hopen dat de 4000 nog iet of wat op zn pootjes terecht komt

Spijtig genoeg heb ik niet zon goede ervaringen met Numark hardware =(

Re: Alesis heeft AKAI overgenomen?

"Alesis have been busy this year, not only have they completed the acquisition of the Akai brand (expect to see some exciting developments in the coming months) ..."

Zoals deze zin al suggereert is dit niet bepaald nieuws. Numark/Alesis heeft Akai Pro US al in 2004 overgenomen namelijk.

Net de grote woeste zee. van guppie naar haai :D

Jammer dat tegenwoordig alles overgenomen wordt door weer grotere bedrijven. Zo komt er steeds meer van hetzelfde.

Ik had een paar maanden geleden tijdens de MusikMesse de taak om voor Gearjunkies dit gerucht eens goed te 'researchen'. Heb toen kontakt gehad met een PR manneke van Alesis, en hij zei (!!!) dat die rijke dude Jack O’Donnell, tijdje geleden Alesis en ook Numark heeft aangekocht. Hetzelfde heeft hij met de 'failliete' boedel van Akai Pro gedaan. Ze schijnen dus alledrie onder dezelfde paraplu te vallen, en niet dat de een onder de ander valt.

http://www.gearjunkies.com/news_info.php?news_id=522

Eric

Jack O'Donnel had a farm!
Hihahiha ho!

Ik ben zowel fan van Numark, Alesis als van Akai, dus dat zit goed naar mijn idee. Akai zit wat shitty, maar maken goeie stuff, Alesis is sinds de Andromeda in een grote stijgende lijn aan het gaan en Numark heeft de beste filters die je op een DJ-mixer kan hebben. Wat wil je meer?

Origineel geplaatst door bazziman
Een MPC 5000 met punchende AKAI sampling, 'akai swing' en met ingebouwde (ION) VA en analoge filters? Voor de prijs van een micron.

Ah, een echte realist :D Zo zie je ze niet vaak meer ;)

Doe er mij ook maar één.:mega:

Veel te ingewikkeld. Eigenlijk zouden ze weer eens een mpc moeten maken zoals de 60 of 3000. Eentje met zo min mogelijk submenu's. Gewoon een bak waarbij je vanaf het moment van uitpakken geen handleiding nodig hebt. :halleluja

Oh, en eentje die niet vastloopt!

Origineel geplaatst door CSI
En Numark is weer de eigenaar van Alesis... Alle kleinere fabrikanten worden overgenomen.

Ik ben zelf totaal niet enthousiast van Numark (en zijn kwaliteit/producten), ik vrees dat dit een slechte ontwikkeling is..... naar mijn mening dan.

Back