Wie wil een beginneling op weg helpen?

Martijn39

Nieuwkomer
Geachte mensen,

Enige tijd geleden heb ik een Casio WK-3000 aangeschaft. Ik heb daar tot nu toe erg veel plezier van. Nu wil ik graag dit instrument aansluiten op m'n pc om te gaan recorden. Via de MIDI in en out heb ik 'em aangesloten via de joystickpoort. Dit zou volgens de winkeleigenaar moeten werken. Dus niet... Ik weet niet waar ik de fout in ga.

Wat ik wil is volgens mij simpel te bewerkstelligen: Ik wil kunnen recorden in een programma als MAGIX.
Hoe moet ik te werk gaan???

Wie kan me op weg helpen om dit voor mekaar te krijgen.
Alvast erg bedankt voor jullie moeite!

Martijn Vermeulen

Mvermeulen39@hotmail.com

heb je de midi out van je casio verbonden met de midi in van je geluidskaart en de de midi out van je geluidskaart met de midi in van je casio?

Dag MrM

ten eerste bedankt voor je reactie. Ik heb een MIDI in en out kabel die samenkomt in één joystickpoort. Dat moet dus wel goed gaan. Ik heb een geluidskaart die het ook goed doet (gecheckt door een vriend, die me helaas niet verder dan dat kon helpen).

Volgens mij gaat het fout bij het instellen van de juiste poort in Magix of zit ik fout bij de instellingen van m'n geluidskaart.

Ik heb geprobeerd er een andere geluidskaart bij te prikken (soundblaster live value), maar ook hier geen resultaat.
Kun je hier iets mee om me verder te assisteren?

Als je echt zeker wilt weten of dingen goed werken, kan het handig zijn om bepaalde zaken uit te sluiten.
Download bijvoorbeeld eens een MIDI file (als je niks hebt, zie bijlage) en laad die in Magix, en probeer hem af te spelen. Als je dan al niets hoort, weet je waar de fout zit; in de keuze van de output (driver).
Hoor je wel wat; prima!

Ik ken Magix niet, maar de meeste programma's hebben een transport venster, met daarop de MIDI IN en UIT weergave; bij Cubase gebruiken ze lampjes, bij Logic zie je de noot info (C , D of G# bijvoorbeeld)
Magix heeft ongetwijfeld ook zoiets, zoek het maar eens op in de gebruiksaanwijzing.

Leuke online MIDI test voor je geluidskaart:
http://www.buzzwood.com/midtest.htm

Attachments

• easy latin.mid
    3,9 KB · Bekeken: 122
heb je alle drivers goed geinstalleerd? asio driver ook? even over de kabel.. midi kan voor de leken onder ons erg verwarrend zijn. logischerwijze zou je denken dat wanneer er midi out op de plug staat dat hij dan ook in de midi out van je synth moet. niet dus, de midi out plug moet in de midi in socket van je synth en de midi in plug gaat dan in de midi out socket in je synth ;) enne, tja instellingen zijn er genoeg... kans is groot dat 1 piepklein instellinkje niet goed staat is ook groot. succes!

Ja, hij speelt 'em prima af!

Da's vast een kopzorg minder!
Nu nog uizoeken waar de fout in de koppeling vanaf m'n keyboard. Ik ga de geluidskaart testen met de link.

Heel erg bedankt tot nu toe!!
Mag ik je raadplegen als ik (weer) vastloop?

Vriendelijke groet,

Martijn

Origineel geplaatst door Martijn39
Mag ik je raadplegen als ik (weer) vastloop?

Vriendelijke groet,

Martijn
Je mag mij en ieder ander raadplegen, daar is dit forum voor!

Goed voor je dat het afspelen goed gaat, zoals hiervoor al staat (Denzzl), kijk even de kabel aansluiting na. Dat verkeerd er in prikken overkomt zelfs mij nog altijd :)

Na wat zoek en speurwerk op m'n pc en keyboard begint 't erop te lijken dat Magix de mogelijkheid van recorden niet heeft.

Ik heb veel mensen horen spreken over Cubase. Waar kan ik dit programma kopen en wat kost 't ongeveer???

Back